Účastník, který byl ze soutěže vyřazen mimo jiné i proto, že nabídl nejnižší cenu, jež se zdála manažerům firmy podezřelá, svoje námitky v těchto dnech stáhl. Nic tak už nebrání tomu, aby se začalo skutečně pracovat.
"Těžiště prací na projektu bude v letech 2010 až 2012, pak bude projekt k dispozici, a pokud bude dostatek financí, může se začít stavět," konstatoval Antonín Weinert (ČSSD) z představenstva firmy.
Plánovaná TrasaNáměstí Republiky, Hlavní nádraží, Náměstí Míru, Náměstí Bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice, Depo Písnice. |
"Nicméně projekt se dělá na celou trasu," upřesnil Weinert.
Metro pro 82 tisíc lidí
Kdy se mají "déčkem" svézt první cestující, je těžké odhadnout. Má se však stavět méně nákladná trasa s menšími stanicemi a tunely méně pod povrchem, takže první úsek by mohl být hotov v roce 2016 či 2017.
Až se tak stane, vydechne úlevou celý jih metropole - Krč, Novodvorská, Lhotka, Písnice, Libuš a další čtvrti. Ty nyní spoléhají pouze na autobusy. Například kolem Thomayerovy nemocnice v Krči projede denně 82 tisíc cestujících v autobusech městské hromadné dopravy.
Nyní dva autobusy za minutu
Úsek mezi zastávkami Nemocnice Krč a Michelský les je, co se týče počtu cestujících v autobusech, vůbec nejzatíženější v celé metropoli. Vyplývá to ze studie Útvaru rozvoje města, který navrhuje magistrátu, do kterých čtvrtí by se měly zavést tramvaje či metro.
"V tomto úseku jezdí autobusové spoje v průměrném intervalu 26 sekund," píše se v materiálu. To znamená, že tu ve špičce za jednu hodinu zaburácejí motory asi 140 autobusů.