- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
„Dojezdový čas záchranky je asi osm minut. Během té doby máme jediný nástroj, kterým volajícího můžeme navést k poskytnutí úspěšné první pomoci. Náš hlas,“ říká operátorka a mluvčí pražské záchranky Jana Poštová. | foto: Lucie Robinson
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Jaká jsou nejobvyklejší volání? Ke komu vyjíždíte nejčastěji?
V současné době to jsou samozřejmě covidová volání. Pandemie naprosto zásadně změnila naši práci a všechno se točí kolem ní. U každého volajícího zjišťujeme, nakolik je člověk rizikový, abychom k němu vyslali posádku v adekvátní ochraně a riziko přenosu bylo minimální nebo žádné. Když pomineme covid, nejtypičtějším pacientem záchranky je nemocný senior.
Jsou to lidé, kteří jsou polymorbidní, což znamená, že se léčí s více nemocemi, a nějakým způsobem se jim přitíží. Mnohdy je opravdu nutný zásah záchranné služby, ale někdy jejich stav není tak vážný, bohužel však nemají jinou možnost než si záchranku zavolat, protože žijí sami, nejsou mobilní a nemají se na koho obrátit. Povolání záchranáře vyvolává představu, že denně řešíme zástavy srdce, dopravní nehody, pády z výšek, hromadná neštěstí a podobně, ale tak to není. Hlavní objem práce představují opravdu výjezdy ke starším lidem, kteří mají nějaký interní problém.
Jediným naším nástrojem je hlas. Skrze něj musíme v dobrém slova smyslu zmanipulovat volajícího, aby dělal, co říkáme.
Připojte se ještě dnes a získejte: