Podnikatelka Olga Girstlová podniká podle Baťových principů. | foto: Petr Kozlík, MAFRA

Udržitelný rozvoj je téma, firma by neměla mrhat zdroji, říká podnikatelka

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Podnikatelka Olga Girstlová společně s manželem vybudovala technologickou firmu, později se zaměřila na udržitelnost a recyklaci. Její nápady předbíhají dobu, možná proto, že sází na lidský potenciál a lokální ekonomiku. Své zkušenosti předává mladým lidem ze sociálně znevýhodněných rodin prostřednictvím podnikatelských kempů.

Co rozhoduje o tom, zda podnikatelský projekt bude úspěšný, či nikoli?
Hodnota, kterou dodáváte zákazníkovi. Splníte jeho potřebu tím, že mu dáte kvalitní produkt nebo službu, za kterou je ochoten zaplatit peníze, jež požadujete.

Takže to nemusí být nic inovativního?
Kdepak. Může to být cokoli, co lidé ocení. Podívejte se na Rohlík, to je krásná ukázka služby, co usnadňuje život, proto se firmě daří a expanduje na další trhy. Například obě mé dcery mají malé děti, tudíž jim vyhovuje, že kurýr doveze nákup domů a vynese těžké věci až ke dveřím. Navíc ušetří čas, který by jinak strávily mezi regály, což není s dětmi nic příjemného.

Když máte nápad, je dobré poradit se s odborníky. Byla by škoda, pokud by měl zahynout kvůli chybě, která se dá řešit.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se