- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dnes, spíš než naučit děti "myslet" by potřebovaly se spíš umět zatáhnout.
U dnešních dětí vnímám absenci jakékoliv vůle. Jakmile něco nejde na první dobrou (klidně i počítačová hra), tak je to nebaví a vůbec nemají ambice to překonat. Nic nesmí být moc namáhavý, kolo musí mít 10 kg jinak je ježdění otrava atd. Hlavně musí být všechno zábava a žádná námaha. Jenže takhle to v životě nechodí.
Tak to rikaji o mladsich generacich prakticky vsechny generace predchozi. A toto se patrne bude dit do konce sveta.
Nebo si pamatujete, ze kdyz jste byl dite, tak lide ve veku vasich rodicu rikali: "Libi se mi, jak maji dnesni deti vuli veci dotahovat, jak maje ambice prekazky prekonavat...", neco mi rika, ze ne.:-)
Tak na tomhle článku mě především zaujalo, že paní nebo slečna Židů vystudovala judaistiku.
Proboha, jak jsme jen zvládli dříve se vše naučit a pochopit?? Někdy mám pocit že dnešní děti mají problém absolutně se vším. A ti absolventi netechnických a nevědních oborů také podle toho vypadají.
Ja ten pocit s vami nesdilim, predevsim na zakladni skole ale i jinde jsem byl obklopen jedinci, kteri meli problem pochopit i pomerne trivilani veci.
Pointa clanku je, proc neco delat neefektivne (napr. frontalni vyuka ze strany ucitele), kdyz neco lze delat efektivne. Tomu se rika poznani/gnostika/pokrok, vime?:-)
A asi se shodneme, ze organizace kolem nas - stejne jako svet - se vyviji, nektere jsou stale mentalne hluboko v minulosti (napr. vetsina statniho skolstvi, nektere statni instituce, cirkev, apod.)
"Každou novou látku, kterou pochopí na první dobrou, je třeba dát do takového kontextu a rozšiřovat o další věci tak, aby to pro ně pořád bylo atraktivní." - Ale problém není s dětmi, co se učí na první dobrou. Problém je na druhé straně spektra.
S nimi problém není, ale ony mají problém. Protože je nic nenutí se učit a ve škole se otravují (do značné míry kvůli tomu druhému konci spektra). Nerozvíjet inteligenci nadaných dětí je pak škoda celé společnosti, protože přichází o vynálezce a objevitele.