Roman Šolc se celý svůj profesní život pohybuje v divadelním prostředí. Začínal jako tanečník baletu, než se na začátku milénia přeorientoval na tvorbu kostýmů pro činohru, balet i muzikál. Tato skutečnost se do jeho tvorby pro StarDance silně propisuje.
Po vcelku umírněných minulých dvou ročnících, během nichž měla kostýmy na starost „civilní“ návrhářka Taťána Kovaříková, na taneční parket vtrhla přehlídka rozmanitých, odvážných, pro někoho možná až kýčovitých či bláznivých úborů. Často více než taneční šaty připomínaly divadelní kostýmy. Některé vzhledem k tématu dílů cíleně, ostatní spíš mimoděk.
Na první pohled nastoupené páry působily trochu nesouladně, lidově řečeno každý pes, jiná ves. Podívejme se na to však z jiného úhlu: Šolc věnoval každému kostýmu maximální pozornost a stvořil desítky originálů, v nichž jejich nositel rozhodně nebude sedět v koutě. Jako divadelní a muzikálový kostýmní výtvarník má dokonalý cit pro zvolenou píseň i téma a druh tance.
Jak vypadá tvorba kostýmu pro StarDance, nám objasnil sám Roman Šolc. „Celý návrh začíná tak, že se sejdu s tanečníky, pustíme si hudbu, oni mi řeknou, co budou tancovat, jaká je atmosféra, co se tam zhruba bude dít, a já na to připravím návrh. Pak se sejdeme podruhé, oni mi řeknou, že je to ono, nebo že chtějí něco upravit nebo přidat. To všechno si zapíšu, návrh upravím, dodám nějaký barevný koncept. Oni to odsouhlasí a jdeme na druhé schvalovací kolečko u kreativních producentů. Schvalují se materiály, včetně toho, jak vypadají na kameře, a pak se teprve dá kostým do výroby.“ |
K nejlepším modelům, které Roman Šolc pro StarDance stvořil, patří hned ty úvodní, v nichž se účastníci ukázali v reklamních spotech s motivem hvězdného prachu, planet a vesmíru všeobecně. Elegantní, jednoduché, nadčasové – tři slova, která vystihují každý z těchto modelů.
Během samotné soutěže vynesla celou řadu úchvatných šatů herečka Darija Pavlovičová. Obzvlášť působivé bylo fialové body s kamínky se sukní z efektně naaranžovaného pruhu látky. Velmi originální byl i krátký černý model Ivy Kubelkové pokrytý kamínky či něžné růžové šaty s netradičně řešeným tylovým vrškem tanečnice Adriany Maškové.
Také pánové oblékli dosud nevídané kreace. Zasloužené pozornosti se dostalo Davidu Prachařovi ve fraku zdobeném třpytivými „hroty“ a Marku Adamczykovi v rafinovaném kostýmu na paso doble. Seklo to také Jakubu Mazůchovi a jeho partnerce Evě Adamczykové v modrých kostýmech, které jako by vypadly z obzvlášť velkolepé verze Čajkovského Louskáčka.