Studie: sociální sítě jsou doménou žen, baví nás hlavně fotografie

  18:00aktualizováno  18:00
Zcela bez vlivu sociálních médií dnes zvládne žít málokdo. Co se ale týče jejich využívání, ženy mají před muži znatelný náskok. Jsou pro nás zdrojem informací, novinek i drbů. Dozvídáme se z nich více – a zároveň více sdílíme. Stáváme se ovšem také snadným terčem on-line reklamy.

Na sociálních sítích trávíme více času než muži, nejčastěji hledáme inspirativní fotky a žhavé novinky. | foto: Profimedia.cz

Máte FOMO?

Fear of missing out - tak se jmenuje syndrom, který hrozí uživatelům sociálních sítí. Přečtěte si o něm tady:

Proč mě nikdo nemá rád? Deprese ze sociálních sítí mají svůj název 

Syndrom FOMO nás může stát energii, čas, ale i peníze.

Ženy tvoří větší část uživatelů největších sociálních sítí. Navíc převažují na sociálních serverech, které jsou založené na vizuálním obsahu, píše server Finances Online.

Podle výzkumného ústavu Pew Research Center je na Facebooku 76 % amerických uživatelek internetu, ale jen 66 % uživatelů – mužů. Na Twitteru ženy vítězí poměrně těsně: jen o jedno procento.

Něžné pohlaví převažuje i mezi uživateli Instagramu a Tumblru, typicky "holčičím" serverem je ovšem Pinterest. Sociální síť je určená ke sdílení inspirativních fotografií: týkají se nejčastěji módních trendů, designu, kosmetiky, vaření a zařizování domácnosti. Na vyhledávání podobných obrázků evidentně "ujíždějí" hlavně dámy. Účet na Pinterestu má v USA 33 % žen, ale jen 8 % mužů.

Dává to smysl. "Většinový poměr žen na určitých sociálních sítích je daný převážně typem obsahu, který na nich převažuje. Témata, která se objevují na Pinterestu, jsou přímo směřována na ženy," říká Eva Došková z agentury Bubble, která se zaměřuje na digitální marketing a komunikaci značek.

žena s laptopem

"Ale pozor: podobné boardy, které se věnují například nahým vyvinutým slečnám s motorkami, také existují. A logicky je sledují spíš muži," připomíná.

Podle výzkumu společnosti Burst Media jsou to ale právě ženy, kdo se spíš nechá zlákat internetovým marketingem. Nadpoloviční většina z nás se totiž skrze sociální sítě propojuje se svými oblíbenými značkami: sledujeme je, podporujeme (třeba prostřednictvím lajků na Facebooku), komentujeme jejich aktivitu. A v návaznosti na to snáze podléháme reklamě. Kdo někdy neklikl na "výhodnou nabídku"?

"Aby se lidé chtěli s firmou spojit třeba na Facebooku, musí jim komunikace značky přinést něco navíc, být interaktivní," vysvětluje Eva Došková. "Musí vytvářet komunitu – nejsilnější marketingový nástroj." Škatulkám se podle ní neubráníme: "Pro výrobce kosmetiky nebo sladkostí bude snazší smysluplně komunikovat se ženami než pro firmu, která prodává klínové řemeny."

Autoportréty mobilem jsou dnes velmi populární. Z angličtiny se jim říká selfie.

Platí to ovšem i naopak. Ženy možná sociální sítě využívají víc, ale o pánské záležitosti se přeci jen tolik nezajímají. "Ze zkušenosti můžeme říct, že když firma prodává tradičně mužský artikl, jako je třeba whiskey, pánové tvoří ve fanouškovské základně podstatnou většinu," uzavírá Eva Došková.

Jak často se přihlašujete do sociálních sítí?

celkem hlasů: 437

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 30. března 2014. Anketa je uzavřena.

Nepoužívám je 203
Několikrát denně 143
Jednou až dvakrát denně 51
Méně často 40
Autor:

Nejčtenější

Vezmi děti a kopni ji do zadku, radila náhradní manželka. Míra poslechl

Jarka poznala Míru, když jí bylo 15 let. Mají spolu dvě děti.

Vztah Jarky s Mírou je před krachem, zatímco Martina s Michalem spolu vrkají jako hrdličky a do Výměny manželek se...

Po třech dětech vážila Ludmila skoro metrák. Teď vypadá jako modelka

Osmatřicetiletá Ludmila shodila 25 kilogramů

U nás v rodině měly všechny ženy velké zadky, směje se Ludmila Černá (38), jejíž hmotnost se po narození třetího dítěte...

Tomáš se mně nemůže přizpůsobit, musím já, říká Anna Satoranská

Anna Satoranská

Společně se svým otcem Pavlem Maurerem pořádá gastronomické výlety do světa, vydává průvodce po restauracích a pořádá...

Zprvu jsem dietu před okolím tajila, říká žena, která zhubla 27 kilogramů

Jiřina Sedlmajerová zhubla 27 kilogramů.

Jiřina vaří v mateřské školce, se zdravým jídelníčkem pro sebe si však hodně dlouho neuměla poradit. Nakonec jí...

Jak přežít pubertu: dejte na instinkty a raději buďte trochu paranoidní

puberta matka dcera

„Je to náročné období, které má i své kouzlo,” říká o dospívání pedagog a konzultant Miloslav Hubatka. Pokud pubertou...

Další z rubriky

Svoboda v módě. Pohodlí z front vystřídaly róby na červený koberec

Jak se změnilo oblékání Češek za posledních 30 let.

Skončila móda praktických bot i oblečení, v němž jsme před listopadem pohodlně vystáli kdejakou frontu. I v oblékání...

Džínová mánie. Denimové kousky, které vám rozhodně nesmějí chybět

Džíny by měla mít ve svém šatníku každá žena.

Denim se prvně objevil už v 19. století. Ovšem až 50. léta minulého století se zasloužil o celosvětové džínové...

První pomoc pro vlasy. Keratin jim navrací lesk a zdraví

Ilustrační snímek

Říká se, že ruce jsou vizitkou každé ženy. Ale co vlasy? Pokud chcete mít kštici, kterou budou obdivovat nejen dámy,...

Ani teplo, ani zima. Trendy módní inspirace pro babí léto

Ilustrační snímek

Podzim všeobecně není oblíbený. Aby také ano, když jde o období pochmurného počasí a depresí. Než však nastane klasická...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz