Šok u kadeřníka? Pět tipů, jak reklamovat špatný sestřih

  • 10
Čekala jste nadýchaný účes jako z reklamy, ale místo toho se díváte do zrcadla na oškubané kuře? Co teď? Není důvod za zpackanou práci kadeřníka platit. Musíte však službu reklamovat hned.

Když se kadeřníkovi účes nepovede, je třeba se s ním co nejdříve domluvit na nápravě.

Většina žen považuje návštěvu kadeřnického salonu za malý rituál. Něco jako osobní terapii, která dokáže zvednout i sebemizernější náladu. Kadeřníci z nás pomocí barev, nůžek a šikovných prstů dělají krásnější bytost. Tedy většinou. Jenže jsou chvíle, kdy se místo zplihlých vlasů či vybledlé barvy dočkáme ještě něčeho horšího. Příliš krátké ofiny, špatně sestříhaného mikáda, nebo podivného odstínu oranžové.  

Nepřesný, nerovný, nesouměrný sestřih, nevyvážené prostříhání, to vše jsou...

Popište své přání

Nejjednodušší a nejspolehlivější cesta, jak katastrofě předejít, je co nejlépe kadeřníkovi popsat, jaký sestřih si přejete. „Můžete použít účes z časopisu či fotografie a domluvit se, zda je vám danou věc schopen vytvořit a zda vám  bude slušet. Kvalitní a proškolený kadeřník vám bude schopen říci, jestli vaše vlasy snesou požadovanou barvu či střih,“ říká Jolana Hlinková z Krob´s salonu.

Barvy ze vzorníků nemusí vždy odpovídat výslednému odstínu vašich vlasů.

Jiná barva z katalogu

Kadeřník by vás též měl upozornit na to, že barvy ze vzorníku mohou na vašich vlasech zanechat světlejší či tmavší odstín. Vždy záleží na konkrétní kvalitě, typu a barvě vlasů. Barva by měla vypadat přirozeně a korespondovat s vaší pokožkou. Nejčastěji se proto používají barvy, které jsou maximálně o odstín či dva světlejší či tmavší, než jaká je vaše přirozená barva.

Zkušený kadeřník umí zacházet s barvou a ví, jestli vám na vlasech dobře chytne.

Kdy zasáhnout

Vlasový specialista už začal pracovat a vám se jeho počínání nelíbí? Bez odkladu se tedy zeptejte se, co přesně dělá a proč. Pokud to bude v rozporu s vašimi požadavky, ihned požádejte o nápravu. Pokud se s ním neshodnete, můžete okamžitě zrušit objednanou službu. Jste ale povinna zaplatit věci, které už udělal, například mytí vlasů či barvení.

Účes si pečlivě zkontrolujte a podle toho se rozhodněte, jestli kadeřník splnil...

Důkladná kontrola

Jakmile vám kadeřník účes dokončí, prohlédněte si ho ze všech úhlů, sáhněte si do vlasů, zatřepejte hlavou. Ještě před zaplacením zkontrolujte, že výsledný účes odpovídá vašim požadavkům na střih, celkový tvar nebo odstín.

Pokud se vám výsledek kadeřníkovi práce nezdá, se stížností neotálejte. Řešit...

Reklamace bez odkladu

Jestliže nejste spokojeni s výsledkem, reklamujte účes ihned a bez odkladu. „Pokud zákazník není s danou službou spokojen, měl by účes reklamovat hned. Můžeme to řešit opravou či náhradou. Vždy to ale záleží na konkrétní situaci,“ upozorňuje Iveta Hajduková ze salonu Klier Chodov a dodává, že žádný jednotný způsob, jak u reklamací postupovat, není. S každým klientem se stížnost řeší individuálně.

Problematické je, pokud zákazník přijde třeba až za dva týdny, že se mu daný účes nelíbí. To už reklamace nemusí být uznána. „Pokud je uznána, je pravidlem, že opravu provádí jiný a služebně starší kadeřník,“ doplňuje Jolana Hlinková.