4 Univerzálnost umělé inteligence
Okolo umělé inteligence (AI) se letos strhl velký humbuk. Nejen bezpečnostní experti, ale i šéfové velkých technologických společností začali mluvit o nutnosti její regulace, vyzvali dokonce k pozastavení jejího vývoje.
O tom, co AI zvládne, jsme se přesvědčili i my. V březnu jsme se umělé inteligence Midjourney zeptali, jak budou vypadat budoucí iPhony včetně třeba doposud stále nepředstaveného skládacího modelu. Její předpovědi byly poměrně divoké, ono totiž dost záleží na tom, s jakými příkazy pracuje. A v těch jsme se při zemi nedrželi, hlavním cílem bylo otestovat její schopnosti.
Zeptali jsme se umělé inteligence, jak budou vypadat iPhony. Toto je výsledek |
Jedni před ní varují, jiní se z ní naopak snaží vytěžit maximum. Jedním z důkazů je aplikace Call Annie (Zavolejte Annie), která známému chatovacímu systému umělé inteligence ChatGPT propůjčuje tvář a osobnost. Na dotazy reaguje, jako byste vedli videohovor s živým člověkem. Jde však o počítačem ztělesněnou postavu s velmi realistickým projevem. Na jednu stranu fascinující, na tu druhou děsivé. Je totiž patrně jen otázkou času, kdy účastník takové komunikace už jen stěží rozpozná rozdíl.
Umělé inteligenci vnukli lidskou tvář. Téměř nepoznáte rozdíl |
Na umělou inteligenci sází už i tuzemští operátoři. T-Mobile nedávno oznámil, že drtivou většinu zákaznických dotazů by do tří let měla řešit umělá inteligence. Operátor ji chce využívat při kontaktu se zákazníky v klientské péči a prodeji, tým expertů by tak řešil už jen složitější případy.