„Stavební práce na obchvatu jsme přerušili v úterý odpoledne. Obnovit je plánujeme v pondělí 9. ledna v závislosti na aktuálních klimatických podmínkách,“ informoval Martin Buček, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Přestávka byla plánovaná. Už krátce před ní se ale práce postupně omezovaly. Důvodem bylo hlavně počasí. To je třeba případ mostu přes řeku Šlapanku. „Postavili jsme skruž pod posledním polem. V jeho betonáži nám však již zabránilo počasí,“ uvedl Buček.
Právě okolí mostu přes říčku Šlapanku a železniční trať na Jihlavu stavebníky zaměstnávaly nejvíc. Mezi mostem a mimoúrovňovou křižovatkou Skalka bylo nutné zrušit vysokou stěnu, po níž vedla původní silnice do průmyslové oblasti. Tu na konci října nahradilo nové přemostění budoucího obchvatu. Odtěžená zemina putovala do deponie Baštínov, kde z ní roste výrazný kopec. Odstraněním této přepážky se uvolnila poslední překážka v trase obchvatu.