Ding je mrtvý, ať žije Logan! S novým leaderem týmu a přechodem na next-gen systém přichází doposud nejintenzivnější zážitek, jaký jste kdy mohli se sérií Rainbow Six prožít. Nevěříte? V tom případě čtěte směle dál.
Logan Keller je mistrem svého oboru, jako velitel týmu speciální zásahové skupiny Rainbow Six již prožil mnoho, ale to nejhorší ho teprve čeká. Po neúspěšném zásahu na nově zformovanou teroristickou skupinu v Mexiku, jsou jeho dva parťáci vzati za rukojmí. Navíc musí po jejich zadržení opustit zemi, protože v USA visí ve vzduchu mnohem větší hrozba. Las Vegas bylo paralyzováno dosud neznámou organizovanou a těžce ozbrojenou skupinou. Dosud se neví, jestli za útokem stojí teroristé, co mají na svědomí incident, nebo někdo jiný. Jedno je však jasné – Logan musí nechat svůj tým v zajetí nepřítele a sám míří do neonového Las Vegas.
Design levelů je vydařený, jednotlivé úrovně jsou členité a kypí nápaditostí.
Hry Rainbow Six z pera Toma Clancyho dobyly herní svět svojí perfektní kombinací akce a týmové taktiky. Její skloubení v jeden celek dokázalo vždy spolehlivě hráče zabavit. Větší odklon od taktiky k akci v podobě předposledního dílu Lockdown sice nedopadl úplně podle našich představ, ale i tak si udržela celá série slušné renomé. Rainbow Six Vegas (dále jen RSV) je prvním dílem na next-gen platformy a již na první pohled je to silně znát. Technická stránka a hratelnost udělaly od minula takový znatelný pokrok, že již z počátku recenze musíme prozradit, že se jednoznačně bez diskusí jedná o nejlepší díl série. Hru jsme podrobili důkladnému testování ve dne a v noci a zde jsou naše poznatky.
Jak bylo v úvodu poznamenáno, tak hlavním dějištěm je po úchvatném úvodu v Mexiku právě centrum celosvětového hazardu. Po příjezdu do tohoto aktuálně i centra novodobého teroru se Logan za pochodu seznámí se svým týmem. Ten je na rozdíl od Lockdownu opět vytvořen pouze ze tří členů. Váš nový tým se tedy vedle Logana bude skládat z průzkumníka Junga Parka a
experta na demolice Michaela Waltera. Oni budou vaše nová rodina, oni vám budou krýt záda a budou jedinými lidmi, na které se budete moci uprostřed bojové vřavy spolehnout.
Jako velitel týmu budete mít na starost samozřejmě kooperaci svého družstva pomocí zadávání rozkazů. Tento systém je naprosto flexibilní a stoprocentně účinný, záleží však na vás, jaký postup zvolíte. Možností se nabízí hned několik, jedna z nich
však končí v drtivé většině případů debaklem. Tou je onen dnes tolik zprofanovaný Rambo styl. Zbrklý postup a otevřená střelba
do všech světových stran bez větší logiky nemá smysl a brzy skončí smrtí vás, nebo někoho z vašich kolegů. Neříkáme, že rychlý odvážný výpad neskončí úspěchem, ale permanentní postupování bez rozvahy je v případě RSV totální hloupost. Hra je na první pohled klasickou FPS, ale díky možnosti krytí za překážky se kvůli větší přehlednosti přepíná kamera na pohled třetí osoby. Tento kamerový systém funguje bez výjimky na jedničku. Přehled o dění ve hře se zněkolikanásobí a dobře se z tohoto výhledu zadávají
i rozkazy.
Singleplayer je zábava na cca 15 hodin čistého herního času při prvním hraní.
Jednoduché rozmístění týmu se zadává ukazatelem pro střelbu. Svůj tým můžete poslat v podstatě kamkoliv, kam dohlédnete.
Design levelů je vydařený, jednotlivé úrovně jsou členité a kypí nápaditostí. V tomto ohledu překonává RSV svého největšího
konkurenta v podobě žánrově blízkého GRAW, který je stejně jako výše jmenovaný čtvrtý díl příběhů Sama Fishera licencovaný produkt Toma Clancyho (napadlo vás někdy, že si tento člověk vydělá více licencemi za
hry, než za svá knižní díla?). Byť se RSV odehrává ze čtyř pětin v interiérech, tak je design úrovní daleko povedenější a znát je to
již po několika minutách hraní.
Právě ztvárnění levelů se nese ruku v ruce s dobře koncipovanými misemi. Jejich náplň sice není bůhvíjak vynalézavá, ale dokáže hráče zabavit a to je její největší výhodou. Narazíte na klasické úkoly typu proražení nepřátelské barikády, eskort mise a mnohanásobné slaňování. To je jednou z nejlepších součástí hry. Stejně jako krytí, je zpracováno formou pohledu třetí osoby. Zhoupnout se po laně můžete na určených místech (ze střechy, vrtulníku), ale po tom samém laně můžete samozřejmě i vylézt zpět. Nejlepší však je, že se můžete při slaňování obrátit i hlavou dolů a efektivněji tak odstranit s pistolí v ruce kupu nepřátel pod vámi.
V příběhu se samozřejmě nedočkáte bůhvíjakých překvapujících zvratů, ale jsou zde situace, které působí jako osvěžující faktor,
jenž žene hratelnost i příběh (který je jinak spíše v pozadí) dál (například scéna, kdy je vaše skupina zavalena harampádím je skutečně výborná). Díky kreativitě přestřelek, které nabízejí nepřeberné množství možností, se nikdy nebudete nudit. Především i
kvůli vybavení vaší jednotky. Nejmodernější zbraně jsou povinnost, nechybí ani noční a termální brýle. Druhé jmenované se hodí velmi často, pokud nepřítel použije kouřový granát. Vidíte pak všechny osoby i předměty vyzařující teplo. Takto budou tím pádem zářit i rozžhavené nábojnice, což vypadá nesmírně efektně. Graficky je na tom ostatně RSV celkově nesmírně dobře. Licencovaný Unreal Engine 3 odvádí svoji práci na jedničku, a grafika je tak detailní, viditelnost stoprocentní (tu oceníte především při přeletu vrtulníkem) a prostředí interaktivní. Soundtrack je silně filmového rázu a lze ho jen a jen chválit.
|

Jistě teď tušíte, že přijde řeč na téma multiplayer. Výše zmiňovaný GOW totiž posunul hranice hry více hráčů o pěkný kus dál a tak
to nebude mít po něm žádná hra lehké. RSV se však směle staví novému hitu od Epicu a v mnoha ohledech je jeho multiplayer i zajímavější. Nabízí několik módů jak v offline, tak online podobě. Hraní po internetu přitom patří k tomu nejlepšímu, co hra nabízí.
Může za to především právě ono zmiňované velké množství rozmanitých módů. Attack & Defend spočívá v tom, že jeden tým musí
získat balíček a donést ho na určené místo. Druhý tým ho přitom musí chránit. Survival je vcelku jasný – poslední živý vyhrává. Sharpshooter je pak variací na klasický Deathmatch, zatímco Retrieval připomíná Capture the Flag. Nechybí ani kooperativní varianta story módu pro čtyři hráče či Coop Terrorist Hunt, ve kterém máte za úkol společně s ostatními živými hráči
zlikvidovat daný počet teroristů ve zvolené lokaci. Některé z těchto módů jsou přítomny i v týmové variantě. Maximální počet hráčů
při online hře je úžasných šestnáct a levely pro hru více hráčů jsou navíc opravdu rozsáhlé. Nechybí ani důležitá podpora hlasu a
poprvé v X360 hře i Xbox Live Vision (viz. infobox). Dobře zpracované je i vybíraní vybavení před začátkem boje. Svoje zbraně totiž můžete stejně jako ve hře jednoho hráče vylepšit například normálním i laserovým zaměřovačem, tlumičem apod. RSV je navíc populární i u českých hráčů, kteří hru v současnosti velmi často po Xbox Live hrají. Pokud tedy neovládáte cizí jazyk, tak se nemusíte bát, našinců najdete na síti dostatek.
Jediné mínus, které jsme při usilovném testování hry zaregistrovali, bylo pár minimálních bugů. Jednou se nám stalo, že se nepřítel
|
Hry od Toma Clancyho na X360 bodují. Důkazem toho je GRAW, poslední Splinter Cell a nyní i RSV. Jedná se o nadmíru vydařený titul, který v sobě spojuje výtečný single- i multiplayer, oba doplněné spoustou skvělých aspektů hratelnosti a kvalitním technickým zpracováním. Prostě bomba z Las Vegas, ale v tom dobrém slova smyslu.
Tom Clancy´s Rainbow Six: Vegas | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|