Středa 5. srpna 2020, svátek má Kristián
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 5. srpna 2020 Kristián

Syphon Filter: Dark Mirror

  12:00aktualizováno  6. června 4:49
Jak by asi mohl vypadat MGS na PSP pokud by se Kojima nenechal inspirovat karetní hrou? Stačí jedno kliknutí. A kliknout byste samozřejmě měli i pokud vám jde jen o starého známého Gaba.

BonusWeb HIT Syphon Filter: Dark Mirror Už je to hodně dlouho, co se Gabe Logan se Solidem Snakem tahali na PSOne o zákazníky. Každý měl své fandy, které si získávali svým vlastním pojetím akce a různým důrazem na stealth prvky. Pravdou ale je, že s každým novým Syphon Filterem (SF) odcházela určitá část jeho kvalit a tím pádem i zákazníků. Konfrontace „next-gen“ SF: Omega Strain s MGS2 na PS2 nemohla v tomto světle dopadnout jinak než naprostým deklasováním, a na výsluní third-person stealth akce se dostal po zásluze Kojimův titul. Po SF se slehla zem. Naštěstí pro nás Gaba Logana vytáhli z domova důchodců vyčpělých hrdinů a Sony to s ním zkouší ještě jednou.

Vizuální stránka na první pohled přesvědčí, že se někdo opravdu snažil.

Syphon Filter: Dark Mirror Gabe se tentokrát v hlavní příběhové linii dostane na šest míst, roztroušených po celé zeměkouli. Postupně Aljaška, Peru, Bosna, Rusko, Německo a Finsko. Tato na první pohled nesouvisející místa jsou svázána docela zajímavým příběhem, jehož podstata tkví v pátrání po „Dark Mirror“, přičemž z počátku máte jen mlhavou představu, že se jedná o nový typ DDT. Ovšem Gabe Logan nepracuje zrovna pro Greenpeace, a tak se postupným plněním misí dozvídáte víc a víc o zákulisí a opravdovém určení celého projektu a také o hlavních protagonistech, jež to mají na svědomí. Příběh je kromě klasických in-game animací vyprávěn i více než zdařile provedenými CGI sekvencemi, uvozující vstup do každého nového bloku misí, a samozřejmě mají pod taktovkou i samotný závěr. A nemusel by se za ně stydět žádný titul na velkých konzolích.

Na Aljašce se seznámíte se základními prvky ovládání (naprostým nováčkům se vyplatí využít i za ručičku tahajícího tutorialu), kdy Syphon Filter: Dark Mirror si budete muset při základním nastavení (přeprogramování tlačítek hra nedovoluje, ale na výběr je z několika nastavení) zvyknout na to, že možnost volného rozhlížení plně zaměstnala všechna čtyři základní tlačítka (tedy křížek, kolečko a tak dále). Toto (zprvu těžkopádné) rozhlížení ale v bojové vřavě plně vynahrazuje možnost automatického zamknutí cíle pomocí L tlačítka, a tak manuální zaměřování budete využívat v maximální míře jen v případech, pokud se bezpečně kryjete za rohem či skrčení v nějakém jiném úkrytu, kdy máte dostatek času na precizní zaměření hlavy nepřítele. A hra vám dá volnou ruku ve výběru, jaký způsob si vyberete. Pokud se vrhnete bezhlavě do akce, SF hodně připomíná například Shellshock Nam' 69.

Jakmile se sžijete s ovládáním a všechnu výstroj začnete používat s rozmyslem, SF:DM vám ukáže druhou tvář.

Syphon Filter: Dark Mirror Stealth způsob řešení problémů se naopak podobá třeba Killzone, tedy bezpečnému krytí s pomalým postupem a bojem o každý roh. Vycvičeným agentům bude ale ve většině případů stačit jen čepel nože nebo odstřelovací puška. Samozřejmě vás ale hra v několika momentech přinutí k té či oné strategii - v Peru se dostanete doslova do jatek, naproti tomu kasíno v Rusku je hurá stylem prakticky nehratelné. Pohodlnému hraní napomáhají také kontextové funkce některých tlačítek. Způsob, jakým hru uchopíte se odvíjí od vymazleného level designu, který svým zpracováním dovoluje (ve většině případů) naprostou volnost, a to i přes to, že levely jsou v podstatě jednoduchými lineárními chodbami. Při dobrém využití všech tří druhů speciálních vizorů (nočni vidění, infra červené a … řekněme elekromagnetické) zjistíte, že autoři do interiérů zakomponovali nepřeberné množství zkratek, odboček, prodlužek či jinak obohacujících prvků zpříjemňujících hraní Syphon Filter: Dark Mirror a obohacujících vaše činnosti. Jediné, co designu chybí, je absence nějakého rozlehlejšího exteriéru, protože mise se odehrávají uvnitř budov, a když ne přímo v nich, tak v jejich blízkém okolí. Žádná džungle ani les.

Vizuální stránka na první pohled přesvědčí, že se někdo opravdu snažil. Za celou dobu hraní jsme se nesetkali s jediným případem poklesu snímkování, možná jen se sporadickým tearingem nijak neovlivňujícím odezvu ovládání nebo dokonce hraní samotné. Každá sada misí odehrávajících se ve zcela odlišném prostředí (ledová Aljaška, vyprahlé Peru, levely v Bosně otřásané dělovými granáty, komplex kasina v Rusku nebo laboratorní interiéry ve Finsku) má svůj vlastní grafický ráz a zcela unikátní architekturu. Animace všemožných akcí hlavních postav (kromě Logana budete vést i Xiang, několikrát díky kontextovým povelům oba Syphon Filter: Dark Mirror najednou) je plynulá a oku lahodící jsou i pohyby nepřátel. Krytí za rohy chodeb nebo stoly, nebo pokud je zasáhnete do nohou či paží, je doprovázeno přirozeným pohybem. Světelné efekty se váží především na trojici speciálních brýlí a na těžkou výzbroj, která se dostane ke slovu v souboji s jedním z bossů – tankem. Všechny rozhovory jsou plně a profesionálně nadabovány a v pozdější fázi uslyšíte také plynulou ruštinu. Hojně využívané jsou do děje vtahující in-game animace, které dávají vyniknout jak už zmíněné grafické části (když si daný level prohlédnete třeba z ptačí perspektivy) nebo právě zmíněnému dabingu.

Multiplayer

Tam, kde sdílení hry vašemu kamarádovi poskytne spíše hratelné demo než možnost kolektivního hraní, multiplayer samotný je něco, co by vám uniknout nemělo. Může se ho zúčastnit až osm hráčů a to jak s využitím Ad-Hoc (PSP jsou u blízko u sebe), tak klasického online, pokud jste v dosahu hot spotu. Na výběr jsou čtyři základní módy: Deathmach, Team Deathmach, Objective a Rogue Agent. Deathmache nepotřebují vysvětení, Objective a Rogue Agent do hry vnáší nějaký úkol (klasické hrátky s časovou bombou, variace na Capture a Flag a podobně), který je třeba vykonat, a nejsou tedy prostými žněmi fragů. Další věcí je on-line lobby, kde máte po ruce vše potřebné ke hraní (založení nové hry, vstup do jiné), ale i zakládání klanu (zde pod pojmenováním "cell") nebo statistiky ostatních hráčů, včetně mailboxu a message boardu.

Syphon Filter: Dark Mirror Jedinou slabší stránka jsou zvuky, které svou kvalitou nezapadají do nastavené laťky hratelnosti nebo vizuální součásti hry. Rozdíl mezi zvukem pistole nebo kulometu je minimální, a na to, že byste podle hluku poznali jaké výzbroji právě čelíte rovnou zapomeňte. A to je opravdu škoda, protože smrtících zbraní nejrůznějšího určení a účinku je doslova přehršel, i když u sebe můžete mít vždy jen čtyři z nich (pokud nepočítáme granáty nebo miny). Jedno místo je vyhrazeno pistoli (s tlumičem, poloautomatická, nebo třeba Magnum se zaměřováním) nebo samopalu, dvě místa náleží „dlouhé automatické“ zbrani jako třeba AK47, SSP 90 (tu měl například Solidus Snake v MGS2) nebo je mezi ně zařazena i brokovnice, a v poslední řadě máte volný „slot“ na odstřelovací pušku. Zda šetřit municí nebo ze země sebrat slabší samopal, toť otázka. Hudební podklad naproti tomu příjemně podbarvuje hraní a svým filmovým pojetím stupňuje napětí. Ostatně není se čemu divit,
Klady a zápory

Plus Ovládání
Plus Variabilita misí
Plus FMW sekvence

Mínus Zvuky

když jejím autorem je Mark Snow, který je podepsaný pod seriálem X-Files.

Jakmile se sžijete s ovládáním a všechnu výstroj začnete používat s rozmyslem, SF:DM vám ukáže druhou tvář. Nejde o jednoduchou prostou střílečku, jak by se snad někomu mohlo zdát, ale o výborně vybalancovanou akční záležitost plnou volnosti. Chuť k opakovanému hraní jednotlivých levelů je podporována jednak skrytými předměty, ale také jakýmsi počítadlem vašich úspěchů v té či oné činnosti (sniper, tichý zabiják, hra na minimální počet spotřebovaných lékárniček a podobně), jimiž si zpřístupňujete nejrůznější výzbroj do multiplayeru a opakovaného hraní nebo nové bonusové mise, odehrávající se ve Francii, Bangkoku a jinde.

Syphon Filter: Dark Mirror
Výrobce/Distributor Sony / Sony
Platforma PlayStation Portable
Ukládání pozic: ano, 416 kB
Multiplayer: ano
Verdikt: Široká variabilita misí a volné ruce ve způsobu, jakým je budete plnit. Plný kotel bonusů k otevření, multiplayer, vše zabaleno ve výborném grafickém zpracování. Není co řešit.
Hodnocení: 90% (info)

Autor:
Témata: dabing, DDT, Důchodci, Hluk, Kasino
  • Nejčtenější

Vývojáři přitvrzují. V chystaných hrách budeme jíst děti a navštívíme orgie

Již zanedlouho se dočkáme rovnou dvou nebývale explicitních hororů, které bez skrupulí kombinují erotiku a brutální...

RETRO: Polda za svůj úspěch vděčí jen dabérům, popularitu si nezasloužil

I po dvaadvaceti letech od svého vydání má u nás adventurní série Polda spoustu fanoušků a příští rok bychom se dokonce...

Po pěti letech od vydání hráči odemkli tajný konec Metal Gear Solid 5

Fanouškům skvělé plížící hry Metal Gear Solid 5 se povedlo zlikvidovat všechny nukleární zbraně v herním světě. Sice...

Americká armáda zkoušela verbovat hráče přes Twitch, skončilo to fiaskem

Snaha americké armády přilákat do svých řad i hráče počítačových her se příliš nepovedla. Kvůli nešťastné zvolené formě...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v srpnu

Herní sucho pomalu končí a srpen slibuje několik titulů, od kterých si toho mnohé slibujeme. Největší radost budou mít...

Tajemství zlatých adres. Pražská vila za půl miliardy je na prodej

Premium Mohutná, ale v rámci okolní zástavby celkem nenápadná cihlová stavba v srdci diplomatické čtvrti pražské Bubenče je...

Kůže je zrcadlem vnitřních chorob, říká lékař. Jaké nemoci může ukázat?

Premium Vyrážka s pupínky, puchýřky i problémová pigmentová znaménka dokážou pěkně znepříjemnit život, ale mohou být také...

Jak se dělá byznys za miliardy. Agent Paska o přestupu Součka i dalších

Premium Jak se zrodil rekordní přestup záložníka Součka do Anglie? Kam asi tak půjde střelec Schick? Co očekává od zázračného...

  • Další z rubriky

RECENZE: Half-Life: Alyx posouvá žánr akčních her na novou úroveň

Fanoušci herní série Half-Life se po dlouhých letech čekání dočkali dalšího titulu. Stejně jako druhý díl bořil...

RECENZE: Dex ukazuje budoucnost, v níž bez implantátů nemá cenu žít

Česká hra Dex zasazuje tradiční žánr do ne úplně tradičního prostředí. Mladá dívka s modrými vlasy zachraňuje svět před...

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: World of Warplanes se snaží navázat na tankový úspěch

Podaří se zopakovat zásah do černého i podruhé, kdy tanky z World of Tanks nahrazují letadla? Zatím to není jisté.

Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi

„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném...

Díky, že létáte se SpaceX. Loď Crew Dragon úspěšně dopadla do moře

Američtí astronauti Robert Behnken a Douglas Hurley úspěšně absolvovali nedělní návrat z Mezinárodní vesmírné stanice...

Zemřela manželka Jiřího Krampola, měla dlouhodobé zdravotní problémy

Ve věku 59 let zemřela Hana Krampolová, manželka herce Jiřího Krampola. Dlouhodobě se potýkala se zdravotními problémy.

Nové zuby mám z Turecka. Zákrok byl psychicky náročný, říká pornoherečka

Česká pornoherečka Daisy Lee si zaletěla do Turecka pro nové zuby. Zákrok, který podstoupila na tamější klinice, ji prý...

Pokutu za přespání v karavanu dohnal Němec až k soudu

Nocování na parkovišti v obytném autě se v Německu může dosti prodražit. Své si zažil jeden turista s karavanem, který...