Ratchet & Clank: Size Matters

  12:00
Se slušným odstupem po Daxterovi to na PSP zkouší i další staří známí z PS2. Plyšáci Ratchet s Clankem se opět vydávají napříč galaxií po stopách někoho děsně zlého.

Ratchet & Clank: Size Matters

Sony Czech 13.02.2007 PSP

iDNES.cz

88%
Herní karta
  • Ovládání
  • Zbraně
  • Minihry
  • Zajeté mechanismy
  • Upgrade zbraní
  • Levelování
  • Množství planet
  • Ratchet
  • Nepřináší nic nového
  • Mělčí příběh
  • Místy trapné žerty
  • Vizualizace, kamera
  • Protivníci
  • Žádné inovace

Ratchet & Clank: Size Matters

 Ratchet & Clank: Size Matters Na velikosti záleží. Dr. Uzel se vám sice bude snažit namluvit něco jiného, ale každá upřímná holka vám tuto skutečnost potvrdí. Chlapci z High Impact Games se s velikostním deficitem přenosné PS2 (rozuměj PSP) vypořádali nadmíru dobře a tam kde nestačila velikost, předvedli několik poměrně slušných technických poloh.

PSP Ratchet je prostě ještě lepší, než by leckdo mohl od handheldové vezre očekávat.

Když se na PSP objevil Daxter ze studia Ready at Dawn, hned zpočátku projektu byli hráči Ratchet & Clank: Size Matters uklidňováni tím, že na hře pracuje několik zkušených lidí z Naughty Dogu. Stejnou mediální masáž si zaslouží i poslední díl Ratcheta na PSP, protože obdobně mají Insomniac své agenty v High Impact Games, a na hře je to sakra znát. Nemohu si vzpomenout na žádný příklad nějakého kiksu, ale pojďme pěkně popořádku a třeba něco vyplyne ze souvislostí.

Nutno podotknout, že jsem vždy měl mnohem blíže k Jakovi než k Ratchetovi. Daxter mi doslova vyrazil dech (z tiskového oddělení Ready at Dawn se poslední dobou linou zajímavá PR prohlášení, že Daxter využil možnosti PSP na „celých“ 50%, ovšem tato prohlášení mívají prachbídnou hodnotu), dostal jsem mnohem více než jsem si vůbec myslel, že mi někdo nabídne, a Ratchet se tak z mého hledáčku více méně vytratil. Co lepšího než Daxter by mi takový Ratchet mohl nabídnout? Pravda je taková, že si můžu jen gratulovat, že toto UMD vyšlo právě na mě.

Ratchet & Clank: Size Matters

Hra stojí na pevných základech přesného ovládání a rozumné kamery.

Ratchet s Clankem si užívají zaslouženého odpočinku, když jim při opalování do slunce vstoupí malá zrzavá holčička s žádostí o autogram. Holčička je následně unesena, a vy se tak dostáváte do pronásledování únosců po všech koutech galaxie. Přelétáte z jedné planetky na druhou a kromě samotné akce si užíváte rozličných kulis a hudebních doprovodů. Věřte, že v případě Ratcheta jsou screenshoty tady okolo nedostatečné médium pro prezentaci grafické kvality, a radím vám mrknout na nějaké to video, nebudete litovat.

Ratchet & Clank: Size Matters Asi bych si ušetřil práci, kdybych sem místo popisu technického zpracování prostě překopíroval odpovídající stať z Daxtera a upravil jména. PSP Ratchet je prostě ještě lepší, než by leckdo mohl od handheldové vezre očekávat. Stejně jako u Daxtera se pánové programátoři vypořádali s absentujícím druhým analogem a dvěma postranními tlačítky bez ztráty kytičky a stejně jako u Daxtera dokázali přimět širokoúhlý displej PSP, aby se rozehrál oku lahodící grafikou. Jak je pro tyto dvě série zvykem, Ratchet opět tak trochu paběrkuje a možná se i trošku belhá za Jakem (tedy Daxterem), ale jako obvykle tento „nedostatek“ vyvažuje frenetičtějším herním pojetím, které přece jen vyžaduje uskromnit se na detailech, aby nedocházelo k poklesu frameratu. Jednotlivé planety jsou sice odděleny na můj vkus docela dlouhými loadingovými prodlevami, ale podstatné je to, že v levelech samotných vše odsýpá bez zbytečného zdržování.

Ratchet & Clank: Size Matters Hra stojí na pevných základech přesného ovládání a rozumné kamery, kterou lze pohotově manuálně korigovat (L, R tlačítka). Nedovedu si představit co by se s Ratchetem stalo, kdyby dostal podobně překombinované ovládání jako MGS:Portable Ops. Velmi elegantním se mi zdá použití jak D-padu, tak analogu pro samotný pohyb, kdy na D-padu provádíte úkroky a na analogu se klasicky otáčíte (hra disponuje komplexním menu pro přemapování tlačítek, a tak problémy zde nebudou mít ani ti, kteří si potřebují přehodit X/Y osu pro kameru). Zkrátka, ze silné dvojky v ovládání 3D her na PSP (Daxter, Syphon Filter) se stala silná trojka.

Zbraně

Ratechet bez obrovského arzenálu zbraní by nebyl Ratchetem, takže i v tomto směru šli High Impact Games za jistotou, a tak je i zde nepřeberné množství zbraní, v drtivé většině vylepšitelných na větší účinnost. Kromě nich má Ratchet k dispozici ještě nástroje na ovládání zmutovaných rostlin, zmenšovací paprsek (k odemykání zámků dveří), magnetický manipulátor a obvyklou kotvičku na dosahování jinak nepřístupných míst. Nástavbou je výše zmíněné brnění, které po zkompletování celé sady (helma, rukavice, boty, kalhoty a podobně) přidá tu bonus k útoku, jindy bonus k obraně, záleží na tom, jaký typ máte k dispozici (oheň, led, elektřina a podobně).

Ratchet & Clank: Size Matters Kromě obligátního 3rd person střílení plyšáků nebo jiných roztomilých hračiček je Ratchet doslova našlapaný několika druhy miniher, přičemž k dohrání hlavní příběhové linie není potřeba se jimi vůbec zaobírat. Povětšinou se odehrávají pod vedením Clanka a konkrétně se jedná o variace na basketball (trošku krvavější), Lemmings (s malinkými robůtky) a Destruction Derby (od vznášedel až po tanky.) Každá tato minihra má několik levelů s rozdílnými specifikacemi, přičemž odměnou jsou vám nejen šroubky, ale také součásti Ratchetova brnění. Jednou z nejlepších miniher je (bohužel pouhý jeden jediný) level s Clankem coby vesmírnou lodí, bojujícím ve stylu After Burner s kvanty nepřátel, v roji asteroidů, nad orbitálními stanicemi a před podobnými vesmírnými kulisami. Paradoxně tato minihra je i po grafické stránce tím nejhezčím, co ve hře uvidíte.

Kde Ratchet u mě vždy na Jaka ztrácel nejvíce, byly charaktery postav a příběhová linie. Jak byl (kromě prvního dílu samozřejmě) vždy o něco dospělejší a vážnější a díky Daxterovi i mnohem, mnohem vtipnější. Na obrazovce PSP ale tyto nedostatky jakoby ustoupí a už tak nebijí do očí.

Tím, čím si vás Ratchet získá, je také multiplayer. Kromě plnohodnotného singlu (více než 15 hodin herního času, pokud se zabavíte v minihrách a kompletováním brnění, tak ještě déle) hra nabízí multiplayer jak v Ad-Hoc, tak v Infrastructure. Pravdou je, že v singlu těžce průměrný Medal of Honor má multiplayer lepší a zábavnější, čehož je důkazem vetší hráčská základna, ale i tak lze s multiplayerem Ratcheta počítat jako s dalším žroutem času.

iDNES.cz

88%

Čtenáři

85% Ohodnoťte hru

Pro ohodnocení se musíte přihlásit

%

Nejčtenější

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky

Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

Plýtvání časem a nafoukaní tvůrci. Vybíráme propadáky herního svátku

Minulý týden se odehrál významný videoherní svátek se spoustou konferencí herních společností a nášupem novinek. Zdaleka ne vše se ovšem povedlo a my vybíráme pět věcí, které hráče i nás v redakci...

Yakuza 0 Director’s Cut

vydáno 17. června 2025  15:21,  aktualizováno  15:21

Remake Prince of Persia oznámený v roce 2020 stále vzniká, vzkazuje Ubisoft

V září tomu bude pět let, co Ubisoft odhalil remake skvělého Prince of Persia: Sands of Time z roku 2003. Nyní se připomíná, že na něm stále pracuje.

17. června 2025  11:30 2

Tvůrci Zaklínače 4 volí přístup „nejprve konzole“. Mají k tomu dobrý důvod

Technologickou demoverzi z připravovaného Zaklínače 4 jste už určitě viděli. A pokud ne, běžte to hned napravit. Nyní nás polské studio CD Projekt Red nechalo nahlédnout za oponu vývoje.

17. června 2025  10:37 3

Máme tu největší průšvih letoška? Podvod, zuří hráči a chtějí zpět peníze

Titul herního propadáku roku má prvního vážného kandidáta. Hra MindsEye sbírá negativní hodnocení a kvůli špatnému technickému stavu si mohou hráči na PlayStationu dokonce zažádat o vrácení peněz,...

17. června 2025 1

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

16. června 2025  11:32 4

Populární hra končí s pořádáním „oslav hrdosti“. Jsou prý cestou ke krachu

Na rozdíl od mnoha předchozích roků se letos hráči populární onlinovky RuneScape nedočkali oficiálních oslav měsíce hrdosti. Podle ředitele vývojářského studia Jagex Jona Bellamyho se totiž změnila...

16. června 2025 12

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

15. června 2025 8

ANKETA: Jak se vám líbila druhá řada seriálu The Last of Us?

Druhá řada postapokalyptického seriálu The Last of Us je za námi, na třetí, v níž hlavní roli převezme jiná postava, si ještě nějakou chvíli počkáme. Spekuluje se o začátku roku 2027. My se ovšem...

14. června 2025 8

Rande s košem na prádlo. Festival demoverzí ukázal zajímavé i bizarní hry

Festival demoverzí Next Fest na Steamu přinesl ukázky celé řady zajímavých titulů. My jsme hned několik z nich vyzkoušeli a přinášíme tipy na ty, které nás zaujaly: Baby Steps, Date Everything, Ball...

14. června 2025 0

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

13. června 2025  11:12 4

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Milovali jste Theme Hospital? Stáhněte si nástupce Two Point Hospital zdarma

Digitální obchod Epic tentokrát rozdává špičkovou strategii Two Point Hospital. Pokud jste kdysi milovali Theme Hospital a duchovní nástupce Two Point Hospital vám prozatím unikl, neváhejte....

13. června 2025 2

Těchto osm her si v červnu zahrají předplatitelé PS Plus Extra

Herní katalog PlayStation Plus Extra se za necelý týden rozroste například o kooperativní střílečku FBC: Firebreak od studia Remedy či zábavný žánrový mix Endless Dungeon.

12. června 2025  15:32 2
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.