Středa 1. prosince 2021, svátek má Iva
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 1. prosince 2021 Iva

Ratchet & Clank: Size Matters

  12:00
Se slušným odstupem po Daxterovi to na PSP zkouší i další staří známí z PS2. Plyšáci Ratchet s Clankem se opět vydávají napříč galaxií po stopách někoho děsně zlého.
88

Ratchet & Clank: Size Matters

Platforma: PSP
Výrobce: High Impact Games

  • Ovládání
  • Zbraně
  • Minihry
  • Nepřináší nic nového
  • Mělčí příběh
  • Místy trapné žerty

Single i multiplayer vás udrží v pozoru několik desítek hodin.

Herní karta

Ratchet & Clank: Size Matters

 Ratchet & Clank: Size Matters Na velikosti záleží. Dr. Uzel se vám sice bude snažit namluvit něco jiného, ale každá upřímná holka vám tuto skutečnost potvrdí. Chlapci z High Impact Games se s velikostním deficitem přenosné PS2 (rozuměj PSP) vypořádali nadmíru dobře a tam kde nestačila velikost, předvedli několik poměrně slušných technických poloh.

PSP Ratchet je prostě ještě lepší, než by leckdo mohl od handheldové vezre očekávat.

Když se na PSP objevil Daxter ze studia Ready at Dawn, hned zpočátku projektu byli hráči Ratchet & Clank: Size Matters uklidňováni tím, že na hře pracuje několik zkušených lidí z Naughty Dogu. Stejnou mediální masáž si zaslouží i poslední díl Ratcheta na PSP, protože obdobně mají Insomniac své agenty v High Impact Games, a na hře je to sakra znát. Nemohu si vzpomenout na žádný příklad nějakého kiksu, ale pojďme pěkně popořádku a třeba něco vyplyne ze souvislostí.

Nutno podotknout, že jsem vždy měl mnohem blíže k Jakovi než k Ratchetovi. Daxter mi doslova vyrazil dech (z tiskového oddělení Ready at Dawn se poslední dobou linou zajímavá PR prohlášení, že Daxter využil možnosti PSP na „celých“ 50%, ovšem tato prohlášení mívají prachbídnou hodnotu), dostal jsem mnohem více než jsem si vůbec myslel, že mi někdo nabídne, a Ratchet se tak z mého hledáčku více méně vytratil. Co lepšího než Daxter by mi takový Ratchet mohl nabídnout? Pravda je taková, že si můžu jen gratulovat, že toto UMD vyšlo právě na mě.

Ratchet & Clank: Size Matters

Hra stojí na pevných základech přesného ovládání a rozumné kamery.

Ratchet s Clankem si užívají zaslouženého odpočinku, když jim při opalování do slunce vstoupí malá zrzavá holčička s žádostí o autogram. Holčička je následně unesena, a vy se tak dostáváte do pronásledování únosců po všech koutech galaxie. Přelétáte z jedné planetky na druhou a kromě samotné akce si užíváte rozličných kulis a hudebních doprovodů. Věřte, že v případě Ratcheta jsou screenshoty tady okolo nedostatečné médium pro prezentaci grafické kvality, a radím vám mrknout na nějaké to video, nebudete litovat.

Ratchet & Clank: Size Matters Asi bych si ušetřil práci, kdybych sem místo popisu technického zpracování prostě překopíroval odpovídající stať z Daxtera a upravil jména. PSP Ratchet je prostě ještě lepší, než by leckdo mohl od handheldové vezre očekávat. Stejně jako u Daxtera se pánové programátoři vypořádali s absentujícím druhým analogem a dvěma postranními tlačítky bez ztráty kytičky a stejně jako u Daxtera dokázali přimět širokoúhlý displej PSP, aby se rozehrál oku lahodící grafikou. Jak je pro tyto dvě série zvykem, Ratchet opět tak trochu paběrkuje a možná se i trošku belhá za Jakem (tedy Daxterem), ale jako obvykle tento „nedostatek“ vyvažuje frenetičtějším herním pojetím, které přece jen vyžaduje uskromnit se na detailech, aby nedocházelo k poklesu frameratu. Jednotlivé planety jsou sice odděleny na můj vkus docela dlouhými loadingovými prodlevami, ale podstatné je to, že v levelech samotných vše odsýpá bez zbytečného zdržování.

Ratchet & Clank: Size Matters Hra stojí na pevných základech přesného ovládání a rozumné kamery, kterou lze pohotově manuálně korigovat (L, R tlačítka). Nedovedu si představit co by se s Ratchetem stalo, kdyby dostal podobně překombinované ovládání jako MGS:Portable Ops. Velmi elegantním se mi zdá použití jak D-padu, tak analogu pro samotný pohyb, kdy na D-padu provádíte úkroky a na analogu se klasicky otáčíte (hra disponuje komplexním menu pro přemapování tlačítek, a tak problémy zde nebudou mít ani ti, kteří si potřebují přehodit X/Y osu pro kameru). Zkrátka, ze silné dvojky v ovládání 3D her na PSP (Daxter, Syphon Filter) se stala silná trojka.

Zbraně

Ratechet bez obrovského arzenálu zbraní by nebyl Ratchetem, takže i v tomto směru šli High Impact Games za jistotou, a tak je i zde nepřeberné množství zbraní, v drtivé většině vylepšitelných na větší účinnost. Kromě nich má Ratchet k dispozici ještě nástroje na ovládání zmutovaných rostlin, zmenšovací paprsek (k odemykání zámků dveří), magnetický manipulátor a obvyklou kotvičku na dosahování jinak nepřístupných míst. Nástavbou je výše zmíněné brnění, které po zkompletování celé sady (helma, rukavice, boty, kalhoty a podobně) přidá tu bonus k útoku, jindy bonus k obraně, záleží na tom, jaký typ máte k dispozici (oheň, led, elektřina a podobně).

Ratchet & Clank: Size Matters Kromě obligátního 3rd person střílení plyšáků nebo jiných roztomilých hračiček je Ratchet doslova našlapaný několika druhy miniher, přičemž k dohrání hlavní příběhové linie není potřeba se jimi vůbec zaobírat. Povětšinou se odehrávají pod vedením Clanka a konkrétně se jedná o variace na basketball (trošku krvavější), Lemmings (s malinkými robůtky) a Destruction Derby (od vznášedel až po tanky.) Každá tato minihra má několik levelů s rozdílnými specifikacemi, přičemž odměnou jsou vám nejen šroubky, ale také součásti Ratchetova brnění. Jednou z nejlepších miniher je (bohužel pouhý jeden jediný) level s Clankem coby vesmírnou lodí, bojujícím ve stylu After Burner s kvanty nepřátel, v roji asteroidů, nad orbitálními stanicemi a před podobnými vesmírnými kulisami. Paradoxně tato minihra je i po grafické stránce tím nejhezčím, co ve hře uvidíte.

Kde Ratchet u mě vždy na Jaka ztrácel nejvíce, byly charaktery postav a příběhová linie. Jak byl (kromě prvního dílu samozřejmě) vždy o něco dospělejší a vážnější a díky Daxterovi i mnohem, mnohem vtipnější. Na obrazovce PSP ale tyto nedostatky jakoby ustoupí a už tak nebijí do očí.

Tím, čím si vás Ratchet získá, je také multiplayer. Kromě plnohodnotného singlu (více než 15 hodin herního času, pokud se zabavíte v minihrách a kompletováním brnění, tak ještě déle) hra nabízí multiplayer jak v Ad-Hoc, tak v Infrastructure. Pravdou je, že v singlu těžce průměrný Medal of Honor má multiplayer lepší a zábavnější, čehož je důkazem vetší hráčská základna, ale i tak lze s multiplayerem Ratcheta počítat jako s dalším žroutem času.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

88 %

Čtenáři

78 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 70 čtenářů

  • Nejčtenější

První mise v Mafii 2 měla být ohromná. A pak to tam nebylo, říká Dan Vávra

Úvodní mise ve hře Mafia 2, která se odehrává na Sicílii, byla mnohem velkolepější, než fragment, který se nakonec...

Fallout 3 vstává z mrtvých. Ten původní, zrušený

Fandové se snaží vzkřísit zrušený Fallout 3 z roku 2003, který vznikal pod kódovým označením Van Buren. Mát být...

Nový díl Farming Simulatoru má víc hráčů než Battlefield 2042

Nejnovější díl vojenské střílečky Battlefield se příliš nepovedl. Vedle mizerných hodnocení v recenzích je to jasně...

Konečně zase pořádná hra z druhé světové? Vrací se značka Men of War

Po dlouholeté odmlce se příští rok dočkáme nového dílu úspěšné real-timové strategie Men of War. Tvůrci slibují...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší herní zážitek všech dob je Dark Souls na PC, myslí si hráči

Prestižní divácká anketa Golden Joystick letos nehledala jen nejlepší hry uplynulého roku, ale také tu vůbec nejlepší...

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

  • Další z rubriky

RECENZE: Elite Dangerous: Odyssey je odfláknutý přídavek za cenu plné hry

Rozšíření Odyssey vesmírného simulátoru Elite Dangerous slibovalo už tak komplexní hru rozšířit o další vrstvu....

RECENZE: Call of Duty: Black Ops Cold War je nevýrazná sázka na nostalgii

Letošní díl série Call of Duty se vrací do studené války. Krátká kampaň bohužel opakuje řadu chyb, z nichž se značka...

RECENZE: Oddworld: Soulstorm je depresivní, umí potrápit a stojí za to

Oddworld se vrací ve formě. Je náročný, temný a vizuálně podmanivý. Fandy původních her nezklame, ale jestli okouzlí...

RECENZE: Pobouřil Číňany a dva roky nešel koupit. Jaký je horor Devotion?

Tchajwanský horor Devotion způsobil před dvěma roky obrovský poprask. Vývojáři do něj nenápadně propašovali na první...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Neočkovaný herec Etzler je na kyslíku s oboustranným zápalem plic

Miroslav Etzler skončil s covidovou atakou a oboustranným zápalem plic v nemocnici. Své příznivce na sociálních sítích...

Světem se kvůli mutaci valí lavina výprodejů. Padají akcie, ropa i bitcoin

Kvůli nové mutaci koronaviru, která byla detekována v Jihoafrické republice, klesly v pátek asijské akcie nejvíce za...

Michal po mně skočil, popsala start intimního života zrzka z experimentu

Z šesti dvojic televizní Svatby na první pohled čeká rozhodnutí už jen tři páry. Jarda s Romanou spolu zůstali, vztah...

Zákeřná rakovina endometria. Jaké jsou varovné příznaky?

O rakovině děložního čípku se hovoří často, už proto, že je jí možné předejít očkováním. Ženské orgány však může...

Verdikt lékařů manžel neustál, říká Hana Robinson o roztroušené skleróze

Zpěvačka Hana Robinson bojuje už řadu let s roztroušenou sklerózou, která mimo jiné ovlivňuje i hybnost rukou. K té se...