Pátek 30. října 2020, svátek má Tadeáš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 30. října 2020 Tadeáš

Ratchet & Clank: Size Matters

  12:00
Se slušným odstupem po Daxterovi to na PSP zkouší i další staří známí z PS2. Plyšáci Ratchet s Clankem se opět vydávají napříč galaxií po stopách někoho děsně zlého.
88

Ratchet & Clank: Size Matters

Platforma: PSP
Výrobce: High Impact Games

  • Ovládání
  • Zbraně
  • Minihry
  • Nepřináší nic nového
  • Mělčí příběh
  • Místy trapné žerty

Single i multiplayer vás udrží v pozoru několik desítek hodin.

Herní karta

Ratchet & Clank: Size Matters

 Ratchet & Clank: Size Matters Na velikosti záleží. Dr. Uzel se vám sice bude snažit namluvit něco jiného, ale každá upřímná holka vám tuto skutečnost potvrdí. Chlapci z High Impact Games se s velikostním deficitem přenosné PS2 (rozuměj PSP) vypořádali nadmíru dobře a tam kde nestačila velikost, předvedli několik poměrně slušných technických poloh.

PSP Ratchet je prostě ještě lepší, než by leckdo mohl od handheldové vezre očekávat.

Když se na PSP objevil Daxter ze studia Ready at Dawn, hned zpočátku projektu byli hráči Ratchet & Clank: Size Matters uklidňováni tím, že na hře pracuje několik zkušených lidí z Naughty Dogu. Stejnou mediální masáž si zaslouží i poslední díl Ratcheta na PSP, protože obdobně mají Insomniac své agenty v High Impact Games, a na hře je to sakra znát. Nemohu si vzpomenout na žádný příklad nějakého kiksu, ale pojďme pěkně popořádku a třeba něco vyplyne ze souvislostí.

Nutno podotknout, že jsem vždy měl mnohem blíže k Jakovi než k Ratchetovi. Daxter mi doslova vyrazil dech (z tiskového oddělení Ready at Dawn se poslední dobou linou zajímavá PR prohlášení, že Daxter využil možnosti PSP na „celých“ 50%, ovšem tato prohlášení mívají prachbídnou hodnotu), dostal jsem mnohem více než jsem si vůbec myslel, že mi někdo nabídne, a Ratchet se tak z mého hledáčku více méně vytratil. Co lepšího než Daxter by mi takový Ratchet mohl nabídnout? Pravda je taková, že si můžu jen gratulovat, že toto UMD vyšlo právě na mě.

Ratchet & Clank: Size Matters

Hra stojí na pevných základech přesného ovládání a rozumné kamery.

Ratchet s Clankem si užívají zaslouženého odpočinku, když jim při opalování do slunce vstoupí malá zrzavá holčička s žádostí o autogram. Holčička je následně unesena, a vy se tak dostáváte do pronásledování únosců po všech koutech galaxie. Přelétáte z jedné planetky na druhou a kromě samotné akce si užíváte rozličných kulis a hudebních doprovodů. Věřte, že v případě Ratcheta jsou screenshoty tady okolo nedostatečné médium pro prezentaci grafické kvality, a radím vám mrknout na nějaké to video, nebudete litovat.

Ratchet & Clank: Size Matters Asi bych si ušetřil práci, kdybych sem místo popisu technického zpracování prostě překopíroval odpovídající stať z Daxtera a upravil jména. PSP Ratchet je prostě ještě lepší, než by leckdo mohl od handheldové vezre očekávat. Stejně jako u Daxtera se pánové programátoři vypořádali s absentujícím druhým analogem a dvěma postranními tlačítky bez ztráty kytičky a stejně jako u Daxtera dokázali přimět širokoúhlý displej PSP, aby se rozehrál oku lahodící grafikou. Jak je pro tyto dvě série zvykem, Ratchet opět tak trochu paběrkuje a možná se i trošku belhá za Jakem (tedy Daxterem), ale jako obvykle tento „nedostatek“ vyvažuje frenetičtějším herním pojetím, které přece jen vyžaduje uskromnit se na detailech, aby nedocházelo k poklesu frameratu. Jednotlivé planety jsou sice odděleny na můj vkus docela dlouhými loadingovými prodlevami, ale podstatné je to, že v levelech samotných vše odsýpá bez zbytečného zdržování.

Ratchet & Clank: Size Matters Hra stojí na pevných základech přesného ovládání a rozumné kamery, kterou lze pohotově manuálně korigovat (L, R tlačítka). Nedovedu si představit co by se s Ratchetem stalo, kdyby dostal podobně překombinované ovládání jako MGS:Portable Ops. Velmi elegantním se mi zdá použití jak D-padu, tak analogu pro samotný pohyb, kdy na D-padu provádíte úkroky a na analogu se klasicky otáčíte (hra disponuje komplexním menu pro přemapování tlačítek, a tak problémy zde nebudou mít ani ti, kteří si potřebují přehodit X/Y osu pro kameru). Zkrátka, ze silné dvojky v ovládání 3D her na PSP (Daxter, Syphon Filter) se stala silná trojka.

Zbraně

Ratechet bez obrovského arzenálu zbraní by nebyl Ratchetem, takže i v tomto směru šli High Impact Games za jistotou, a tak je i zde nepřeberné množství zbraní, v drtivé většině vylepšitelných na větší účinnost. Kromě nich má Ratchet k dispozici ještě nástroje na ovládání zmutovaných rostlin, zmenšovací paprsek (k odemykání zámků dveří), magnetický manipulátor a obvyklou kotvičku na dosahování jinak nepřístupných míst. Nástavbou je výše zmíněné brnění, které po zkompletování celé sady (helma, rukavice, boty, kalhoty a podobně) přidá tu bonus k útoku, jindy bonus k obraně, záleží na tom, jaký typ máte k dispozici (oheň, led, elektřina a podobně).

Ratchet & Clank: Size Matters Kromě obligátního 3rd person střílení plyšáků nebo jiných roztomilých hračiček je Ratchet doslova našlapaný několika druhy miniher, přičemž k dohrání hlavní příběhové linie není potřeba se jimi vůbec zaobírat. Povětšinou se odehrávají pod vedením Clanka a konkrétně se jedná o variace na basketball (trošku krvavější), Lemmings (s malinkými robůtky) a Destruction Derby (od vznášedel až po tanky.) Každá tato minihra má několik levelů s rozdílnými specifikacemi, přičemž odměnou jsou vám nejen šroubky, ale také součásti Ratchetova brnění. Jednou z nejlepších miniher je (bohužel pouhý jeden jediný) level s Clankem coby vesmírnou lodí, bojujícím ve stylu After Burner s kvanty nepřátel, v roji asteroidů, nad orbitálními stanicemi a před podobnými vesmírnými kulisami. Paradoxně tato minihra je i po grafické stránce tím nejhezčím, co ve hře uvidíte.

Kde Ratchet u mě vždy na Jaka ztrácel nejvíce, byly charaktery postav a příběhová linie. Jak byl (kromě prvního dílu samozřejmě) vždy o něco dospělejší a vážnější a díky Daxterovi i mnohem, mnohem vtipnější. Na obrazovce PSP ale tyto nedostatky jakoby ustoupí a už tak nebijí do očí.

Tím, čím si vás Ratchet získá, je také multiplayer. Kromě plnohodnotného singlu (více než 15 hodin herního času, pokud se zabavíte v minihrách a kompletováním brnění, tak ještě déle) hra nabízí multiplayer jak v Ad-Hoc, tak v Infrastructure. Pravdou je, že v singlu těžce průměrný Medal of Honor má multiplayer lepší a zábavnější, čehož je důkazem vetší hráčská základna, ale i tak lze s multiplayerem Ratcheta počítat jako s dalším žroutem času.

Autor:

Cyberpunk 2077

Jedna z nejočekávanějších her roku Cyberpunk 2077 vyjde po odkladu 10. prosince.

Hodnocení hry

Redakce

88 %

Čtenáři

78 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 70 čtenářů

  • Nejčtenější

Mnohé reklamy na facebookové hry lžou, vyhněte se jim širokým obloukem

Britský úřad pro regulaci reklamy si vyšlápl na autory některých her, které jsou v posledních měsících intenzivně...

Hráč Crusader Kings nakazil postavu všemi nemocemi. Výsledek je děsivý

Pomocí jednoduchého triku vytvořil hráč komplexní strategie Crusader Kings ze svého avatara neduživou trosku. Dal mu...

Baldur’s Gate 3 je zatím prolezlý bugy, ale zábava je to i tak ohromná

Dvacet let čekali fanoušci světa Dungeons and Dragons na plnohodnotné pokračování legendární RPG série Baldur’s Gate. A...

KVÍZ: Znáte svět World of Warcraftu? Známe výherce knížek

Soutěž Kvíz byl určený pro všechny, které alespoň trochu zajímá svět Warcraftu. Ten, kdo odpověděl na alespoň 80 procent...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

RECENZE: Letošní ročník NHL je nejzbytečnější v historii značky

Pokud jste se těšili, že si letošní výpadek opravdového hokeje nahradíte alespoň tím virtuálním, máte smůlu. Poslední...

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

RECENZE: Marvel’s Iron Man VR ukazuje omezení virtuální reality

Tony Stark se vrátil jako Iron Man do herního světa v titulu určeném výhradně pro virtuální realitu. To zní jako skvělý...

RECENZE: Dex ukazuje budoucnost, v níž bez implantátů nemá cenu žít

Česká hra Dex zasazuje tradiční žánr do ne úplně tradičního prostředí. Mladá dívka s modrými vlasy zachraňuje svět před...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...

PRVNÍ DOJMY: Budu se vdávat, wow! Svatba na první pohled vědecky slzí

Pamětnická komedie Hodíme se k sobě, miláčku...? má pokračování. Tváří se světácky a smrtelně vážně, protože ideální...