RECENZE: Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 nenaplnil ambice
Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020
Platforma: Switch
Výrobce:
Sega
- Vtipné prolnutí příběhového a retro režimu
- Některé hry jsou fajn
- U řady disciplín zbytečně komplikované ovládání
- Kolísavá kvalita disciplín a hříček
Pokud jste hráli některou z Olympiád ze série Mario & Sonic, víte, že nikdy nešlo o vyloženou pecku. Celkem sympatická kolekce jednoduchých hříček nikdy nehrála vyšší ligu, ale pobavila, a to zejména v lokálním multiplayeru. Tvůrcům se nikdy nepodařilo u všech disciplín vyladit ovládání tak, aby bylo intuitivní, rychle pochopitelné a zábavné. V podstatě to samé platí i o aktuálním kousku Tokyo 2020, který láká na příběhový a retro režim.
Příběh je celkem vypečený. Tajemná konzole vcucne Maria, Sonica a úhlavní nepřátele Bowsera a Dr. Eggmana do sebe. Objeví se tak v počítačové hře, což je shodou okolností Olympiáda v Tokiu v roce 1964. Cíl je jasný: zachránit naše oblíbené hrdiny i padouchy. Během kampaně se tak střídají pasáže z roku 2020 s rokem 1964, čemuž odpovídá i stylová retro grafika.
Příběhový režim jsem dokončil za necelých pět hodin a podle očekávání nejde o nic jiného, než postupné absolvování všech disciplín a deseti doplňujících hříček. Maskováno je to ovšem vtipně: ve stylu starých her se pohybujeme po bodech na staré i nové mapě Tokia, přičemž v rámci každé lokality se pak lze volně pohybovat. Očekávejte celkem četné rozhovory a sem tam nějaký vtípek.
Moc se mi líbí přítomnost kvízových otázek, které se týkají buď olympiády a disciplín jako takových nebo mytologie jednotlivých herních postav. Funguje to tak, že se zobrazí téma s otázkou a po stisknutí tlačítka i odpověď. Nalezené otázky se pak zpřístupní i přímo v menu. Stojany s otázkami jsou přitom rozeseté po staré i nové mapě Tokia, objevujete je tedy postupně během hraní. Je to drobnost, ale potěší.
Kvalita disciplín je kolísavá, od příšerných přes průměrné po pár celkem dobrých. K tomu ještě záleží, kterou z ovládacích metod (výběr je před spuštěním každé hry) zvolíte. Nemusíte totiž jenom drtit tlačítka, ale ke slovu přijde i pohybové ovládání, a to nejenom s jedním ovladačem Joy-Con, ale i s dvojicí. Stejná disciplín tak může při jednom způsobu ovládání bavit a při druhém nudit.
Já si třeba oblíbil pohybové ovládání lukostřelby, kdy se jedním ovladačem natahuje tětiva a druhým zaměřujete. Bavilo mě celkem i nové karate a nakonec i surfování. Ale jezdectví, volejbal, džudo či kánoe vůbec.
Znáte odpověď? |
Co se Dream verzí týče, Racing připomene 3D Sonica říznutého Mario Kart, Shooting využije gyroskop, ale je celkově slabší záležitost a Karate přidává herní nadstavbu v podobě přebarvování podlahy. Z bonusových deseti hříček, které si odemykáte v příběhovém režimu, mě pobavilo retro střílení s letadélkem či stealth akce. Ale je to zábava na chvilku, nic, co byste chtěli drtit pořád dokola.
Když mě nějaká disciplína nebaví, je to hlavně kvůli ovládání. Hra vám sice celkem jasně řekne, co a jak dělat, jenže není ani z poloviny tak intuitivní jako třeba hříčky u Super Mario Party. Často je naopak zbytečně komplikované, a i když se naučíte správnou posloupnost toho, co mačkat, otáček či nemačkat, chybí i po vizuální stránce trochu onen uspokojující pocit z toho, co postava dělá.
I to je jeden z důvodů, proč jsem u rodiny neuspěl. Každý chvilku zápolil s ovládáním, ale nakonec se mnou nikdo nechtěl hrát, protože je to zkrátka nebavilo. Přitom něco jako party potenciál by měl být jeden z pilířů hry. Samozřejmě je u i online, žebříčky, před vydáním se mi podařilo pár zápasů absolvovat. Už teď se ukázalo, že u některých disciplín bude zřejmě problém najít hráče, neboť se vyprofiluje jen pár nejzábavnějších.
Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 tak kráčí ve šlépějích předchůdců. Co se obsahu týče, není to špatné. Sega by už ale konečně měla začít pilovat ovládání. Nehraje se to špatně, ale mohlo by to být o dost lepší. Ostatně zkuste demo na eShopu.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 30 čtenářů
Každé zranění postavy zanechá jizvu, hráči se bojí, že budou ovládat zrůdy
Vývojáři netrpělivě očekávaného remaku legendární špionážní hry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater...
Děláte z nás hlupáky. Černý samuraj a Japonsko od Ubisoftu se Japoncům nelíbí
Zatímco Ubisoft v uplynulých dnech detailněji představil Assassin’s Creed Shadows zasazený do...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Vývojáři strategické hry vyřešili krizi bydlení odstraněním pronajímatelů
Vývojáři povedené strategie Cities: Skylines 2, ve které si hráči mohou postavit vlastní virtuální...
Mačkání prsou nebo uklízení mrtvol. Hráli jsme nejdivnější dema na Steamu
V digitálním obchodu Steam proběhl tento týden festival demoverzí, během nějž jsme si mohli zdarma...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Všichni společníci v Dragon Age budou pansexuální. Nahota je samozřejmost
Jak už je u her od Bioware zvykem, zásadní roli v chystaném pokračování série Dragon Age budou hrát...
KVÍZ: Tehdy je hrál každý. Poznáte nejslavnější plošinovky z devadesátek?
Plošinovky, hopsačky, skákačky, platformovky nebo třeba dvourozměrné arkády. Ať už je budeme...
„Komunistické Sim City“ je hotové. Vývoj Workers & Resources nebyl snadný
Slovenská budovatelská strategie Workers & Resources: Soviet Republic opouští po pěti letech režim...
PlayStation Portal přidává vylepšení. Mezi nejhranější hry patří Fortnite
PlayStation Portal, který umožňuje streamovat hry z konzole PlayStation 5 na dedikovaný handheld s...
Remake prvních Falloutů nebude, jsou perfektní, tak jak jsou, zní z Bethesdy
Návrhář Todd Howard z Bethesdy se nechal slyšet, že rozhodně neplánuje předělat první díly kultovní...
TRAVEL COORDINATOR (A12719)
AURES Holdings a.s.
Praha