Jak vypadá obal hry? |
![]() |

Protože jsme se titulem HOMM4:TGS zabývali poměrně často a podrobně v žurnálech a novinkové sekci, měli byste mít
již slušné povědomí o příběhu. Přesto neuškodí si ho ve stručnosti zopakovat, protože je tím nejlepším, co v datadisku
najdete (i přes úděsná jména hlavních hrdinů…).
Nad zemí Lodwar se vznášejí mračna. Šílený čaroděj Hexis se snaží ovládnout svět a nebere přitom ohled na zpustlou a spálenou zemi, která zůstává v jeho šlépějích. Jeho nohsledi se mění ve strašlivé, krvelačné nestvůry a jeho moc je stále ničivější. Poslední tajnou nadějí všech obyvatel je pětice hrdinů, která se schází v jedné nenápadné krčmě. Po několika pivech vzniká odvážný plán, který může Lodwar zachránit – každý z nich se vypraví za jedním z mocných artefaktů, s jejichž pomocí snad bude možné se Hexisovi postavit. Ale času je málo, strašlivě málo, a tak rychle utíká…
Největším (a v podstatě skoro jediným) přínosem The Gathering Storm je šestice kampaní. Z nich jen pět je přístupných od začátku – teprve až všichni hrdinové najdou předměty, které hledali, mohou se vydat na cestu za Hexisem a jeho armádami ve finální sérii misí. Pojďme si teď říci k jednotlivým kampaním něco víc.
První kampaň se nazývá Masters of Magic, nabízí celkem 5 misí, a vyniknou v ní hlavně schopnosti arcimága Bohba,
který vládne uměním všech magických škol. Cesta za mýtickými Nevarovými artefakty ani tak nebude lehká, neboť si je
přivlastnili mocní mágové pěti kouzelnických umění.
Další na řadě je Opposites Attract, která obsahuje 4 mise, v nichž hlavní roli hraje čaroděj Kozuss. Tomu se podařilo
ovládnout magii řádu a chaosu, ale ani to nemusí v divoké Aldamarské džungli plné barbarských kmenů na cestě za Náhrdelníkem
rovnováhy stačit.
Another Bard's Tale, taktéž o 4 misích, vypráví příběh sličné trubadúrky Agraynel, která se vydává na ostrov úsvitu,
kde by se mohla nacházet kouzelná mandolína slavné bardky Aiffe. Poslední dobou se zde začala ve větší míře objevovat zlá
stvoření a nad ostrov se stahují mraky – a jistě to není náhodou…
Might Makes Right – to je přesně heslo hrdiny další, 4 mapy čítající kampaně – barbara Dogwoggla. Ten baží po tygřím
brnění a přilbici, bude ale muset předtím porazit tři šílené bratry, kteří ovládli blízké království.
Předposlední je A Matter of Life and Death o 5 misích, kde se zmocníme role nekromantky Ality (kupodivu je to skutečně
kladná postava). Ovládá však i magii života, a tak není divu, že se vydává jak za pláštěm temnoty, tak za prstenem
světla.
Konečně The Gathering Storm (4 mise) se vám otevře až po splnění předchozích pěti, a setkáte se v něm se všemi svými
vypiplanými hrdiny i s jejich dovednostmi, kouzly a artefakty.
To vše budete muset využít na nelehké cestě (zabere celé čtyři mise) za pacifikací již několikrát zmíněného Hexise.
Kampaně jsou to hlavní, co The Gathering Storm do původní hry přináší, krom toho se jedná ještě o čtyři nové nestvůry (Goblin Knight – tak trochu obdoba Crusadera, Evil Sorceress – nechutně obrací kouzla, trochu jako Faerie Dragon, Gargantuan – silná nestvůra s vrhacími schopnostmi kyklopa a Dark Champion – dobrý bojovník a nepříjemný soupeř každého hrdiny), šestnáct artefaktů, o které se hraje v jednotlivých misích prvních pěti kampaní (vesměs se jedná o kombo artefakty, takže po navlečení celé sady získáte nějaký ten příjemný bonus), sadu nových samostatných misí, 11 nových budov na hrací ploše (jedná se o rekrutovací budovy pro nové nestvůry, pět magických obchodů a might/magic arena) a také multiplayerový patch (ten si ale majitelé HOMM 4 mohou stáhnout i samostatně). Zdá se, že je toho hodně, ale s nestvůrami se potkáte jen občas, totéž platí pro artefakty a budovy, a když k tomu připočítáme, že nedošlo k žádným změnám v hratelnosti, vyjde nám z toho jasný obraz – The Gathering Storm vypadá a hraje se úplně stejně jako původní hra.
Nechápejte ovšem závěr předchozího odstavce nijak špatně.
Heroes of Might & Magic IV stále ještě považuji za vynikající hru a The Gathering Storm jí dělá jenom čest. Všechny
mise jsou totiž pěkně nadesignované, obsahují originální prvky (třeba magické školy v první kampani poskládané z budov, které
přidávají bodíky ke kouzelnických schopnostem, postavené na dosud neviděném podkladu), příběh je opět velmi silný, a nelze si
stěžovat ani na kvantitu scénářů a tím pádem délku zábavy – dohrát jednu kampaň mi zabralo celé odpoledne nepřetržitého
hraní, celková herní doba se tak může vesele pohybovat v řádu desítek hodin, což je na datadisk více než slušné. Verdikt je
tedy, myslím, nasnadě: The Gathering Storm je klasickým datadiskem. Nemění úspěšný systém hry, přináší několik méně
důležitých novinek (neutrální nestvůry, artefakty apod.) a hlavně – nabízí šest skvělých kampaní a dvacet dalších misí, které
vám vydrží na hodně dlouho. Jste-li majiteli Heroes of Might & Magic IV, neměli byste nad jeho koupí dlouho váhat.
P.S.: Z důvěryhodných zdrojů jsme se nedávno dozvěděli, že se v 3D0 jednak pracuje na druhém datadisku k HOMM 4 (což se dalo očekávat a navíc se to už obecně ví), ale především – že je v přípravě i pátý díl celé série, který by měl světlo světa spatřit už na Vánoce příštího roku! Jakmile získáme podrobnější informace, pochopitelně se s vámi o ně podělíme v žurnálu či novinkovém článku…
Heroes of Might & Magic IV: The Gathering Storm | ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
|