Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Ghost Recon Advanced Warfighter 2
UbiSoft 1.5.2007 PC
Kapitán Scott Mitchell nezná pojem dovolená. Šéfuje totiž elitní jednotce, která v pozadí vyřazuje z provozu všechny možné hrozby, jimiž teroristé mávají před obličejem americké Soše svobody. Čtyřiadvacet hodin poté, co se hochům podařilo zachránit prezidenta před pučisty, je tu nová práce: v městě Juarez na mexicko-americké hranici se ocitly dvě atomové bomby. Že tam nebudou sloužit coby turistický monument, ale mají být převezeny do USA k nekalým účelům, to je snad jasné jako atomový výbuch. Mitchell se v čele svého tříčlenného týmu vydává na nerovný boj, který je zdůrazněn nejen časovým presem, ale i nevyváženou obtížností v čele s umělou inteligencí, která kolísá mezi póly „blbý a blbější“ a „trefím všechno, jsem borec“.
K plnému vychutnání hry budete potřebovat jistou dávku rezistence vůči frustraci. Autorům zkrátka nezbylo nic jiného než přinejlepším průměrnou AI nahradit nadsazenými schopnostmi.
Ačkoliv se GRAW 2 odehrává ve městě, jež má svůj reálný předobraz, podíváte se i na rozsáhlejší lány země. Hned první mise vás zavede oblasti propojených roklin – všechno jde příjemně od ruky, a na konci samozřejmě patřičně spektakulárně vyletí do povětří jeden z mostů. Rovněž druhá úroveň v jakési kotlině probíhá snadno. Důvod? Právě nepříliš adaptabilní AI, kterou evidentně někdo zapomněl přizpůsobit situacím, které v otevřeném prostředí mohou nastat. Trefíte-li z velké dálky jednoho z vojáků, jeho pár desítek metrů vzdálený kolega se ani neohlédne a pokračuje v rutinou řízené patrole. Jakmile vás ale pohltí útroby mexického města, přestanete mít na přemítání o inteligenčním kvocientu nepřátel čas. Nejspíš byste se divili jejich často zmatenému pobíhání ulicemi, jež čas od času skončí přímo před vaší hlavní, jen kdyby každé uvolnění pozornosti neústilo v potenciální smrt od neuvěřitelně daleko stojících kulometčíků a odstřelovačů. Ti vás neváhají odpravit ani tehdy, kdy o jejich pozici nemáte přehled i s high-tech dalekohledem.VIDEO
K plnému vychutnání hry budete potřebovat jistou dávku rezistence vůči frustraci. Autorům zkrátka nezbylo nic jiného než přinejlepším průměrnou AI nahradit nadsazenými schopnostmi. Obtížnost vám může připadat značná, pokud budete svůj tým komandovat pouze přes in-game interface, a nevyužijete přehlednou taktickou mapu. Na ní vidíte jak své muže, tak nepřátelské rádia a samozřejmě můžete plánovat takřka na metr přesně. I to ale může být málo, a tak vás nadřízení v některých misích vybaví speciálním dronem. Ten se snadno dostane hlouběji za protivníkovy pozice a připraví vás tak na potenciální situace.
Co se týče inteligence parťáků, dá se říci, že její chyby vyvažují i světlé okamžiky.
Druhý díl se od toho prvního zkrátka příliš neliší. Nějaké ty novinky tu ale přeci jen k nalezení jsou. Například pohyblivé kamery na helmách, jež mají všichni z vašich parťáků. Na požádání tak můžete vidět to, co oni a tím pádem přesněji dané události udělovat rozkazy. To je často nepostradatelné. Například se blíží kulometem vybavené a opancéřované vozidlo. Ukryjete tak sebe i celý tým do bezpečí. Pak se přepnete do kamery svého muže vybaveného raketometem a necháte ho mašinu zničit. Vtip je v tom, že takto zadán bude rozkaz proveden prakticky ihned. Pokud byste se zadáváním patlali v normálním módu, hledal by parťák zdlouhavě ideální pozici. Dokonce i zmíněný dron se dá tímto způsobem naprosto přesně ovládat a lze s ním tak prozkoumávat lokace podle vlastní libovůle. Na náš vkus jsou ale jeho služby hráči propůjčovány příliš málo.Co se týče inteligence parťáků, dá se říci, že její chyby vyvažují i světlé okamžiky. Ghosti jsou poměrně samostatní, přebíhají z úkrytu do úkrytu, sami dokáží využít kulometného hnízda a leckdy vám i zachrání život. Problémy nastávají ve chvíli, kdy jim začnete rozkazovat. Není to pochopitelně pravidlem, ale stává se, že poslechnou až napotřetí, nebo to vůbec nestihnou, protože kvůli nečinnosti, které jste chtěli zabránit, padnou. Ale ani poté, co přijdete o všechny tři, se nemusíte strachovat z neúspěchu mise, ačkoliv šance na úspěšné dokončení už je také na pováženou. Hra vás nechá pokračovat i samotné s tím, že parťáci jsou vlastně jen zranění a po skončení úrovně budou odvezeni, uzdraveni a v příštím výsadku znovu k dispozici.
Před každou z misí se seznámíte s požadavky, jsou vám hrubě nastíněny parametry prostředí, zjevena mapa a pochopitelně dána možnost vybavit si tým podle svého. Na výběr je dostatečné množství moderně-konvenčních zbraní i všelijakých high-tech serepetiček. GRAW 2 se navíc snaží být z portfolia Ubisoftu nejrealističtější hrou, nelze tedy čekat, že si toho s sebou budete moci vzít libovolné množství. Nosnost je striktně omezena. Náš tip: doporučení na výbavu, která vám dá počítač, bývají obvykle více než trefná. Pokud si podle něj máte vzít raketomet, rozhodně s tím vůbec nepolemizujte, mohlo by se vám totiž stát, že v polovině dlouhé mise doběhnete na most, kde se z ničehonic objeví helikoptéra jdoucí vám po krku. Pak docela zamrzí, když se jí nemáte jak zbavit. Hlavní úkoly misí se totiž sice v zásadě nemění, ovšem je jim dodáváno na dramatičnosti prostřednictvím nenadálých situací. Díky nim se doba dokončení jednotlivých úrovní protáhne klidně přes hodinu. Hra ale nakonec zase až tak dlouhá není – za sebou jsme jí měli do patnácti hodin.
Důležitou součástí GRAW 2 je multiplayer. Zahrajete si ho v pěti módech, z nichž zřejmě nejzajímavější je Recon vs. Assault, kde proti sobě nastupují elitní jednotky a rebelové. Jde buď o zabírání stanovišť, nebo plnění specifických úkolů, například zničení či naopak bránění artilerie apod. Hra sází na uvážlivost, je pomalejší než klasické střílečky, nabízí však přinejmenším stejnou míru zábavy.
Graficky se oproti předchůdci mnoho neudálo. Hra sice vypadá o fous lépe, ale rozdíl zaznamenáte spíše jen na nejvyšších detailech, které už si žádají adekvátní výpočetní protihodnotu. V zásadě je ale GRAW 2 dobře optimalizovaným titulem, který své nadprůměrné požadavky ospravedlňuje rozsáhlými misemi a pěknými efekty.
|
Důležitou součástí GRAW 2 je multiplayer. Zahrajete si ho v pěti módech, z nichž zřejmě nejzajímavější je Recon vs. Assault, kde proti sobě nastupují elitní jednotky a rebelové.
Ghost Recon Advanced Warfighter 2 je bez debat povedenou hrou, kterou si každý milovník série vychutná. Je to takřka ideální mix mezi realistickou a arkádovou akcí – z prvního světa jsou tu reálné účinky zbraní, taktizování, z druhého potom slušný spád a skriptované události. Vytknout bychom mohli snad jen nepřesvědčivou umělou inteligenci a přílišnou podobnost prvnímu dílu. Ale váhu těchto argumentů už si přeberte sami.Nechtěli černošku ve hře se severskou mytologií, dostali ihned ban
Další vyostřená situace ohledně zákazů modifikací se točí okolo nově vydané PC verze God of War Ragnarok. Na hru vznikla modifikace, která upravuje barvu pleti jedné z postav. Tu však portály...
Štvaly je zásahy cenzorů, tak si tvůrci zvrhlých her založili vlastní obchod
Kontroverze prodává, vývojáři her o sexuálním násilí se však přesvědčili, že i pokleslá kultura má jisté hranice. Vizuální novela Rape Day o sériovém vrahovi, který v nemrtvými zamořeném světě...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Největší hvězdou Twitche je nově k posteli upoutaná dívka skrývající tvář
Streamerka vystupující pod přezdívkou Ironmouse má díky aktuálně probíhající charitativní akci nejvíc předplatitelů z celého Twitche. Její diváci přitom ani nevědí, jak ve skutečnosti vypadá. Dívka,...
Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu
V říjnu nás čeká boj s přisluhovači pekla, cestování v čase, pokusíme se přežít na odlehlé chatce u lesa, postavíme si opevnění před nájezdy a zažijeme válečnou operaci CIA. Vyberete si?
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zablokovali i platící zákazníky. Co to správce herního enginu popadlo?
Sociální sítě poslední zhruba týden řeší chování správce profilu herního enginu Godot, který začal ve velkém blokovat uživatele i vývojáře her. Ti se ohradili proti tomu, když správce označil engine...
Přání fanoušků vyslyšena, nejlepší vetřelčí hra bude mít pokračování
Deset let od vydání fantastického herního hororu Alien: Isolation oznámili jeho tvůrci, že pracují na pokračování. A to navzdory tomu, že prodeje tehdy nebyly nijak oslňující.
Sebevražední Lemíci i kultovní závody. Studio Psygnosis chrlilo hity ve velkém
Letos je to přesně čtyřicet let od založení britských Psygnosis. Na legendární studio se sovou ve znaku možná už dnes nevzpomíná tolik lidí jako na jiné velikány své doby, některou jejich hru však v...
Legendární Commandos se vrací novým dílem, už lze vyzkoušet i demoverzi
Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování legendární strategie Commandos. Ve hře s podtitulem Origins prožijeme počátky pověstného týmu hrdlořezů....
Další review bombing na obzoru, i remaster Horizonu bude vyžadovat PSN účet
I když za to od hráčů dlouhodobě schytává kritiku, společnost Sony nehodlá změnit svoji obchodní strategii a u chystaného remasteru svého hitu Horizon Zero Dawn bude vyžadovat registraci do své...