Pátek 6. prosince 2019, svátek má Mikuláš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 6. prosince 2019 Mikuláš

Shadow Harvest: Phantom Ops velké ambice nenaplnil

aktualizováno 
Hra, která byla ve vývoji dlouhé roky a slibovala být zajímavou alternativou k dnešním akcím, má velké problémy sama se sebou.
50

Shadow Harvest

Platforma: PC
Výrobce: Black Lion Studios

  • koncept dvou hrdinů
  • průběh některých misí
  • technické bugy
  • chybějící multiplayerová kooperece

Velké ambice Shadow Harvest nedokázal proměnit v dobrý herní zážitek. Ačkoliv je v některých ohledech hrou vcelku podařenou, zpět do průměru ho táhnou technické chyby.

Herní karta

Shadow Harvest

Shadow Harvest se během svého, ne příliš propagovaného vývoje tvářil jako tajný hit. Chtěl být tak trochu jako slavná, filmově pojatá válečná série Call of Duty, tak trochu jako taktický Ghost Recon, tak trochu jako plíživý Splinter Cell a dokonce tak trochu nechat vzpomenout na staré legendy žánru typu Doom (pro pamětníky: proto ty lékárničky).

Jenže už začátek hry napoví, že se ambiciózní plán nepovedl. V okaté kopii jízdy autem ze stříleček jako Modern Warfare či Far Cry 2 si to jeden ze dvou hlavních hrdinů Aron Alvarez brázdí skrz stále ještě (v roce 2025) válečné Mogadišo v Somálsku. Bohužel tomu schází potřebná atmosféra.

Ani první minuty hraní naděje na povedenou akci zrovna nekřísí. I na nejvyšší citlivost jsou pohyby myší líné a nepříjemně sekavé. Jakmile se na obrazovce navíc objeví více nepřátel a objektů, plynulost hry prudce klesá nehledě na to, v jakém rozlišení a na jaké detaily hrajete. Optimalizace je zkrátka děsivá. Nelze se tak divit, že cílení je více než věcí šikovnosti věcí štěstí.

Nepřátelé jsou naopak velmi přesní. Když jsem se po několika utrpěných zásazích ze zvyku běžel schovat, aby se Aronovi dobilo zdraví, jak je v dnešních střílečkách zcela běžné, nestalo se vůbec nic. Ano, v Shadow Harvest se na scénu vrací lékárničky, po kterých se musíte shánět hezky po staru v každém koutě, čímž logicky trpí plynulost hry. Ještě štěstí, že zdraví nedobíjí hned ve chvíli nalezení, ale můžete je aktivovat, až to budete opravdu potřebovat.

Aron samotný je typický akční drsňák, který v průběhu hraní sbírá jeden kvér za druhým a cestu kupředu si jednoduše prostřílí, případně čas od času něco odpálí plastickou trhavinou C-4. V obzvlášť ostrých pasážích může aktivovat zpomalení času.

Po určitém čase ale Aron potká tajnou agentku Myru Lee, která se ani nesnaží zakrývat podobnost se Samem Fisherem ze Splinter Cell. Vlastně jediné, co tyhle dva odlišuje, je pohlaví. A tak i Myra má k dispozici nadstandardní arzenál všech možných agentských pomůcek. Důležité je to proto, že si zahrajete i za ní.

Agentčin oblek jí může takřka úplně zneviditelnit, zatímco její kuše střílí rozdílné typy munice. Jeden druh například mate akustickým signálem nepřátele, druhý zase okamžitě zneškodní protivníky. 

Obě hlavní postavy, za které střídavě hrajete, mohou využívat krycí systém. Ten se snaží být intuitivní, je ale spíše krkolomný. S postavou stačí naběhnout k překážce, aby se automaticky skryla. Jenže pokud se chcete zpoza překážky dostat, musíte udělat krok zpět, který je ale v některých nešikovných případech smrtelný.

Je jasné, že Shadow Harvest spoléhá na spolupráci obou hrdinů. Obvykle si můžete vybrat, za kterého z nich budete hrát, i když na některých místech je role předepsaná. V tomto ohledu se tvůrcům podařilo vytvořit několik zajímavých pasáží, kdy spolupráce opravdu šlape. Jenže k čemu to vlastně je, když si spolupráci nemůžete vyzkoušet s dalším živým hráčem. Kooperativní mód tu zcela nepochopitelně schází.

Zápletka hry se točí kolem tajuplného obchodníka se zbraněmi, který zásobuje všechny despoty a tyrany světa embargovanou zbrojní technologií. Z Mogadiša se tak přemístíte do Dubaje, abyste se následně podívali třeba na Kubu. Příběh má i zajímavé momenty, ale celkově je nevýrazný kvůli plochým postavám a mizerným dialogům.

Shadow Harvest: Phantom Ops je poměrně obtížnou hrou, a to především kvůli rozmístění ukládacích záchytných bodů, tzv. checkpointů. Ty jsou mnohdy opravdu daleko od sebe a nezřídka se vám stane, že budete jednu pasáž opakovat několikrát. Je tomu tak i proto, že hru sužují technické chyby zasahující i do hratelnosti.

Ačkoliv Shadow Harvest má několik světlých momentů, není ho možné označit za povedenou akci. Potěší zřejmě jen hráče, kteří hledají nějakou výzvu a mají vše ostatní již dohrané.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

50 %

Čtenáři

46 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 72 čtenářů

Témata: Call of Duty
  • Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte staré české videohry, na které už se dnes nevzpomíná?

České počítačové hry zažívají zlaté časy a do budoucna by se z nich mohl stát stejně významný vývozní artikl, jako...

Utratil jmění za virtuální postavu, kamarád mu ji omylem prodal za drobné

Kvůli nešťastnému ukliknutí přišel čínský hráč o svoji vypiplanou herní postavu v hodnotě 1,4 milionu dolarů. Půjčil ji...

Nejlepší hry roku 2019: nominujte své favority

Závěr roku již tradičně patří čtenářské anketě Hra roku na Bonuswebu. Kromě hlavní soutěže, k níž se pojí i cena v...

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v prosinci

Původně jsme prosincový přehled psát ani nechtěli, nicméně kromě několika nových her vychází i pár zajímavých portů....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hodně Divoký západ dorazil i na PC. Recenze Red Dead Redemption 2

Dobrých her s tematikou Divokého západu je na osobních počítačích (a nejen na nich) jako šafránu. A pokud nechcete...

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

  • Další z rubriky

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

OVĚŘENO: Jak obstály olejíčky Frei öl® v testu?
OVĚŘENO: Jak obstály olejíčky Frei öl® v testu?

Propadli jste pleťovým a tělovým olejům a hledáte inspiraci? Vyzkoušeli jsme olejíčky Frei öl®, které slibují tu nejlepší péči pro pokožku dospělých i našich nejmenších.

Najdete na iDNES.cz