Nikdy neříkej nikdy. Jak a Daxter si už měli dávno po třetím díle užívat zaslouženého důchodu, ale přesto si ještě stihli střihnout role závodníků v Jak X. K naší obrovské radosti byla prosba v závěru recenze Jaka 3 vyslyšena, aniž bychom vlastně doufali, že se donese tam, kam má. A Ready at Dawn, s asistencí samotných Naughty Dog (na výplatní pásce je mimo jiné i původní dabér Daxtera), využili dosud neobjasněných událostí mezi prvním a druhým dílem, a ukáží nám, jak vlastně došlo k osvobození Jaka z Praxisova zajetí. Není žádným překvapením, že hlavní roli v tom měl Daxter. A plácačka na mouchy a DDT.
Úsměvná je scénka, kdy si Daxter naverbuje svého vlastního pomocníka – blechu jménem Tic.
![Daxter](http://1gr.cz/fotky/idnes/bw/5/pspdaxterr_2m.jpg)
Opět v Haven City
Hra začíná dva roky po uvěznění Jaka, kdy se Daxter „živí“ v Haven City jako bavič štamgastů místní putyky. V
průběhu hry se setkáte s několika starými známými (Samos, Keira), ale jinak budete spolupracovat s novými postavami. Musím zmínit úsměvnou scénku, kdy si Daxter naverbuje svého vlastního pomocníka – blechu jménem Tic. Gagy v animacích jsou opět na úrovni hollywoodské produkce, i když příběh samotný není tak hutný jako poslední dva díly. Ovšem u displeje vás jistě udrží. Ve městě se pomalu začínají objevovat Metalheadi a Daxter doplatí na své ustavičné chvástání tím, že je mu vnucena práce
hubitele tohoto vetřeleckého hmyzu. Hned první mise v hotelu vás seznámí nejen s ovládáním (vše vychází z předešlých dílů, jen pohyb kamery se přesunul na L a R tlačítka), ale i s prostředím. Grafika doslova vyrazí dech. Jedniné místo, kde se hra nepohybuje úplně plynule je notně ořezané Haven City, které ale se svými několika bloky (pár ulic tovární čtvrtě a zhruba polovina doků) funguje jen jako přestupní stanice mezi jednotlivými úkoly.
Poletující Daxter na zažehnuté plechovce by mohl být logem celé hry.
Navštívíte celkem 17 rozličných exteriérů a interiérů, a kromě starých známých (kompletně přebudovaných) lokací z předchozích dílů (Praxisův palác nebo doly) se podíváte i na zcela nová místa (Praxisova pokladnice, vězení, metro nebo les pro těžbu dřeva), jenž svým grafickým pojetím přirozeně a věrohodně zapadají do světa Jaka a Daxtera. Ve stopách své předlohy jde také geniální level design, navozující pocit širší provázanosti prostředí, ve kterém se Daxter pohybuje, a to i přesto, že levely jsou hodně lineární. Kromě klasických plošinovkových misí opět usednete za řidítka vznášedel nebo za pažbu těžkého kulometu. Variabilita misí je i tentokrát mixem všech možných činností, zaručující nesklouznutí k stereotypu nebo nedejbože k nudě.
Samostatnou kapitolou jsou minihry, po jejichž splnění se Daxterovi zvyšuje maximální hodnota zdraví nebo zpřístupňují nové pohyby. Odehrávají se v době, kdy oranžová kuna spí, a jako sny také vypadají. Daxter se v nich ocitá například v roli Nea z
Matrixu, Gandalfa a Gimliho z Pána Prstenů nebo jako Indian Jones. Nejde sice o nic jiného, než jen o včasné stisknutí tlačítka
(nebo vymačkání požadované kombinace) v časovém limitu, ale svou chytlavostí, grafickým pojetím a smyslem pro humor plní funkci k odreagování na výtečnou.
|
![Daxter](http://1gr.cz/fotky/idnes/bw/5/pspdaxterr_6m.jpg)
![Daxter](http://1gr.cz/fotky/idnes/bw/5/pspdaxterr_7m.jpg)
Od bezchybné snahy autorů zapadnout graficky do stylu předchozích her se odvíjí také audio složka neméně vysoké kvality. Dabing postav je na úplně stejné úrovni jako u starších dílů, v čele s hlavním hrdinou, jehož party vynikají hlavně proto, že mu konečně nikdo neskáče do řeči. Zvuky jsou na obvyklé úrovni a přesně tak i hudba, která kromě příjemných melodií nabízí i
|
Daxter je ukázkou kvalitně odvedené práce, bez ohledu na to, že vychází „jen“ na handheldu. V ničem si nezadá se svými předchůdci, ale jeho hadrwarová náročnost se na PSP odráží stejně tak jako u GTA:LCS, a baterii tak vyždímá do šesti hodin. Koho to ale zajímá, když Daxtera prostě musí mít každý plošinovkově pozitivní majitel PSP?
Daxter | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|