Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dark Angel

  12:00
Další licenční hra, která ale nevznikla podle žádného bestselleru, nýbrž podle TV seriálu. Jen doufám, že se jedná o výkřik do tmy a že se za pár let nedočkáme Cassandry nebo nějaké jiné telekraviny.

Dark Angel

To máte tak, vytvoří se skvělý seriál a podle něj se udělá ještě lepší hra a penízky se jen pohrnou, alespoň tak si to povětšinou malují všichni tvůrci. Jenže co když je zde malý problém? A to ten, že uvedený seriál nebyl vůbec tak dobrý? Dvě sezóny je na americké poměry velice málo a tak se nedivím, že kvůli zlepšení reputace došlo k tomu, že se obě sezóny vydávají ještě jednou a to rovnou na DVD. Možná si teď říkáte, co to má společného se samotnou hrou, když jde především o licenci? Máte pravdu, jenže celá hra spíše působí jako reklamní materiál pro přilákání na nevydařenou TV produkci.

Osobně jsem seriál ještě neviděl, i když se prý pro naši TV připravuje a určitě tušíte, která že stanice jej získala. Ale o to teď nejde; takže příběh se snaží být komplikovaný a nezáživný, jak to poslední dobou ostatně u těchto seriálů bývá. Opět jedna velice emancipovaná a krásná a chytrá a já nevím co ještě se snaží zachránit svět před x-tým zloduchem. Tedy vše při starém až na to, že se to celé nese v duchu oblíbených akrobatických bojových umění á la Matrix. Což hned zkraje vypadá velice zajímavě. Navrch pochmurná atmosféra daleké či blízké budoucnosti, poměrně slušná práce kamery a velký rozhled po herní ploše. Bojový systém je velice jednoduchý na ovládání a efektní na pohled, bohužel jen do doby, než si uvědomíte, kolikáté že kolo bojů to máte za sebou a stále se nic nezměnilo. Byť nás přebal hry skromně upozorní na enormní počet bojových kombinací - okolo padesáti typů - vy jich stejně užijete Dark Angel v praxi tak okolo deseti. Důvod je jednoduchý, souboje jsou sice poměrně vyrovnané, ovšem poté, co se objeví voják s kulometem a přehnaným temperamentem při držení jeho spouště, jdou veškeré kreace stranou. Nyní je totiž skutečně jedno, jestli umíte padesát a nebo jen dva druhy hmatů. Abyste tak nějak byli i v těchto střetech tím, kdož nakonec zvítězí, musíte nalézt adekvátní zbraň, v tomto případku jde o policejní tonfu. Špatně je však vyřešeno opotřebování zbraně a její následné zmizení.

Jistě vás zajímá, jakým způsobem lze bojovat. Jak jsem výše naznačil - á la Matrix. Takže budete vytvářet všelijaké zpomalovací přemety, přehozy, odrazy od stěn s následným kopem, ale i několik druhů chytaček. Vše je výtečné do doby, než vám dojde nepříjemná skutečnost, že se to stále opakuje. Nepomůže tomu ani řada naprosto úchylných puzzlů, kdy z posledního zloducha vykopnete přístupovou kartu, kterou následně použijete. Čímž je bohužel veškerý tvůrčí nápad vyčerpaný, žádné složité hádanky a nebo alespoň beznadějně zašantročený klíč, jen přístupové karty a nic víc.

Jelikož Dark Angel vznikl v dnešní době, kdy se všude využívají stealh prvky, ani zde tomu nemůže být jinak. Jenže ono to není jen tak a MGS se neřadí na čelní místo svého žánru pro nic za nic. Nejde jen o to, že se hlavní postava umí připlácnout na zeď a po zapískání si tupý Dark Angel nepřítel sám dobrovolně přijde nechat zlomit vaz. Myslím, že by se tvůrci měli více zabývat studováním těchto prvků, než něco podobného do hry vůbec implementují. V Dark Angel je na tom stealth motiv stejně, jako celý ostatek hry. Ze začátku budete sice překvapeni, z jakých míst můžete nepozorovaně na nepřítele zaútočit, ale po čase vás to omrzí. K tomu všemu značnou měrou dopomáhá fakt, že existuje i několik úrovní, které tuto techniku po vás přímo vyžadují.

Jindy sice záleží na vás, jaký způsob konfrontace si vyberete, ale pokud například budete zpozorováni a začne férový souboj, čeká vás dramatický boj s časem - a pokud nestihnete, tak začínáte od začátku. A věřte, že vás tohle schéma často vytočí i díky kameře, která se v některých klíčových chvílích dívá úplně někam jinam a manuální korekce vám nijak moc nepomůže. Dokonce i ovládání, které je jinak v pohodě, se zde chová tak nějak zvláštně. Sice se můžete přilípnout pomocí daného tlačítka na stěnu, ale musíte být přesně naproti zdi a když se podél ní plížíte, je nutné si dát velký pozor, abyste omylem analogem nevybočili - což je díky kameře opravdu kumšt, pak vás totiž můžou zmerčit nepřátelé a to znamená velký malér. Aby to tvůrci trochu zjednodušili, přidali vám do výbavy zoomovací odstřelovačku a tak pár protivníků můžete skolit na dálku. A když jsem u toho vybavení, očekávejte ještě několik specifických pomůcek, ale za celou dobu hraní jsem je ani jednou nepoužil, vyjma přístupových karet, dynamitu a samozřejmě obligátních lékárniček.

Dark Angel

Jak je u pouličních bojovek zvykem, vždy po určitém čase se objeví na scéně hlavní protivníci, nejinak je tomu tady a k uvedenému asi tolik. To, že první boss je vždy jaksi na rozehřátí, je tak nějak jasné. Ale proč jsou všichni hlavouni naprosto identičtí a dokonce i stejně útočí, tedy až na pár výjimek, a hlavně proč jsou tak snadno porazitelní? Hrůza.

Zpracování celé hry je vcelku ucházející a nemám k němu zásadních připomínek. Vše je do detailů vykreslené - i když to slouží jako kulisy a interaktivita prostředí se soustředí pouze na rozbíjení krabic a různých zábran. Prostředí je bohužel velice stereotypní a nečeká vás žádná výraznější změna. Další výtka by směřovala k celkové velikosti postav, které jsou opravdu miniaturní a nedokážu si představit hráče, jenž by to hrál na malé televizi!

A teď se konečně dostaneme k jádru pudla, proč mám ten neodvratný pocit toho, že hra Dark Angel slouží spíše jako reklama na samotný seriál. Bonusy; tedy trend, který je poslední dobou velice populární a několik her nám ukázalo, jak by se jich mělo využívat. Zde to nejspíš tvůrci pochopili zcela jinak a místo plnohodnotných herních překvapení vás čekají trailer, rozhovor, fotogalerie a další materiály, týkající se samotného seriálu. Inu i takto se dají hry dnešní doby využít, jako reklama na jiné médium.

Dark Angel
Výrobce/Vydavatel Radical Entertainment/Vivendi Universal
Platforma PlayStation 2, Xbox
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ne
Paměťová karta: ano, 170kB
Verdikt: Naprosto průměrná bojovka, které nepomohou ani stealh prvky a zpomalovací efekty. Takže pouze pro zaryté fanoušky seriálu, pokud zde ovšem nějací jsou.
Hodnocení: 50% (info)

Autor:
Témata: Xbox
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...