Colin McRae DIRT
Colin McRae: DIRT
cdprojekt 1.6.2007 PC
Ve světovém šampionátu rallye se dávno prohání Sebastian Loeb s Marcusem Grönholmem. Někdejší souboje Colina McRae s Richardem Burnsem už jsou v reálném světě zapomenuty – ne tak ovšem v tom virtuálním, kde Richardem zaštítěná hra stále platí za hardcore etalon žánru, série Codemasters s Colinem potom za vynikající požitek z jízdy na bázi mixu arkády a realismu. A právě tato série, ačkoliv to tak zprvu nevypadalo, se nyní vrací v plné parádě. O poznání jiná než dříve.
Krom tradičního závodění o čas v etapách hra totiž obsahuje další čtyři závodní varianty offroadového motosportu.
|
Největší změna, kterou DIRT přináší, je ukryta už v oněch čtyřech písmenkách, která nahrazují obligátní „rallye“. Má to svůj důvod: krom tradičního závodění o čas v jednotlivých etapách hra totiž obsahuje další čtyři závodní varianty offroadového motosportu. Zajezdíte si tak v licencovaném americkém mistrovství CORR bugin a pick-upů, a to proti soupeřům nacházejících se přímo na trati. Stejně napínavé kolo na kolo duely svedete i v rallycrossu. Na rozdíl od CORR jsou tu však tratě mnohem plošší, o to však s těžšími šikanami. Výhradně na písku se závodí v tzv. Rally Raid, kdy osedláte terénní vozidla s náhonem na všechny čtyři a profrčíte částí kalifornské pouště. Hillclimb se pro změnu zaměřuje na souboj, řečeno takřka prozaicky, muže s přírodou a časem. Jak jinak popsat zdolávání Rocky Mountains v tahači?
Jednotlivé série jsou skutečně plnohodnotné – žádné rychlokvašky, které by se lišily jen skiny vozidel. Proto máte možnost zajet si v každé z nich vlastní šampionát. Pokud však toužíte ozkoušet co možná nejvíce variant v nejkratší době, měli byste vzít zavděk dobře zpracovanou kariérou. Ta je symbolizována jakousi pyramidou sestávající z 66 závodů. Codemasters mají na svědomí i skvělý příběhový mód v DTM Race Driver 3 a zkušenosti jsou znát. Přesto DIRT příběh nenabízí, má však vlastní motivační kanály. Kouzlo spočívá ve vyváženém sbírání mistrovských bodíků a shromažďování peněz. První komoditu potřebujete k otevření dalších pater pyramidy, a tím i náročnějších závodů, hotovost se pro změnu hodí k nakupování nových strojů, případně přelakování těch starých. Výdělek je přímo úměrný obtížnosti, jíž si na počátku z pěti možností zvolíte. Čím chytřejší protivníci a čím realističtější model poškození, tím lepší ohodnocení lze v případě úspěchu čekat. Hrubým popisem se dá jen stěží vyjádřit vynikající pokrytí jak nováčků, tak zkušených hráčů. Obě kategorie, tím více jiné, nacházející se v tomto rozmezí, najdou cestu pyramidou vzhůru takovým způsobem, který jim je nejbližší a který je bude především bavit.
Rovných 46 vozidel stojí v obchodníkových garážích. Všechny je můžete mít a vezměte jed na to, že je budete chtít ozkoušet. Repertoár je vzhledem k enormní šíři disciplín skutečně bohatý. Od malých prdítek typu Suzuki Swift přes silniční bouráky střihu Audi TT až po vůz rallye vicemistra Marcuse Grönholma, Peugeot 307 WRC nebo třeba opravdu silné tahače, s nimiž je požitek z jízdy vpravdě královský. Jistě si zamilujete i značně exotické bouráky: strašlivě odpružené Super Buggies, oldtimery jako Lancia Stratos apod. Takhle bychom mohli pokračovat dále, ale spokojíme se s konstatováním, že každý motorizovaný jedinec má něco do sebe. Buginy si při skocích žádají dobré vyrovnání kol, Lancia Stratos je po čertech přetáčivým miláčkem, na rozdíl od masy železa takového Kenworthu T2000.
Jednotlivé série jsou skutečně plnohodnotné – žádné rychlokvašky, které by se lišily jen skiny vozidel.
Hráči předchozích dílů série si jistě vzpomenou na skutečnost, že se všechny vozy otáčely kolem jednoho bodu v podvozku. Tato jistí unifikovanost nyní konečně mizí. Každé kolo je nyní přesně koordinováno fyzikálním modelem, což umožňuje opravdu precizní a detailní nájezdy do sebeukrutnějších zatáček. Hardcore fandové s nejlepší technikou pro virtuální závodění, kroutící donekonečna Richard Burns Rally, se však i tak budou cítit podcenění. Není jim totiž umožněno vypnout ani ABS, natož pak kontrolu trakce.VIDEO
Výběr okruhů a etap je podobně rozličný jako v případě vozidel. Zajezdíte si na 58 lánech země a vězte, že všude najdete nějaký ten signifikantní prvek, který je pro úspěch nutno ovládnout. Serpentíny v Rocky Mountains, blátivé lesní stezky v Anglii, šotolina v australské džungli. Je toho spousta a každý z 21 povrchů má uvěřitelné fyzikální kategorie, byť ne naprosto korektní. Máte-li ovladač, nejlépe
volant, s podporou zpětné odezvy, užijete si řádně všech přejezdů, švů a nerovností. Jen je trochu škoda, že poprvé ve virtuální historii Colina McRae chybí sněhem pokryté a zledovatělé etapy. Také napínavé závody v dešti tentokrát odpadají. V Japonsku či Německu se sice projedete po částečně mokrých silnicích, ale to je jen slabá útěcha po zážitku, který zprostředkovávala jízda s mizivou viditelností a všelijakým chováním vozu. DIRT i přesto nabízí věčným kutilům rozsáhlé možnosti v garáži. Pro vlastní jezdecký styl toho jde upravit vážně mnoho, byť detailů takového GTR 2 se tu pochopitelně nedočkáte. Tomu odpovídá i skutečnost, že lze závody s úspěchem zvládnout i na standardním nastavení.
Těžko hledat slova pro nádheru, která se vám po spuštění hry na monitoru rozhostí. Codemasters vyrobili špičkový engine Neon, který drží krok i s tou nejvyspělejší konzolovou konkurencí, namátkou jmenujme spektakulární Motostorm.
|
Multiplayerová teorie přímo lahodí. Až sto hráčů se může prohánět na rally a hillclimbových etapách. Ovšem v praxi se dostaví jen hodně málo ze skutečného závodění takříkajíc kolo na kolo. Své protivníky vidíte jen v podobě pozice a času, který zajeli. Z nepochopitelných důvodů nelze závodit v pro multiplayer mnohem příhodnějších disciplínách – buginy by k tomu byly jako stvořené. V tomto ohledu nás hra poměrně zklamala, jinak by šlo hodnocení ještě výše.
Od malých prdítek typu Suzuki Swift přes silniční bouráky střihu Audi TT až po vůz rallye vicemistra Marcuse Grönholma, Peugeot 307 WRC.
Jistě, DIRT není realistickou záležitostí, na nízké obtížnosti už vůbec ne, ale nabízí ten nejlepší pocit autentického závodění. I začátečník si brzy začne připadat jako profesionální závodník – přitom hra není tak okatě nesmyslná jako Need for Speed. Pro zkušené borce tu pochopitelně existují lepší volby, ale co do rozsahu a přístupnosti hratelnosti je to jednoznačná sázka na jistotu.Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila
Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...
Remake legendárního RPG je údajně na spadnutí
Ačkoliv se projekt drží v tajnosti, podle zákulisních informací brzy dorazí remake legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Předělávka je již údajně prakticky hotová a vydání by mohlo...
{NADPIS}

{POPISEK}
Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko
Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...
{NADPIS}

{POPISEK}
Divoké devadesátky jako hra? Vedle Vivat Slovakia vypadá mírumilovně i GTA
Po roce stráveném v režimu předběžného přístupu již brzy vyjde plná verze nadějné městské akce Vivat Slovakia. I navzdory skromnému rozpočtu ji lze nejlépe popsat jako Grand Theft Auto, jen místo...
Painkiller se vrací. Bezduchá střílečka z pekla láká na nový prvek
Pekelný akční mejdan v očistci Painkiller se letos vrátí a tentokrát se půjde utkat s rozličnými démony až ve třech lidech naráz.

Prodej bytu na atraktivním místě
Hlavní, Otrokovice - Kvítkovice, okres Zlín
3 100 000 Kč
Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko
Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...