Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

UFO: Aftershock

  12:00
Pokračování oblíbené české hry je již ve vývoji, tudíž jsme neváhali a vyštrachali pro vás všechny dostupné informace. Již nyní můžeme říci, že Aftershock působí rozhodně zajímavě a fanoušky jistě nezklame!

UFO: Aftershock Série UFO, později X-COM patřila a pro mnohé ještě patří mezi kultovní kousky žánru izometrických tahových strategií, ovšem její kvalita se v průběhu času tak nějak snižovala, až byla sérii před několika lety vystavena stopka. Ta však nebyla až tak definitivní, jak se na první pohled mohlo zdát a velký podíl na tom mají i čeští Altar Interactive, kteří dostali nabídku k vytvoření nepřímého a také neoficiálního pokračování X-COMu. Jak jistě víte, hozenou rukavici zvedli a minulý rok do světa vypustili UFO: Aftermath. To sice po prvních extatických výkřicích v českých recenzích, v zahraničí trochu zapadlo a dá se říci, že množství fandů klasické série i zklamalo, a to z jednoho prostého důvodů – přineslo totiž vlastní nápady i koncept, což někteří hráči kvitovali, jiní méně a další hru zatratili úplně. Každopádně se však dostavil jistý komerční úspěch, jinak bychom se teď nesetkávali u preview na další díl.

Příběh hry přehnanou originalitou zrovna nepřekypuje, na druhou stranu, UFO: Aftershock co také očekávat od sci-fi scénáře ke hře, která nese tak profláklé a všeříkající jméno. Píše se rok 2054 a je tomu přesně padesát let, kdy na zemi došlo ke strašlivé události, kterou reprezentoval minulý díl a děj pokračování dává tušit, že se vaše snahy za záchranu země zřejmě nesetkaly s úspěchem. Lidstvo muselo přesídlit na létající ostrov Laputa a začít zde znovu a lépe. Druhé předsevzetí se ale nepovedlo vůbec naplnit a pro malou skupinku lidí není jiné východisko, než vrátit se zpět na matičku Zemi, která se za ta léta pod nadvládou cizáků trochu proměnila a vaším cílem je ji z pařátů ufounů vyrvat zpět a vrátit ji jejím skutečným vlastníkům – lidem.

UFO: Aftershock rozhodně nebude jen nějakým datadiskem k předchůdci, ale plnohodnotným titulem s mnoha změnami – doufejme, že výhradně k lepšímu. Altar se více, než jiné společnosti, snaží spolupracovat s velice činorodou komunitou hráčů, která je dost možná tím nejlepším zdrojem informací pro úspěšný vývoj. Aftershock je opět rozdělen na dvě samostatné, přesto však kooperující části. Jde UFO: Aftershock o globálně strategický element a taktickou složku hry. Obě mají být notně přepracovány, a to jak po stránce interface, jenž bude zjednodušen, tak co se týče funkčnosti, která dostane komplexnější charakter.

Ve vedení naší války budeme mít poměrně velkou volnost, především v oblasti teritoriální expanze, kterou povedeme, jak se nám zachce.

Ve strategické části začínáme opět v podstatě na zelené louce a s jednou jedinou centrální základnou, přičemž kdysi krásná modrá planeta je zamořena šedozeleným šmejdem z vesmíru, který nemá nic lepšího na práci, než bojovat s lidmi. S centrální základnou je třeba propojovat i všechny ostatní, které v podstatě symbolizují nadvládu nad tou kterou lokací. Ve vedení naší války budeme mít poměrně velkou volnost, především v oblasti teritoriální expanze, kterou povedeme, jak se nám zachce. Důležitý je i zisk k prakticky všemu potřebných surovin a komunikace či rovnou spolupráce s ostatními navrátileckými skupinami lidí. Implementace managemnetu základen vůbec přinese více starostí o podobné „drobnosti“, na druhou stranu nemá být nijak nudná, ba právě naopak. Velkými vylepšeními projde například výzkum, jehož obrazovka nabídne UFO: Aftershock mnohem více hodnotných informací, než tomu bylo v minulém případě, kdy se člověk o vynálezu nic moc nedozvěděl. Také se bude lišit výzkum u mrtvého a živého mimozemšťana – zatímco první vám toho zrovna moc neřekne, z druhého můžete dostat další přídavné informace.

Aftermathu byla vytýkána pozdější stereotypnost misí, které se odehrávaly v podobných, byť náhodně generovaných, prostředích. Tentokrát by snad situace měla být lepší, přibude totiž možnost boje uvnitř budov a popravdě tam strávíme asi nejvíce času. Jak říkají autoři, mise se odehrávají ve zcela jiných lokacích, než minule. Preferovány jsou nejrůznější fabriky, elektrárny, vojenská skladiště či jiné opuštěné komplexy budovy. Ty sice vypadají v podstatě pořád stejně, ale zároveň i jinak, protože se tvůrci chtějí zaměřit na jejich regionální odlišnost a také se s interiéry dají dělat mnohem větší čachry co do taktických manévrů a možností. Prostředí misí zajisté ovlivní i střídající se den a noc, takže mnohdy budete operovatUFO: Aftershock pod rouškou noci, k čemuž je třeba patřičné vybavení.

Velkou roli si zahraje také oceán, který slouží jako alternativní komunikační cesta mezi jednotlivými základnami a nabízí se také otázky, zda bude možné stavět základny na vodě či zda si zabojujeme na mořském dnu. Žel, ani na jednu nemohu odpovědět kladně, tak vám to snad aspoň vynahradí informace, že se nevyhneme akcím na palubách lodí, které budou oceány brázdit.

Tím se pozvolně dostáváme k samotným bojům, které budou opět řešeny tahovým způsobem a opět se v nich spolehneme na řadu vlastních specialistů v těch oblastech, jejichž vývojový směr jim v klasických RPG statistikách určíme. Na řadu přijde i starost o potřebnou výbavu, jejíž počet bude navýšen. Pořádné kvéry budou třeba, protože se na nás chystají mimozemšťané rovnou ze tří frakcí – celkem by mělo jít o patnáct hodně se lišících jednotek. Ty budou mít navíc propracovaná těla s rozličnými zónami, do nichž se můžeme trefit. PoměrněUFO: Aftershock vášnivě se spekuluje v angažování ufounů do vlastní jednotky. Tato informace nebyla potvrzena, ani vyvrácena, což většinou znamená, že na ní něco bude. Pokud si vzpomínáte na Aftermath, zajisté nemáte valného mínění o nepřátelské inteligenci. Ta ovšem dozná značných změn a vývojáři to odůvodňují tak, že hloupí mimozemšťané již vymřeli a nyní budeme mít co do činění s těmi inteligentními, kteří zvládají především kooperaci – kryjí se, léčí se a vůbec dělají takové ty humanoidní věci.

Preferovány jsou nejrůznější fabriky, elektrárny, vojenská skladiště či jiné opuštěné komplexy budovy. Ty sice vypadají v podstatě pořád stejně, ale zároveň i jinak.

Grafický engine je ten samý, jako v minulém dílu, ale dozná samozřejmě četných vylepšení, takže bude vypadat minimálně dobově, navíc u podobných her o grafiku nikdy moc nešlo. Můžeme se těšit na dynamická světla, stíny a další podobné vychytávky. Do vydání zbývá ještě spousta času, jelikož hra vyjde někdy na podzim příštího roku, přesto je již z těchto ranných informací jasné, že by mělo jít o důstojného nástupce pro někoho skvělého, pro jiného horšího Aftermathu. Pokračování tento poměr sil zřejmě nezmění, ba spíše posílí, na druhou stranu, proč ne? Pokud se vám předchůdce líbil, můžete se začít těšit, protože Aftershock nabídne další desítky hodin kvalitní zábavy.

Index očekávání: 80%

Autor:
Témata: UFO, Země (planeta), Zisk
  • Nejčtenější

Vydělala miliony prodejem vody, ve které se koupala. PayPal je odmítal vyplatit

Streamerka Belle Delphine, která na internetu vystupuje i pod přezdívkou Gamer Girl, se před lety...

Změní mi to život, raduje se vývojář poté, co prodal 200 tisíc kopií své hry

Nezávislá strategie Rusty’s Retirement těží z velmi jednoduchých pravidel a minimálních nároků na...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Stahujte zdarma vynikající „fantasy Civilizaci“, čas máte jen do středy

Na Steamu je aktuálně zdarma vynikající tahová strategie Endless Legend. Hráči v ní mají za úkol...

Dohrál slavnou skákačku bez stisknutí tlačítka pro skok. Trvalo to 86 hodin

Po osmadvaceti letech od vydání a desítkách tisíc hodin marných pokusů se komunitě kolem legendární...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Poslední díl Farming Simulatoru prodal 6 milionů kopií, teď je k mání zdarma

Farming Simulator 22 je tím nejprodávanějším dílem v patnáctileté historii série, nyní si ho díky...

RECENZE: Knuckles je fajn sonicovský seriál pro malé, zastydlé i retro hráče

Kdo by před pár lety řekl, že zrovna veleslavný hrdina ultrarychlých plošinovek, pojídač chili...

Vydělala miliony prodejem vody, ve které se koupala. PayPal je odmítal vyplatit

Streamerka Belle Delphine, která na internetu vystupuje i pod přezdívkou Gamer Girl, se před lety...

Česká realistická akce Gray Zone Warfare se hraje skvěle, optimalizace vázne

Ambiciózní český projekt vstoupil do předběžného přístupu na Steamu. Trhá rekordy, ale je to...

Letošní díl Call of Duty bude návratem série Black Ops

Ani letos hráči nepřijdou o další díl střílečky Call of Duty. Po restartované trilogii Modern...

7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství
7 tipů, jak na citlivé zuby v těhotenství

Hladina hormonů v těle se v průběhu těhotenství mění stejně jako chutě a jídelníček. Mnoho těhotných také trápí časté nevolnosti. Následkem toho...

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...