Čtvrtek 23. září 2021, svátek má Berta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. září 2021 Berta

UFO: Aftershock

  12:00
Pokračování oblíbené české hry je již ve vývoji, tudíž jsme neváhali a vyštrachali pro vás všechny dostupné informace. Již nyní můžeme říci, že Aftershock působí rozhodně zajímavě a fanoušky jistě nezklame!

UFO: Aftershock Série UFO, později X-COM patřila a pro mnohé ještě patří mezi kultovní kousky žánru izometrických tahových strategií, ovšem její kvalita se v průběhu času tak nějak snižovala, až byla sérii před několika lety vystavena stopka. Ta však nebyla až tak definitivní, jak se na první pohled mohlo zdát a velký podíl na tom mají i čeští Altar Interactive, kteří dostali nabídku k vytvoření nepřímého a také neoficiálního pokračování X-COMu. Jak jistě víte, hozenou rukavici zvedli a minulý rok do světa vypustili UFO: Aftermath. To sice po prvních extatických výkřicích v českých recenzích, v zahraničí trochu zapadlo a dá se říci, že množství fandů klasické série i zklamalo, a to z jednoho prostého důvodů – přineslo totiž vlastní nápady i koncept, což někteří hráči kvitovali, jiní méně a další hru zatratili úplně. Každopádně se však dostavil jistý komerční úspěch, jinak bychom se teď nesetkávali u preview na další díl.

Příběh hry přehnanou originalitou zrovna nepřekypuje, na druhou stranu, UFO: Aftershock co také očekávat od sci-fi scénáře ke hře, která nese tak profláklé a všeříkající jméno. Píše se rok 2054 a je tomu přesně padesát let, kdy na zemi došlo ke strašlivé události, kterou reprezentoval minulý díl a děj pokračování dává tušit, že se vaše snahy za záchranu země zřejmě nesetkaly s úspěchem. Lidstvo muselo přesídlit na létající ostrov Laputa a začít zde znovu a lépe. Druhé předsevzetí se ale nepovedlo vůbec naplnit a pro malou skupinku lidí není jiné východisko, než vrátit se zpět na matičku Zemi, která se za ta léta pod nadvládou cizáků trochu proměnila a vaším cílem je ji z pařátů ufounů vyrvat zpět a vrátit ji jejím skutečným vlastníkům – lidem.

UFO: Aftershock rozhodně nebude jen nějakým datadiskem k předchůdci, ale plnohodnotným titulem s mnoha změnami – doufejme, že výhradně k lepšímu. Altar se více, než jiné společnosti, snaží spolupracovat s velice činorodou komunitou hráčů, která je dost možná tím nejlepším zdrojem informací pro úspěšný vývoj. Aftershock je opět rozdělen na dvě samostatné, přesto však kooperující části. Jde UFO: Aftershock o globálně strategický element a taktickou složku hry. Obě mají být notně přepracovány, a to jak po stránce interface, jenž bude zjednodušen, tak co se týče funkčnosti, která dostane komplexnější charakter.

Ve vedení naší války budeme mít poměrně velkou volnost, především v oblasti teritoriální expanze, kterou povedeme, jak se nám zachce.

Ve strategické části začínáme opět v podstatě na zelené louce a s jednou jedinou centrální základnou, přičemž kdysi krásná modrá planeta je zamořena šedozeleným šmejdem z vesmíru, který nemá nic lepšího na práci, než bojovat s lidmi. S centrální základnou je třeba propojovat i všechny ostatní, které v podstatě symbolizují nadvládu nad tou kterou lokací. Ve vedení naší války budeme mít poměrně velkou volnost, především v oblasti teritoriální expanze, kterou povedeme, jak se nám zachce. Důležitý je i zisk k prakticky všemu potřebných surovin a komunikace či rovnou spolupráce s ostatními navrátileckými skupinami lidí. Implementace managemnetu základen vůbec přinese více starostí o podobné „drobnosti“, na druhou stranu nemá být nijak nudná, ba právě naopak. Velkými vylepšeními projde například výzkum, jehož obrazovka nabídne UFO: Aftershock mnohem více hodnotných informací, než tomu bylo v minulém případě, kdy se člověk o vynálezu nic moc nedozvěděl. Také se bude lišit výzkum u mrtvého a živého mimozemšťana – zatímco první vám toho zrovna moc neřekne, z druhého můžete dostat další přídavné informace.

Aftermathu byla vytýkána pozdější stereotypnost misí, které se odehrávaly v podobných, byť náhodně generovaných, prostředích. Tentokrát by snad situace měla být lepší, přibude totiž možnost boje uvnitř budov a popravdě tam strávíme asi nejvíce času. Jak říkají autoři, mise se odehrávají ve zcela jiných lokacích, než minule. Preferovány jsou nejrůznější fabriky, elektrárny, vojenská skladiště či jiné opuštěné komplexy budovy. Ty sice vypadají v podstatě pořád stejně, ale zároveň i jinak, protože se tvůrci chtějí zaměřit na jejich regionální odlišnost a také se s interiéry dají dělat mnohem větší čachry co do taktických manévrů a možností. Prostředí misí zajisté ovlivní i střídající se den a noc, takže mnohdy budete operovatUFO: Aftershock pod rouškou noci, k čemuž je třeba patřičné vybavení.

Velkou roli si zahraje také oceán, který slouží jako alternativní komunikační cesta mezi jednotlivými základnami a nabízí se také otázky, zda bude možné stavět základny na vodě či zda si zabojujeme na mořském dnu. Žel, ani na jednu nemohu odpovědět kladně, tak vám to snad aspoň vynahradí informace, že se nevyhneme akcím na palubách lodí, které budou oceány brázdit.

Tím se pozvolně dostáváme k samotným bojům, které budou opět řešeny tahovým způsobem a opět se v nich spolehneme na řadu vlastních specialistů v těch oblastech, jejichž vývojový směr jim v klasických RPG statistikách určíme. Na řadu přijde i starost o potřebnou výbavu, jejíž počet bude navýšen. Pořádné kvéry budou třeba, protože se na nás chystají mimozemšťané rovnou ze tří frakcí – celkem by mělo jít o patnáct hodně se lišících jednotek. Ty budou mít navíc propracovaná těla s rozličnými zónami, do nichž se můžeme trefit. PoměrněUFO: Aftershock vášnivě se spekuluje v angažování ufounů do vlastní jednotky. Tato informace nebyla potvrzena, ani vyvrácena, což většinou znamená, že na ní něco bude. Pokud si vzpomínáte na Aftermath, zajisté nemáte valného mínění o nepřátelské inteligenci. Ta ovšem dozná značných změn a vývojáři to odůvodňují tak, že hloupí mimozemšťané již vymřeli a nyní budeme mít co do činění s těmi inteligentními, kteří zvládají především kooperaci – kryjí se, léčí se a vůbec dělají takové ty humanoidní věci.

Preferovány jsou nejrůznější fabriky, elektrárny, vojenská skladiště či jiné opuštěné komplexy budovy. Ty sice vypadají v podstatě pořád stejně, ale zároveň i jinak.

Grafický engine je ten samý, jako v minulém dílu, ale dozná samozřejmě četných vylepšení, takže bude vypadat minimálně dobově, navíc u podobných her o grafiku nikdy moc nešlo. Můžeme se těšit na dynamická světla, stíny a další podobné vychytávky. Do vydání zbývá ještě spousta času, jelikož hra vyjde někdy na podzim příštího roku, přesto je již z těchto ranných informací jasné, že by mělo jít o důstojného nástupce pro někoho skvělého, pro jiného horšího Aftermathu. Pokračování tento poměr sil zřejmě nezmění, ba spíše posílí, na druhou stranu, proč ne? Pokud se vám předchůdce líbil, můžete se začít těšit, protože Aftershock nabídne další desítky hodin kvalitní zábavy.

Index očekávání: 80%

Autor:
Témata: UFO, Země (planeta), Zisk
  • Nejčtenější

Po 40 letech programátor opravil chybu, kvůli níž jeho hra nešla dohrát

Čtyři dekády poté, co úspěšně prodal svoji herní prvotinu Arctic Adventure, zjistil její autor Harry McCracken, že její...

Nejslavnější cheat historie oslavil 35 let. A ne, není to IDDQD

Už je to dlouhých 35 let od té doby, co si mohli hráči počítačových her poprvé vyzkoušet, co se stane, když na svých...

Vývojář originálním způsobem urazil fanouška, stálo ho to ale místo

Mezi vývojáři válečné akční hry World of Warships a jejich fanoušky to v posledních měsících doslova vře. Po...

KVÍZ: Jak moc se vyznáte ve hrách z druhé světové války?

Druhá světová válka je z herního hlediska vděčným tématem, jen málokterý titul si ovšem zaslouží, aby se na něj...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Už bylo dost GTA 5, je na čase se posunout

Minulý týden jsme mezi ukázkami na chystané tituly pro PlayStation 5 viděli také hodně starého známého: Grand Theft...

Talent funguje, když se nastartuje v mozku. Odemkněte ho, radí Jan Mühlfeit

Premium Dvaadvacet let pracoval ve firmě Microsoft po boku Billa Gatese. V byznysu se dostal na vrchol, ale také zažil strmý...

„Očkovat sa nechcu, je v tom sajrajt.“ Reportáž z obce, kde odmítají vakcínu

Premium Vyškovec je obec, kde se nejméně lidí z celé země nechalo očkovat proti koronaviru – jen necelých sedmnáct procent. V...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

  • Další z rubriky

Prokletá vesnice odkrývá své hrůzy. Z Resident Evil Village jsme nadšení

Capcom dovolil hráčům vydat se do vesnice z očekávaného osmého dílu hororové ságy. My jsme si tento trip nemohli nechat...

Forza Horizon 5 v Mexiku. Grafika je místy k nerozeznání od skutečnosti

Jedním z lákadel show Microsoftu byla i nová festivalová Forza Horizon 5, v níž se budeme ve stovkách různých vozů...

Atomic Heart ukáže alternativní Sovětský svaz. Hrát budeme za agenta KGB

Slibná střílečka Atomic Heart bude zasazena do alternativní verze Sovětského svazu padesátých let minulého století.

Battlefield 2042 oseká zbytečnosti a bude se soustředit jen na to důležité

Po dvou historických dílech se letos oblíbená série Battlefield vrátí tam, kde zaznamenala největší úspěchy – na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Probudila mě bolest nehtů. Od té doby nemohu chodit, říká Alfred Strejček

Už téměř čtyři roky je Alfred Strejček (79) zcela odkázaný na péči druhých. Herci, recitátorovi, moderátorovi a...

Anife Vyskočilová má chatu v Suchdole s krásným výhledem na Prahu

Vzpomínáte si na poslední díl seriálu Sanitka, natočený podle skutečné události, kde na zahrádkářskou kolonii v...

Zhubla téměř 50 kilo, teď se zpěvačka Adele pochlubila novou láskou

Během posledních tří let se zpěvačce Adele (33) podařilo zhubnout téměř padesát kilogramů. Britka prožila od rozvodu s...

Legíny nejsou kalhoty. Jak je vybírat a nosit, abyste si neuřízla ostudu

Snad v každém dámském šatníku nalezneme alespoň jedny legíny. Kousek tkaniny se totiž stal miláčkem žen. Některé...

Obří dluhy čínského developera straší celý svět, už klesly akcie v USA

Čínský realitní kolos Evergrande zápasí s bilionovými dluhy. Kvůli tomu v pondělí výrazně klesaly indexy amerických i...