Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

Spellforce – lepší než Warcraft III?

  12:00
Stateční bojovníci, zlotřilí orkové, prohnaní temní elfové. Zlé síly, mocné magické monumenty, pomsta, drsní vesničané a šlechetní rytíři. Takové jsou kulisy chystaného titulu Spellforce: The Order of Dawn.

Volker Wertich z firmy Phenomic při prezentaci hry Spellforce na E3

Na letošním veletrhu E3 byly prezentovány nejen již oznámené a netrpělivě očekávané tituly, ale i hry do té doby neznámé, jež ovšem nevypadají o nic hůře. Jedním z takových nových kousků je i kombinace realtimové strategie a RPG s názvem Spellforce: The Order of Dawn, která díky svému fantasy pojetí, žánrovému zařazení i vynikajícímu 3D zpracování bude možná velkým konkurentem notně hypované (a řekl bych až přehypované) záležitosti Warcraft III od společnosti Blizzard Entertainment. Titul Spellforce byl v Los Angeles prezentován několikaminutovou herní sekvencí komentovanou Volkerem Wertichem, vedoucím projektu a designérem firmy Phenomic, která hru pro společnost JoWood připravuje.

Celá hra začíná výběrem a tvorbou hlavního hrdiny, s nímž se budete probojovávat celou kampaní. Jak už název titulu našeptává, většina důležitých věcí souvisí s magií a kouzly. Tím je dáno i zaměření našeho hlavního hrdiny, který bude problémy řešit nejen hrubou silou, ale zejména mocnými zaklínadly. Kromě klasické magie, do níž spadají kouzla útočná (firebally, blesky a podobné legrácky), obranná, léčivá a speciální (například při prezentaci použitá Spellforce hypnóza), se ke slovu velkou měrou dostanou i zaklínadla vyvolávačská. Vzhledem k tomu, že na začátku každého scénáře (nebo alespoň většiny scénářů) bude váš mág osamocen, je jasné, že si bude muset ku pomoci nějaké bytosti vyvolat. Takový rituál ovšem nelze provést kdykoliv a kdekoliv si vzpomenete, ale jen na určitém místě – v blízkosti speciálního magického monolitu. Těch bude na mapě obvykle poskrovnu a budou se o ně logicky vést tuhé boje, jelikož jejich kontrola je životně důležitá. Aby to bylo ještě složitější, monumentů bude několik druhů, přičemž každý bude určen pro vyvolávání jiné kategorie tvorů. Nejběžněji a v nejhojnějším počtu vyvolávanou jednotkou budou pracovníci, které můžete použít víceméně klasickým RTS způsobem. O něco vzácnějšími tvory budou hrdinové, kteří coby silné jednotky mohou doprovázet hlavní postavu či bojovat samostatně. K dispozici by měly být i další obelisky, které umožní například doplňování magické energie nebo vyvolávání kouzelných tvorů. Každý druh monumentu se od ostatních liší již svým vzhledem; například obelisk pro přivolávání hrdinů má podobu statného bojovníka se zdviženou paží třímající meč.

Spellforce

Vzhledem k tomu, že ve Spellforce přeci jen převažuje část strategická, jistě vás zajímá, jak je vyřešena fáze výstavby základny a resource management. Vězte tedy, že obě tyto části hry se nesou v duchu klasické RTS. Jakmile pomocí již zmíněných monumentů vyvoláte potřebné pracanty, můžete je poslat těžit suroviny či stavět domy. Při prezentaci nám Volker předvedl typické rubání dřeva a těžbu kamene, přičemž tyto a podobné činnosti lze urychlit výstavbou příslušné budovy, v tomto případě domku dřevorubce a kameníka. Kromě takovýchto hospodářských budov se samozřejmě dočkáme i celé řady staveb dalších, v nichž bude možno trénovat řadové vojáky či vyrábět předměty, které poté můžete přidělit svému mágovi a jeho pomocníkům. Nebude chybět ani základní budova – Head Quaerter. Při stavění budov bychom se ve finální verzi měli dočkat i klasického vizuálního ztvárnění postupného dokončování dané stavby, i když ve verzi prezentované na E3 ještě nebyla tato grafická funkce implementována.

Nedílnou součástí každé strategie jsou samozřejmě boje a jejich aktéři – Spellforce bojovníci, hrdinové a různá monstra. Již výše jsem uvedl, že nejsilnějšími jednotkami na vaší straně obvykle budou, společně s hlavní postavou, vyvolaní hrdinové. Těch můžete mít v jednu chvíli po svém boku pět a příjemné je, že na výběr by mělo být z mnoha profesí (například bojovník, nekromant, elementalista). Tyto hrdiny můžete přiřadit ke svému čaroději a vyrazit společně do boje, který by měl díky dobře řešenému interfacu umožnit i složitější magické bitky. V horní liště totiž máte ikonky svých reků (kterých je maximálně šest; čaroděj + pět hrdinů) a pod nimi symboly schopností a kouzel, kterými disponují. Při bitvě pak stačí označit cíl a kliknout na příslušný symbol, hrdina již udělá sám vše potřebné – rozběhne se na soupeře s tasenou sekerou, spustí střelbu z luku, vrhne kouzlo atp. Přesto, že Volker v krátké ukázce předvedl pouze boj čtveřice hrdinů se smečkou vlků a třemi temnými elfy, můžeme říci, že bojová fáze vypadá velmi dobře. Hrdinové samozřejmě nemusí vždy doprovázet mága, ale mohou bojovat i na vlastní pěst, stejně jako běžní vojáci trénovaní ve městě nebo magičtí tvorové přivolaní u speciálních monumentů.

Již v úvodu jsem nakousl RPG ladění celé hry. Autoři do Spellforce Spellforce skutečně zakomponovali principy role-playing, a to zejména co se hlavního hrdiny týče. Váš čaroděj se totiž bude s nasbíranými zkušenostmi zlepšovat ve svých schopnostech, bude se učit nová kouzla a postupně se mu budou zpřístupňovat noví hrdinové, vojáci a pracovníci. Vylepšovat si budete moci i své vybavení, i když Volker zatím neupřesnil, zdali nalezené, vyrobené či jinak získané předměty bude možno přenášet do dalších scénářů v rámci kampaně. Doufejme, že ano.

Z obrázků rozprostřených kolem článku jste již jistě pochopili, že hra bude zpracována ve 3D. To samozřejmě přináší volnost kamery (mimochodem o dost větší volnost, nežli jsme mohli vidět v beta verzi Warcraft III) a možnost různých pohledů. Kromě klasického rotování a zoomování běžného i u jiných 3D strategií nám autoři přichystali i pohled třetí osoby nastavený za záda hlavního hrdiny, přepnout se dokonce můžete i do FPS a prohlížet si svět očima svého čaroděje. Ne že by snad TPS a FPS pohled byl ve strategiích něčím úplně novým, ale ve Spellforce máte díky velmi dobré grafice opravdu pocit, že pobíháte po lese a díváte se na práci svých dřevorubců, stojíte u monumentu a vyvoláváte mocné hrdiny, popřípadě na Spellforce pahorku před vesnicí čelíte po boku svých věrných hordě dobyvačných orků. Hra poběží na vylepšeném enginu ze hry AquaNox a měla by zvládat i mohutné bitvy početných vojsk, stejně jako efekty doprovázející sesílání všemožných kouzel, což bylo dobře patrné i při Volkerově prezentaci.

Spellforce by měla být hotova koncem tohoto roku a musím říci, že jsem na její finální podobu opravdu zvědav. Již v úvodu jsem nastínil jistou podobnost tohoto titulu a dlouho očekávaného Warcraftu III. Přesto, že je zatím díky různé fázi vývoje, trochu odlišnému pojetí a naprosté absenci informací o multiplayeru ve Spellforce obtížné obě hry srovnávat, zatím vše nasvědčuje tomu, že Warcraft by v této hře mohl získat velmi silného konkurenta.

PS: Pokud se chcete pokochat více obrázky, máte možnost v naší galerii, navíc jsme pro vás připravili i více než dvouapůlminutový trailer z E3.

Autor:
Témata: bitka, Blizzard, Warcraft
  • Nejčtenější

S černým samurajem v Japonsku tvrdě narazili. Vydavatel se omlouvá

Připravovaná hra Assassin’s Creed Shadows zasazená do feudálního Japonska vyvolala nevoli zejména...

Zaplatil půl milionu, aby si mohl chvíli zahrát s populární streamerkou

Fanoušek vydražil v internetové aukci možnost zahrát si počítačové hry s populární streamerkou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráč dostal ban na deset let, hned po návratu navázal na původní hádku

Uživatel oblíbeného internetového fóra Something Awful dostal v roce 2013 zákaz na sto tisíc hodin...

Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé

Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé

Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...

Fortnite zmizí z obchodu Samsungu, objeví se ovšem jinde na iOS i androidu

Společnost Epic, která provozuje komerční megahit Fortnite, se podělila o své plány ohledně...

Vyšla obří modifikace Falloutu 4, fanoušci na ní dělali přes pět let

Po mnoha odkladech vyšel neoficiální datadisk pro hru Fallout 4. Poprvé v historii série se v něm...

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....