Pátek 19. srpna 2022, svátek má Ludvík
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 19. srpna 2022 Ludvík

El Matador - zajímavá česká akce!

  12:00
Jedním z nejambicióznějších projektů českých vývojářů je právě El Matador, který nás ve vynikajícím příběhu zavede do latinské Ameriky, kde nás rozličnými způsoby nechá bojovat proti drogovým kartelům. Pro více informací čtětě naše preview!

El Matador Česká vývojářská škola se postupem času nejen výrazně zlepšuje, ale také pořádně rozrůstá. Na počítání vývojářských týmů v naší kotlině by nám už asi nestačily prsty na obou rukách, a to i přesto, že jich máme, jako správní Češi, jedenáct, na pomoc bychom si museli vzít i ty na dolních končetinách, a to už je co říct. Jedním z těch významnějších studií jsou dozajista Plastic Reality Technologies dlouhodobě spolupracující s rovněž českou Cenegou. Je docela dobře možné, že jste jejich prvotinu jménem Korea: Forgotten Conflict (recenze | demoverze), jež patřila do strategického soudku, minuli. Ne, že by šlo o nějaký brak, to ani omylem, přesto její velký potenciál zůstal z jisté části nevyužit. Každopádně se nedá mluvit o nějakém neúspěchu, ba právě naopak – hra se celkem slušně, byť ne nijak zázračně, ujala, a to i v zahraničí. Ještě větší naděje jsou však vkládány do projektu El Matador, který bychom bez ostychu zařadili mezi nejnadějnější české hry. Pojďme se na něj společně podívat.

Děj nás zavede především do exotických oblastí Kolumbie, což je samo o sobě velkým plusem, jelikož obvykle na nás vývojáři šetří a takto drahou virtuální letenku odmítají zaplatit.

El Matador Naštěstí nejde, jak by mohl název hry napovídat, o pochybný pokus simulovat býčí zápasy. Matador totiž ve svém nejryzejším překladu znamená cosi jako zabiják. A zabíjet se zde budou lidé, hodně zlí lidé, kteří našeho hlavního hrdinu připravili o milovaného bratra. Pravda, kluci se neviděli pěkných pár let, jelikož brácha pod patronátem protidrogové organizace DEA odjel do podhoubí veškeré drogové neřesti – latinské Ameriky, aby zde konečně zatrhl tipec největším narkomafiánům. Že jde o úkol takřka nesplnitelný, se přesvědčil poměrně záhy na vlastní prostřelenou kůži. A jelikož rodina musí držet pohromadě a příkoří je třeba náležitě pomstít, vydáváte se po stopách bratra dojíst to, co on tak neúspěšně nakousl. Děj nás zavede především do exotických oblastí Kolumbie, což je samo o sobě velkým plusem, jelikož obvykle na nás vývojáři šetří a takto drahou virtuální letenku odmítají zaplatit. Prohlédneme si tak v rámci možností realisticky vytvořená města jako je Bogota, Madelín či Cartegana.

El Matador Přestože většina dosud uvolněných obrázků pochází z džungle, měly by to být právě města, v nichž se bude většina děje odehrávat. Je třeba říct, že nebudou přesným obrazem svých reálných protějšků, autoři se nechali jen tak inspirovat jejich stylem, což je vlastně vůbec nejdůležitější. Těšit se tak můžeme na surový, neutěšený a špinavý sloh, jenž dokáže tak skvěle vyvolat tu správnou atmosféru. Hra má být rozdělena na tři úseky, přičemž každý z nich obsáhne pět misí. I když slovo mise nevystihuje tak přesně pravou podstatu – autoři se totiž snaží v co možná největší stmelení hry v jeden kompaktní celek. Uvidíme, jak se jim to nakonec podaří. Každopádně, jednotlivé úseky mají být značně dlouhé a rozsáhlé, takže se v nich dosyta vyřádíme. Co se týče herní doby, měla by se potloukat někde kolem dvaceti hodin čistého času, což je na dnešní poměry v akčním žánru číslo více než potěšující.

Příběh má být jedním z největších kladů hry – tvůrci nám slibují do detailu promyšlený thriller s neuvěřitelným spádem, v němž brzy poznáteEl Matador , že v amerických filmech tak nechutně často používaná fráze „věřím jen sám sobě“ vlastně není tak docela špatná. Setkáme se s takovou mírou konspirace a nečekaných převratů, kdy nám vrazí nůž do zad i zdánliví přátelé, až se nám z toho zatočí hlava. Ne, nebojte se, zápletka bude všechno, jen ne nepřehledná, takže si ji užijeme i bez sáhodlouhého přemýšlení nad každým jejím fragmentem. Aby toho náhodou nebylo málo, zaplete se do všeho i tajuplná femme fatale a vztah s ní nebude zajisté jen profesionální, natožpak jednoduchý či snad rovnou průhledný. Podle všeho bychom se měli dočkat hned několika konců, což bývá výsada jen těch příběhově nejpropracovanějších her, tak snad nebude El Matador výjimkou z pravidla.

Žánrové zařazení je přinejmenším netradiční – autoři mluví o third person taktické akci s četnými stealth prvky. Pojem taktické akce máme spojený především s týmovými hrami jako je například Rainbow Six, ale proč by nakonec nemohl taktizovat i jedinec, že? Rozhodně bychom se však měli vyvarovat asociacím se Splinter Cellem, El Matador má být mnohem tvrdší a když bude třeba, bez El Matador problému si ví rady s každým kvérem. Přesto budete moci využívat pomoci měřiče vaší hlučnosti a viditelnosti. Takže, jak z toho ven? Hra jistě nebude o neustálém běhu a střelbě, ale nejdříve spíše o opatrném průzkumu a teprve poté o brutálním měření sil srovnatelném například s poměry známými v Maxi Paynovi či nedávném objevu The Suffering. S Maxem má hra vůbec společného více, než by se zdánlivě mohlo zdát. Jako snad každý dnešní vývojář, koketují i Plastici se zařazením jakési variace na bullet-time. Tyto efekty jejich engine podporuje, přesto však nejsou definitivně rozhodnuti, zda tento prvek, který se stejně dobře může stát skvělým zpestřením, jako nudnou vložkou, do hry zařadí. Kdyby se tak stalo, šlo by nejspíše o mechanismus automatický, takže ne vlastnoručně spustitelný.

Tvůrci do hry plánují zařadit hned několik drogových kartelů, jež si vzájemně konkurují a bojují spolu, ale s příchodem hlavního hrdiny se spojí proti němu, tudíž bude přesila skutečně radikální. Každý gang by měl mít svou vlastní hierarchii,El Matador navíc by se měly lišit svým chováním, jež se v podstatě odvíjí od toho kterého narkobarona. S vrchností bude vůbec nejvíce práce, jelikož vlastně supluje klasické bossy a na každého z nich by měla platit jiná taktika, což ostatně platí i o jeho pohůncích – nájemných zabijácích zvaných Sicários.

Umělá inteligence by nás všechny měla potěšit, tedy v přeneseném slova smyslu, jelikož nepřátelé nás v důsledku její propracovanosti (ne)pěkně proženou. To, že budou protivníci rozděleni po šaržích, jsme již slyšeli několikrát, ale tentokrát by to snad konečně mělo vyjít. Řadoví bojovníci příliš nezvládají koordinaci a vrhají se tak do boje přímo. Pokud však nad nimi drží pevnou ruku nějaký pořádný předák, chování celé skupiny se notně vylepší. Je tak nad slunce jasné, koho se vyplatí sejmout jako prvního. Pokud se vám povede vyvolat poplach, můžete se těšit na efektivní rojnice pročesávající okolí. Že se protivníci vzájemně kryjí, nás tolik neohromí, ale, že se na jejich chování projeví i emoce jako vztek či strach, to už je jiná káva.

S Maxem Paynem má hra vůbec společného více, než by se zdánlivě mohlo zdát. Jako snad každý dnešní vývojář, koketují i Plastici se zařazením jakési variace na bullet-time.

El Matador Zbraní má být celkem slušná nadílka, navíc hra obsáhne i slušný model kontaktního boje, takže po této stránce je rozhodně na co se těšit. A stejně tak je tomu s technickým zpracováním. Solidní fyzikální engine je dnes již samozřejmostí, přesto dokáží hrátky s ním pokaždé znovu potěšit. A stejně tak tomu bude zřejmě i s El Matador. Grafika se zdá být vynikající a v mnohém připomíná i takový skvost, jakým je Far Cry. Uvidíme, zda se mu kvalitou a podporou všech těch vertex a pixel shaderů, bumpmappingu atd. vyrovná nebo ho snad dokonce předčí. Pokud se ptáte, zda ve hře budou přítomny pojízdné vehikly, musím odpovědět ano, ale s jednou připomínkou – stejně jako například v Call of Duty budou vámi neovladatelné. Za volant si vždy sedne nějaký parťák a na vás zůstane střelba.

El Matador na nás působí velice ambiciózním dojmem a svůj potenciál by mohl klidně naplnit. Tvůrci mají již své zkušenosti a evidentně ví, jak na to. Vynikající a strhující příběh se v dnešní době vidí jen zřídka, natožpak, aby byl doplněn o chytrou a propracovanou akci. El Matador by to mohl dokázat, zvláště, když má v rukávu další trumfy jako skvělou umělou inteligenci či vynikající fyzikálně-grafický engine Typhoon2. Osobně se na tuto velice těším a věřím, že ve třetím kvartále letošního roku 2005 spokojeni všichni.

Index očekávání: 90%

Autor:

Gamescom 2022

Letošní veletrh her Gamescom 2022 opět pořádá na výstavišti v Kolíně nad Rýnem od 24. do 28. srpna. Slavnostní zahájení proběhne večer předem na Opening Night Live 2022 show 23. srpna.

  • Nejčtenější

Hráč dokončil Diablo 2 na nejtěžší obtížnost, aniž by na někoho zaútočil

Youtuberovi s přezdívkou MacroBioBoi se podařil úctyhodný herní výkon. Dokázal dohrát remasterované Diablo 2 na...

Soud smetl bizarní žalobu, navrhovatel by si prý měl zahrát Call of Duty

Zakladatel společnosti Brooks Entertainment právně napadl mamutí vydavatelství Activision Blizzard za údajné...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fanoušek odstranil ze Spider-Mana vlajky hrdosti, byl okamžitě potrestán

Oblíbený server pro sdílení modifikací počítačových her Nexus Mods zrušil profil člověku, který všechny duhové prapory...

Měly být hity, ale dnes už si na tyto hry nikdo nevzpomene

Premium Uspět v herním průmyslu není kvůli obrovské konkurenci nic snadného a o žánru tzv. live service her to platí dvojnásob....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kvůli chybě v obchodě si lidé nakoupili letošní Fifu za korunu

Vydavatelství Electronic Arts se povedl nepříjemný přešlap, když v digitálním obchodě Epic Store špatně nacenilo...

Porucha imunity je první známka, že je v našem životě něco špatně, říká lékařka

Premium Lidí s poruchami imunity přibývá. Příčinou je často špatný životní styl, což vede k vážným nemocem, třeba k rakovině....

Bude hůř. Považuji za férové sdělit to divákům předem, přiznal šéf ČT

Premium Inflace, energie, válka na Ukrajině a k tomu nízké koncesionářské poplatky. Současná situace postihla i Českou...

První díl rozhovoru s Shopaholicadel: Práci neseženu, každý den můžu umřít!

Premium Rozhovorům se dlouho úspěšně vyhýbala, nyní ale udělala výjimku a Expresu poskytla exkluzivní sondu do své duše....

  • Další z rubriky

PREVIEW: Back 4 Blood dokazuje, že i masakrování zombíků se může omrzet

Chystaná multiplayerová řežba Back 4 Blood navazuje přesně tam, kde před 12 lety skončil její předchůdce Left 4 Dead 2....

Hráli jsme Elden Ring. Bude to fantasy událost příštího roku

Elden Ring je jednou z nejočekávanějších her za dlouhé roky. Spojení tvůrců Dark Souls ze studia FromSoftware a George...

PREVIEW: Horor Ghostwire Tokyo je městská akce v liduprázdné metropoli

Nová hra od japonských hororových mistrů z Tango Gameworks byla oznámená již v roce 2019, dosud jsme však neměli šanci...

Zahráli jsme si horor The Quarry a už se nebojíme, že bychom se nebáli

Ani ve své novince nehodlají Supermassive Games opustit zajetý mustr, a tak se dočkáme technicky brilantně zpracované...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bude hůř. Považuji za férové sdělit to divákům předem, přiznal šéf ČT

Premium Inflace, energie, válka na Ukrajině a k tomu nízké koncesionářské poplatky. Současná situace postihla i Českou...

K vulgárnímu nápisu musela tatéra přemluvit sexem. Teď ho chce pryč

Její nápad se v salónech nikomu nelíbil. Žádný tatér s ním nechtěl mít nic společného, tak moc nápis svou nositelku...

Jako noční můra. Umělá inteligence předpovídá poslední selfie lidstva

Obrázky generované umělou inteligencí jsou poslední dobou zajímavou internetovou kratochvílí. Občas se však povede...

Eva Burešová porodila. S Přemkem Forejtem dali synovi netradiční jméno

Herečka Eva Burešová (29) a šéfkuchař Přemek Forejt (35) přivítali na svět prvního společného potomka. Narodil se jim...

Eva shodila 45 kilo. Mám velikost S a muži se za mnou zase otáčejí, říká

Paní Eva nebyla se svou postavou dlouhodobě spokojená, navíc se neustále zadýchávala, což byl jeden z prvních impulzů k...