![Sword of the Stars](//1gr.cz/fotky/idnes/bw/5/civcity_romescrn02.jpg)
Před necelým týdnem jsem na tomto místě uváděl novinku ze sféry budovatelských strategií, které jsou zaměřeny převážně na jedno město, které se hráč snaží zdokonalovat k všeobecné spokojenosti (městský rozpočet je vyrovnaný, poddaní mají kde jíst, spát, pracovat a tak dále). Titul se jmenoval
Glory of the Roman Empire a zmiňovaný článek si můžete přečíst na
zde. Dnes si představíme vcelku podobný titul s názvem, který sám o sobě prozrazuje, o co konkrétně půjde, a kde brali autoři svojí inspiraci. Ten titul se jmenuje
CivCity: Rome a v jeho pozadí stojí společnosti
Firefly Studios a
2K Games.
CivCity: Rome si bere to nejlepší z her jako je
Civilizace,
SimCity a
Children of the Nile, přičemž základní princip sestává z rozvoje zvolené kolonie do podoby města.
Obyvatelstvo je možná motivovat stavěním zázraků, jejich přehled naleznete v CityPedii.
![Sword of the Stars](//1gr.cz/fotky/idnes/bw/5/civcity_romescrn05.jpg)
Ty jsou soustředěné v okolí Říma, který všem vládne a odvádějí se mu daně. Ze zmíněné Civilizace je převzat systém motivace obyvatelstva, výzkum a produkce. Obyvatelstvo je možné motivovat stavěním zázraků, jejich přehled naleznete v CityPedii, která obsahuje i něco málo z historie. Více než strohá fakta ale naleznete v CityPedii události psané s humorem a nadhledem, i když některá fakta jsou děsivá v každém podání. S virtuální encyklopedií CityPedia budete mít prostě tuto historickou dobu v malíčku, a to větně podrobného průzkumu života té doby.
CivCity: Rome umožňuje nakouknout přímo do jednotlivých obydlí a špehovat skoro každou činnost jeho obyvatel. Ti nejsou pouze bezejmenní panďuláci, ale každý má své jméno, osobnost, rodinu a rodokmen.
Vynalézání nových prvků usnadňující rozvoj města a dává mu strategickou výhodu.
![Sword of the Stars](//1gr.cz/fotky/idnes/bw/5/civcity_romescrn08.jpg)
Jejich osud můžete nepřímo ovlivňovat výstavbou budov v okolí, čím hezčí prostředí, tím šťastnější obyvatelé a také bohatší. Kromě základních budov je možné časem vynalézat i nové prvky, usnadňující rozvoj města a dávající mu strategickou výhodu proti okolním rivalům.
A po práci legraci! Té se nejvíce užijí na hromadných akcích jako jsou gladiátorské zápasy, závody vozů, ale i v budovách jako senát nebo chrám najdou vaši poddaní čas se odreagovat. Grafická stránka zatím vypadá dobře a pokud lze soudit, bude
CivCity: Rome používat vylepšený engine ze strategie
Stronghold 2 a tím vyžadovat v rozvinutějším městě také pořádný počítač. Několik prvních obrázkům vám nabízíme k prohlédnutí v této
galerii.
CivCity: Rome plánuje
Firefly Studios vydat již toto léto.