Blizzard prochází turbulentním obdobím. Během posledních pár let odešla řada klíčových lidí, loni vybublal na povrch skandál týkající se sexuálního obtěžování na pracovišti. Vyhozen byl například i Luis Barriga, který na Diablu 4 pracoval jako ředitel. Určitou nadějí pro Blizzard je obrovská akvizice, v rámci níž Microsoft koupí celý Activision Blizzard.
Blizzard se v rámci jakési očisty snaží víc komunikovat s hráči, k čemuž patří i čtvrtletní aktualizace týkající se vývoje Diabla 4. V té aktuální si vzal nejprve slovo ředitel hry Joe Shely, který si pochvaluje, jak práce pokročily, a připomíná, že věci typu vychytání bugů či implementace nějaké funkce je těžké přiblížit.
„Ale můžete vidět, jak se vyvíjely systémy, jako je například itemizace a stromy dovedností, které vzaly v potaz vaši zpětnou vazbu a interní testování. Můžete také vidět, o kolik jsme se přiblížili k našim uměleckým a námětovým cílům gotického low-fantasy hororu,“ říká Shely. Vzápětí dodává, že to, co dnes vidíme, není finální vzhled.
Blizzard si vzal k srdci připomínky hráčů a snaží se Diablo IV zpracovat temněji. „Cílem je věrohodnost, nikoli realismus. Uvěřitelnosti dosahujeme použitím materiálů a promyšlenou konstrukcí architektury a artefaktů, na které narazíte při hraní v dungeonech a otevřeném světě. Kromě toho místní povětrnostní podmínky, rozmanité místní biomy a smysl pro historii určují základ toho, jak by měl objekt nebo místo ve středověkém světě, jako je Sanctuary, vizuálně vypadat,“ říká umělecký ředitel Chris Ryder.
„Atmosféra je místy téměř hmatatelná, počasí a osvětlení hrají v Diablu IV výraznější vizuální roli. Když prší, povrchy jsou mokré, ve vyjetých kolejích a otiscích kopyt se tvoří kaluže, země je zablácená, atmosféra tíživá a sychravá. Kontrastem k tomu je cesta do mlhavé krčmy osvětlené ohněm, která okamžitě kontrastuje s atmosférou venku, což je výjimečné místo poskytující útočiště a teplo,“ dodává.
Tvorba lokací má nejenom podpořit vypravěčský záměr či boj, ale podřizuje se dvěma pilířům, a to „starým mistrům“ a „návratu k temnotě“. Pilíř starých mistrů nahlíží na tvorbu optikou klasických malířů jako Rembrandt, což zahrnuje používání detailů, tonální škálu a barevné palety. Návrat k temnotě vyjadřuje myšlenku, že Sanctuary je nebezpečný a temný gotický svět. Obojí má udržet konzistenci a soulad s vizuálním tónem hry.
Ve hře bude přes sto padesát náhodně generovaných dungeonů, díky novému způsobu tvorby prostředí ovšem mají být dostatečně rozmanité.