Kolaps Blizzardu
Když v říjnu 2018 předal Mike Morhaime, spoluzakladatel studia Blizzard, žezlo svému nástupci J. Allenovi Brackovi, ještě jsme netušili, jak bolestivé roky fanoušky studia čekají. Zatímco Mike Morhaime byl CEO a prezident Blizzardu, Brack už byl „jen“ prezident. Nadvládu začal postupně přebírat Activision.
Společnost se během několika let rozloučila s celou řádkou veteránů. Odešel hlavní mozek kartiček Hearthstone Ben Brode, hlavní mozek stříleček Overwatch Jeff Kaplan, o něco dříve pak Chris Metzen, který se podílel na vzniku všech značek Blizzardu. Výčet je poměrně dlouhý.
Po uspěchaném vydání Warcraft 3 Reforged, za nějž může hlavně vedení, byl rozpuštěn interní Team 1 (StarCraft II, Heroes of the Storm). Někteří veteráni založili vlastní společnosti, připomeňme Frost Giant či DreamHaven.
Zlom přišel letos, kdy se provalil skandál se sexuálním obtěžováním na pracovišti. Bylo vyhozeno přes dvacet lidí, mezi nimi i ředitel Diabla 4 Luis Barriga a lead designer Jesse McCree. Ano, správně, kovboj z Overwatche se jmenoval stejně jako dnes již bývalý vývojář Blizzardu, což pravděpodobně tak 99 procent hráčů nevědělo a je jim to fuk.
Současný Blizzard tak upravuje obsah ve starých hrách. Je jasné, že pohodové pracovní prostředí je důležité, nicméně už to v rámci očisty odnesly například i vtipy a flirtovací hlášky ve World of Warcraftu.
Kovboj Jesse McCree se už jmenuje Cole Cassidy.
Před současným týmem ovšem stojí daleko větší výzvy: musí konečně zase začít dělat skvělé hry. A to se mu nedaří. Pokazit remaster Warcraftu III, to je na pováženou. Zahlcení nesmyslnými systémy ve World of Warcraftu už odrovnalo i takového fandu, jakým jsem byl já. Tým Hearthstone dělá při návrhu amatérské chyby (expanze United in Stormwind je příšerná, navazující Fractured in Alterac Valley nic moc a režim Mercenaries je trapná gacha ve stylu mobilních her na tahání peněz). Strategie typu Starcraft už Activision nechce a původní tým neexistuje.
Pokud budete oponovat povedeným remasterem Diabla II, tak pozor, o ten se postaralo studio Vicarious Visions, které se až z rozhodnutí Activisionu stalo Blizzardem. Starý Blizzard je zkrátka definitivně pryč. Zůstaly jen cenné značky, které se bude Activision zřejmě snažit sedřít až na krev. Uvidíme, jak daleko lze ještě zajít.
Žádný král nevládne věčně, můj synu