Zřejmě vám neuniklo, že Blizzard v posledních letech opustila řada veteránů, kteří po odchodu založili vlastní studia, namátkou Frost Giant, Second Dinner, Dreamhaven či Lightforged Games.
Jedním z důvodů je, že Activision Blizzard nedovolil zkušeným vývojářům, kteří jsou podepsáni po StarCraftem II, udělat novou real-time strategii, píše Jason Schreirer z Bloombergu.
Proč? Velké společnosti už prý nehledají jen ziskové hry, ale produkty, který mají potenciál vydělat miliardy dolarů, myslí si Tim Morten, producent StarCraftu II.
Z tohoto důvodu velké konglomeráty nefandí kdysi velmi populárnímu žánru RTS (real-time strategy). Zatímco StarCraftu II se prodalo přes šest milionů kusů, ale dále už nevydělával, střílečka Overwatch vygenerovala jen na kostýmech a loot boxech přes miliardu dolarů.
Jen pár dnů poté, co Blizzard loni oficiálně ukončil vývoj ságy StarCraft II, vzniklo studio Frost Giant, které se chce soustředit na vývoj real-time strategií. Zajímavé je, že vznikla jakási síť vzájemné pomoci mezi veterány. Například Dreamhaven poskytuje konzultace společnosti Frost Giant a Second Dinner nechává testovat bývalé kolegy z Blizzardu svoji hru.
„Odliv talentů se časově shoduje se změnou kdysi autonomní kultury oblíbené společnosti. Společnost Activision začala více ovlivňovat provoz Blizzardu a tlačit ho ke snižování nákladů a rychlejší výrobě větších her,“ píše Bloomberg.
Otázkou samozřejmě není jen to, zda se teprve připravované hry od veteránů povedou. Ale také, jestli se hráči dokážou odpoutat od značek, s nimiž jsou přes 25 let. Aby se to povedlo, nové hry od veteránů nesmí být jen dobré, ale výjimečné.