Zelený GameEkonom

  12:00aktualizováno  25. října 11:25
Argonaut se potápí *** Reklama v počítačových hrách je častější – hráčům se to líbí *** Probíhá hon na zloděje Grand Theft Auto San Andreas, hra už je pokojně na trhu a mravokárci bouří *** Česká armáda slibuje hru inspirovanou America's Army

Argonaut se potápí
Jedno z největších britských nezávislých vývojářských studií, Argonaut Games, se dostalo do problémů a hledá kupce. Společnost, která stojí například za počítačovými zpracováními Harryho Pottera, přitom už propustila přibližně 100 zaměstnanců kvůli finanční krizi. Už před více než týdnem byly akcie kvůli finančním problémům Argonaut Games staženy z londýnské burzy. Argonauti vyráběli hry přibližně 18 let, kromě centra v Londýně společnosti patří studia v Oxfordu, Cambridge a Sheffieldu stejně jako pobočka Morpheme specializovaná na vývoj her pro mobilní zařízení.
První náznaky problémů Argonaut Games se objevily v srpnu, kdy společnost vydala informaci o tom, že její účetní rok skončí ztrátou ve výši 6 milionů liber kvůli oddáleným smlouvám s distributory. Tyto smlouvy byly znovu odloženy a Argonauti museli v polovině října upozornit své obchodní partnery a burzu cenných papírů na to, že společnosti dochází hotovost, což vyústilo ve zrušení veřejné obchodovatelnosti akcií.
V pátek vedení společnosti zavolalo na pomoc auditory ze společnosti David Rubin & Partners a přes víkend se snažili vymyslet způsob, jak firmě zachránit krk. A výsledek? Musí se najít kupec, který by zajistil finanční ozdravení firmy a snížil její přímou závislost na aktuálních kontraktech s vydavateli. Cílem společnosti je získat nového majitele rychle a vzhledem k pověsti Argonautů to snad nebude problém. Držíme palce, Harry Potter má ještě několik dílů!
Zdroj: Zdroj: Gamasutra

Reklama v počítačových hrách je častější – hráčům se to líbí
Umísťování reklamy na skutečné produkty do virtuálních světů je na vzestupu. Obsah počítačových her jako reklamní médium není úplně nové, už v osmdesátých letech se v automobilové hře od Segy objevilo logo velké tabákové korporace. Nicméně v posledních měsících toto odvětví roste a nevypadá to, že by tento růst zpomaloval, spíše naopak. Jedna nejmenovaná britská firma už oznámila, že prostřednictvím reklamy v počítačových hrách oslovila více než čtyři miliony potenciálních zákazníků. Během následujících osmnácti měsíců chce reklamu dostat k 50 milionům počítačových hráčů.
Důvodem pro nárůst popularity počítačových her jako reklamního média je také skutečnost, že mládež i dospělí tráví u monitoru stále více času na úkor pasivního sledování televizní obrazovky. Navíc se ukázalo, že hráči věnují při hraní větší pozornost tomu, co vidí. Reklamu, kterou hráč viděl ve hře, si vybaví v krátkodobém termínu ve 30 % případů a po pěti měsících si shlédnutí reklamy na nějaký produkt ve hře pamatuje 15 % hráčů. O tom se kreativcům z reklamních agentur při použití tradičních médií ani nesní.
Reklama ve hrách navíc nefunguje jen na principu velkých billboardů v krajině, ale používá se stejný přístup jako ve filmech – hrdinové používají určité propriety za úplatu, kterou od inzerenta dostali vývojáři. Třeba Sam Fisher v Splinter Cell Pandora Tomorrow používal Sony Ericsson P900. O spojení výrobců her s výrobci hardware, ať už grafických karet nebo přímo assemblerů herních počítačů, ani nemluvě.
Nejzajímavější na celém pronikání reklamní branže do světa her je skutečnost, že 70 procentům hráčů se to celé líbí, hry jim připadají reálnější! Tvrdí to alespoň Nielsen Interactive Entertainment ve svém průzkumu, který proběhl tento rok.
Zdroj: BBC

Probíhá hon na zloděje Grand Theft Auto: San Andreas, hra už je pokojně na trhu
Agresivní pronásledování zlodějů, to je to, co podle svých slov provádí britské studio Rockstar Games poté, co se na internetu objevila, před oficiálním vydáním hry, ukradená kopie této očekávané pecky. Jde o kopii určenou pro americký trh. V uvozovkách šťastní mohou být uživatelé Sony Playstation 2 s mod čipem, protože na této platformě pirátská kopie funguje. Nejde přitom o ojedinělou záležitost. Kromě Unrealu 2, který se potýkal s únikem kódu, se mimo kontrolu výrobce dostala také hra Halo 2 a dříve než v obchodech se na internetu také objevil Doom 3.
Zástupci společnosti upozornili, že stahování, vlastnictví a šíření hry Grand Theft Auto: San Andreas včetně jejího zpřístupňování na internetu je krádež a lidé, kteří poruší tímto způsobem autorská práva Rockstar Games, budou čelit agresivnímu pronásledování.

I přes silná slova o tom, jak takový únik dat škodí obchodu (a on opravdu škodí, i když spíše na PC, kde je stahování a hraní pirátských her bohužel mnohem rozšířenější), se ale po uvedení hry na americký trh strhla téměř bitva o to, kdo si nové GTA koupí rychleji. Během prvního týdne prodejů si nové majitele našlo 4,5 milionu hezkých krabic s násilím nabitým obsahem. Raketové prodeje při ceně 50 USD za krabici znamenají, že GTA vydělalo za stejné období více než třeba Hollywoodské trháky. Analytici navíc odhadují, že San Andreas se prodá více kopií než předchozího dílu, což se mnoha herním pokračováním nepodařilo.
Hra ale hned vzbudila také vlnu kritiky (která jí nakonec pouze přidá na popularitě). Cílem kritiků není stopadesátihodinová hrací doba, ale potoky krve a přebujelé násilí, v němž se hráč ovládající hlavního antihrdinu bude vyžívat. Nechybí samozřejmě karamboly na čtyřech i dvou kolech, přestřelky s gangstery i policií ani tupé údery baseballovou pálkou. Už chybí pouze Haiťané obviňující Rockstar Games z rasismu.
Zdroj: Reuters

Česká armáda slibuje hru inspirovanou America's Army
Profesionální armáda České republiky (zaplať bůh pro nás bez modré knížky, co tak dlouho utíkáme) hledá nové způsoby jak doplnit své stavy. Marketingové aktivity specializovaného odboru AČR sahají k reklamním lízátkům, prezervativům i kinoreklamě natočené Filipem Renčem. Protože ale chce oslovit mladé muže, kteří zhusta tráví volný čas před počítačovou obrazovkou, chystá na ně po vzoru Americké Armády a její online 3D střílečky také pořádnou počítačovou hru (zatím nabízí pexeso a flashovou střelnici).
Trojrozměrná část aplikace je jen doplňkem stěžejní části, kterou je encyklopedie armády ČR, po jejím absolvování je možné bezchybně splnit nejprve testy, které odemknou akční část aplikace. Ta je v tuto chvíli nedostupná, probíhá pouze betatestování. Až bude venku, najdete ji na stránkách www.vojak.cz a v rekrutačních střediscích. Zelený mozky!
Zdroj: Týden

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Apex Legends má 10 milionů hráčů. Konečně vážná konkurence pro Fortnite?

Apex Legends

Bez jakékoli předchozí reklamy se v pondělí na trhu objevila nová free 2 play battle royale hra a doslova přes noc se z...

Další z rubriky

KVÍZ: Jak dobře znáte zvířata z počítačových her?

Kvíz

Vyzkoušejte si, nakolik se orientujete ve světě virtuální fauny. V našem kvízu najdete ta nejslavnější zvířata napříč...

KOMENTÁŘ: Rozchod Activisionu s Bungie staví oba giganty na rozcestí

Destiny 2: Forsaken - trailer

Rozchod gigantů dělících se o úspěch hry Destiny vnímá většina fanoušků jako radostný start do nového roku. Podle nich...

Komentář: Epic Store nic neumí a hráči ho nesnášejí, ale díky za něj

Epic Games Store

Nedávno oznámená exkluzivní spolupráce mezi novým digitálním obchodem Epic Store a vývojáři očekávané hry Metro: Exodus...

ČPZP se stará o zdraví a pohodu nastávajících maminek i jejich dětí
ČPZP se stará o zdraví a pohodu nastávajících maminek i jejich dětí

Začátek nového života přináší do rodiny spoustu radosti, ale i starostí. Doprovází ho obavy o zdraví, změna režimu a zařizování nezbytné výbavičky pro miminko. Pomoc přichází z nejrůznějších stran. Od rodiny, přátel. Víte ale, že Česká průmyslová zdravotní pojišťovna nabízí maminkám až 3 000 Kč?

Najdete na iDNES.cz