Středa 29. června 2022, svátek má Petr, Pavel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. června 2022 Petr, Pavel

Rozhovor s autorem počítačového Zaklínače: Sapkowski hry nemá rád

Pracovat devět let na jedné úspěšné sérii má i své stinné stránky. O tom jsme na veletrhu E3 hovořili s Konradem Tomaszkiewiczem, který vede vývoj Zaklínače 3. Rozhovor probíhal v podvečer a z Konrada už byla cítit únava. Přesto však dokázal odpovídat velmi věcně.

Ilustrační obrázek k titulu Zaklínač 3

Na sérii Zaklínač někteří z vás pracují téměř deset let. Jak se po takové době bráníte vyhoření?
Většina z nás jsou hráči tradičních her na hrdiny, těch hraných s papírem a tužkou. A jsme fanoušci knih od Sapkowského. Já v téhle firmě pracuji devět let a ta hra je jako moje dítě. Je pravdou, že je po nějakém čase obtížné přemýšlet nad tím, co by Geralt udělal, nebo řekl. Musí to být totiž v duchu knih. A tohle je poslední část trilogie, nejdůležitější hra série. Uzavřeme Geraltův příběh, vysvětlíme, co se stalo před knihami a prvním dílem hry. A rozhodně se dozvíte, kdo, nebo co je Divoký hon.

Pro mě osobně je to dokončení práce, kterou jsem začal před devíti lety. Jsem na tu práci velmi hrdý, ale po tomhle dílu budu potřebovat trochu čerstvého vzduchu a práci na něčem odlišném. Po devíti letech je vcelku náročné dělat stále to samé.

Když vytváříte věci, které v knihách nebyly, spolupracujete se Sapkowským? Nebo jen hledáte inspiraci v knihách?
S Andrzejem Sapkowským jsme v poměrně úzkém kontaktu, ale není fanouškem počítačových her. Pro první dva díly pomohl s názvy postav a oblastí, ale na ději nepracoval. Ten vzniká v týmu našich skvělých návrhářů. Jsou velikými fanoušky Sapkowského tvorby a vše se pokoušejí vytvářet v duchu jeho knih.

Takže v zásadě čtete ty knihy pořád dokola?
Ano, někteří z nás to dělají.

Konrad Tomaszkiewicz, který vývoj Zaklínače 3 vede.

Mohl byste přiblížit, kde po tolika letech s jednou sérií hledáte novou inspiraci?
Určitý základ jsme vytvořili v prvním dílu a rozvinuli se Zaklínačem 2. Teď tedy musíme kontrolovat dějovou osu, která není ukončená a musíme pro titul vytvořit pořádné zakončení. Musí to být velkolepé a emocionální. A musí nás to odlišovat od jiných her. Prostě se všichni scházíme a provádíme brainstorming, při kterém vznikají nové nápady. Vytváření dostatečně dobrého příběhu, který splní naše nároky, je docela zdlouhavý proces. Ale máme geniální návrháře a scénáristy.

V ukázce jsem viděl rozlehlá panoramata plná hor a hradů. Je to všechno pro hráče dostupné, nebo jsou to jen kulisy?
Bohužel ano. Je těžké to realizovat. Ale máme nápady, jak na to.

Jak vyvažujete mezi příběhem a hráčskými možnostmi? Současné herní trendy někdy až příliš připomínají film, který pasivně sledujete.
Musíme vytvořit hru ve stejném duchu jako Zaklínač 2. Toho docílíme umístěním určitého počtu úkolů do jedné oblasti. A pak tu máte příběh, který vás vtáhne a po dokončení (jeho části v dané oblasti, pozn. red.) se přesunete do dalších míst. Můžete to dělat instantním cestováním, ale pokud se rozhodnete vydat po svých, vždy na cestě spatříte nějaké zajímavé body. To jsou místa, kde můžete plnit postranní úkoly, objevíte tam nepřátele a narazíte na náhodné události.

Pro Zaklínače 2 jste nedávno zveřejnili vývojářské nástroje. Bude i třetí díl podporovat modifikace?
Rozhodně, nástroje jsme vydali během vývoje Zaklínače 3. Editor pro něj opravdu vylepšujeme a doufáme, že ho vydáme ve stejné době jako hru samotnou. A autory modifikací hodně podporujeme.

A sledujete tu komunitu? Hledáte v modifikacích například inspiraci pro třetí díl?
To se pokoušíme nedělat, bylo by to jako krádež. Ale pokud vidíme opravdu nadané lidi se skvělými nápady, snažíme se je do společnosti přilákat. V životě byste měl dělat to, co milujete.

Takže je to i způsob náboru?
Jo, rozhodně. To rozhodně je.

Autor:
Témata: Zaklínač
  • Nejčtenější

Zažalovali youtubera o miliony, má z něj být odstrašující případ

Po úspěšném soudním tažení proti výrobcům cheatů se nyní právníci společnosti Bungie pustili do boje s youtuberem...

Zapomenuté poklady, tyto skvělé hry si dnes nemůžeme legálně koupit

Katalogy digitálních obchodů s hrami mají prakticky neomezenou nabídku a vedle novinek obsahují i lety prověřené...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Největší herní krádež, hackeři ukradli virtuální předměty za 50 milionů

Z privátního steamového účtu byly ukradeny vzácné sběratelské skiny z počítačové střílečky CS:GO v hodnotě přesahující...

Vybíráme nejlepší letošní hry, které jsou ty vaše?

První polovina roku 2022 je téměř za námi, pojďme se proto podívat, které letošní hry v nás zanechaly ten nejlepší...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Politici ve hrách jsou často zlí a zkorumpovaní. Kolik jich poznáte?

Stejně jako ve skutečnosti jsou i politici v počítačových hrách zpravidla zdrojem starostí. Schválně na kolik z těch...

Nadané děti mají společné rysy. Rodiče to někdy nepoznají, říká expert Mensy

Premium Pouhá dvě promile populace – tedy jenom jeden člověk z pěti set – má IQ vyšší než 150. Zhruba každý padesátý má přes...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Ekonomie hlouposti: počet hlupáků „v oběhu“ je vyšší, než si myslíte

Premium Hloupí lidé patří ekonomicky k nejnebezpečnějším. Za hloupé je třeba považovat ty, kteří škodí druhým i sobě samým. V...

  • Další z rubriky

Vybíráme nejlepší letošní hry, které jsou ty vaše?

První polovina roku 2022 je téměř za námi, pojďme se proto podívat, které letošní hry v nás zanechaly ten nejlepší...

KVÍZ: Politici ve hrách jsou často zlí a zkorumpovaní. Kolik jich poznáte?

Stejně jako ve skutečnosti jsou i politici v počítačových hrách zpravidla zdrojem starostí. Schválně na kolik z těch...

Zabíjení dětí, mučení? Není problém. Ale sex ano, stěžují si autoři hry

Premium Vývojáři ze společnosti Holodexxx chtějí posunout sledování pornografie na novou úroveň, zatím se jim však nedaří...

Co se vám líbilo a nelíbilo na předváděčce Xbox & Bethesda Showcase?

Xbox & Bethesda Showcase byla zřejmě nejvýraznější předváděčka v rámci herního svátku Summer Game Fest 2022. Co na ni...

Kouzelná oslava Mezinárodního dne jógy na Karlově mostě
Kouzelná oslava Mezinárodního dne jógy na Karlově mostě

Pražští jogíni se 21. června poprvé připojili k ostatním jogínům, aby s nimi oslavili Mezinárodní den jógy. Oslavy se zúčastnilo 400 jogínů a sešli...

Aerolinky ruší tisíce prázdninových letů. Pilot vysvětluje proč

Tisíce zrušených letů, mnohahodinové fronty, vyčerpaný personál ostřelovaný výpověďmi. Současné letectví je v těžké...

Kladivo na ruské dělostřelectvo. HIMARS se zapojil do bojů

Americký dělostřelecký systém HIMARS, po kterém Ukrajina volá už několik týdnů, byl konečně dopraven k bojujícím...

Někde bědují nad benzinem, jinde už hladoví. Zdražování pociťují lidé všude

To, že je všechno dražší a že pravděpodobně bude ještě o něco hůř, se rozhodně netýká jen Česka. Britský deník The...

Tradiční hluboká orba vadí Bruselu. Čeští farmáři mohou přijít o peníze

Premium Jarní ječmen, který se používá v pivovarnictví a sladařství, ztratí kvalitu. Česká pole už nebudou jako dřív a farmáře...

Proč dřív lidé vypadali na fotce starší. Rychleji se stárnulo, nebo je to klam?

Premium Tak schválně, udělejte si čas a zalistujte rodinnými alby. Podívejte se na svoje rodiče, prarodiče, praprarodiče. A...