Proslulý vývojář jednomu hráči slíbil navždy změnit život

aktualizováno 
Téměř šest měsíců trvající experiment je u konce. Nesl název Curiosity: What's Inside the Cube? a jeho autorem byl herní vývojář Peter Molyneux, návrhář titulů jako Dungeon Keeper, Black & White, Populous či Fable.

Curiosity: What's Inside The Cube

Středobodem herní náplně byla masivní krychle, kterou bylo možné přibližovat i oddalovat. Při dostatečném zvětšení jste rozeznali jednotlivé kostičky, z nichž se krychle skládala. A její jednotlivé dílky bylo možné poklepáním odstraňovat.

Vývojáři krychli synchronizovali přes internet a odstraněné dílky tak mizely všem uživatelům. Cílem totiž bylo objekt zcela rozebrat. Krychli však tvořilo celkem 326 vrstev, jejichž odstranění uživatelům trvalo pět měsíců a dvacet dní.

Autor projektu od začátku sliboval odměnu za odstranění posledního dílku, o což se postaral Bryan Henderson ze skotského města Edinburgh. Ten za odměnu vytvoří pravidla příští Molyneuxovy hry GODUS (více o titulu). Hendersonovi navíc připadne podíl ze zisků, které hra bude vytvářet.

"Získáte slávu, bohatství i možnost zavést do hry morálku," říká Molyneux ve videu, které popisuje Hendersonovu výhru.

Autor:

Gamescom 2019

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 opět přinesla řadu novinek a ukázek nadcházejících titulů. Velkou pozornost si získaly tituly Death Stranding, Watch Dogs: Legion a samozřejmě Cyberpunk 2077.

Nejčtenější

Pět filmů podle her, které kritika rozdrtila, ale nám se líbí

DOA: Na život a na smrt (2006)

Videoherní adaptace patří ve filmové branži mezi „otloukánky“. A přiznejme si to, většinou zaslouženě. Existují ovšem...

EA mají zápis v Guinnessově knize rekordů, za rámeček si ho nedají

Star Wars: Battlefront II

Obhajoba lootboxů ve hře Star Wars: Battlefront 2 se může nově pyšnit světovým rekordem za nejméně oblíbený diskusní...

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

VIDEO: Jak by vypadal nový Doom, kdyby vyšel na MS-DOS v roce 1994

DOOM 4 VANILLA

Že se nadšení fanoušci snaží udržet své oblíbené hry při životě a neustále je vylepšují, aby na moderních počítačích...

Další z rubriky

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

ANKETA: Co vás nejvíce zaujalo a zklamalo na GamesComu?

Everspace 2

Herní svátek GamesCom, který se konal v německém Kolíně nad Rýnem, je minulostí a nutno říct, že letošní ročník se...

Hraje se s nimi skvěle, ale nejsou levné. Zkusili jsme špičkové VR brýle

HTC Vive Pro

Souprava pro virtuální realitu HTC Vive Pro je momentálně tím nejdražším, ale také prakticky nejlépe vybaveným modelem,...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz