Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

Rozhovor o War Thunder: Hra je úmyslně nevyvážená

Válečná akce War Thunder zabrousila do podobných vod jako jedna z nejúspěšnějších her současnosti. V některých ohledech je přímým soupeřem her World of Tanks a World of Warplanes.
Hra War Thunder sází více na realističnost, World of Tanks a Warplanes oproti tomu preferují zábavnost.

Hra War Thunder sází více na realističnost, World of Tanks a Warplanes oproti tomu preferují zábavnost. | foto: Gaijin Entertainment

Na herním veletrhu E3 jsme si promluvili s šéfem PR společnosti Gaijin Entertainment Alexanderem Trifonovem. Diskutovali jsme o přípravě podkladů pro tvorbu realistické hry, finanční stránce projektu i plánech do budoucna.

Ve War Thunder máte poměrně hodně herních módů a hra se v nich značně mění. Jaké s tím máte zkušenosti?
To je jednou z nejsilnějších stránek tohoto titulu. Že jsou tu pro hráče různé módy, pravidla a obtížnosti. Když hrajete, můžete zjistit, co vám sedí nejvíce. Znamená to také, že máte k prozkoumávání hodně věcí. Na druhou stranu to vyžaduje hodně času. A pro některé hráče je to příliš komplikované. Mají totiž pocit, že se musí naučit vše.

A nebojíte se, že tak odlišné typy her příliš rozdělí hráčskou základnu?
Ve všem je dost hráčů. Kromě módu simulátor, kde narazíte i na slabší hodiny. Je to totiž hodně hardcore mód.

Alexander Trifonov, šéf PR ve společnosti Gaijin. Tedy u autorů War Thunder.

Zmiňujete realistický režim. Jak velké jsou pro něj rešerše? Zkoušíte například bojovou techniku, abyste mohli co nejvěrněji replikovat její parametry?

Většina výzkumu probíhá právě pro realistický mód, který má zjednodušené ovládání. Ale pod kapotou ke zjednodušení fyziky nedochází. Vyvažuje to za vás umělá inteligence, která v simulátor módu chybí. Jenže realistické pojetí je to, proč většina lidí naši hru vyzkouší a eventuálně k němu dojde.

Hovoříme o režimu, který skutečně odráží letadla z druhé světové války. V jiných hrách vývojáři často preferují vyváženost, a fyzika jednotlivých letadel je proto smyšlená.

Takže to úmyslně není vyvážené, aby hra byla realistická?
Jo. Vyvažujeme zápasy, nikoliv letectvo.

A jak vůbec ten realistický mód zpracováváte? Co děláte pro to, aby to odpovídalo skutečnosti? Je obtížné si představit, jak do hry převádíte zážitek z jízdy v tanku.
Liší se to u letadel a tanků. Letadla jsou především o jejich chování a o pocitu z létání. Tanky jsou především o modelu poškození, brnění a balistice. Studujeme proto hodně dat. Zkoušíme skutečné tanky, letadla i náboje. Využíváme na to technickou dokumentaci, čteme válečné záznamy a snažíme se, aby to odpovídalo skutečnosti.

War Thunder

Je to spíš o navození správného dojmu, nebo se snažíte měřit nějaké hodnoty a to replikovat?
Řídit se pocitem není dobré. Dokud jste nejezdil se skutečným tankem ...

... deset tisíc hodin.
Přesně. A většina tehdejší bojové techniky dnes již ani neexistuje. Nemáme možnost, jak se v ní projet. Musíme tedy zkoumat záznamy a pokoušíme se to imitovat. Někdy zkoušíme skutečné předlohy. Ale ve hře máme 500 strojů a zhruba 80 % z nich už není možné vyzkoušet.

Plánujete tedy v budoucnosti přidávat ještě nějaké herní módy?
Ne, chceme vytvořit lepší a propracovanější souboje čet (squad battles).

A jak se hře daří finančně?
Daří se jí velmi dobře. Jen za poslední rok jsme se hodně rozrostli.

Využíváte model ke hraní zdarma. Napadá mě, kolik lidí z hráčské základny za něco zaplatí?
Potřebujeme velký počet hráčů, pro nás je tedy free2play jediný možný způsob. A pokud si pamatuji správně, je to něco jako patnáct až osmnáct procent. Ta čísla už jsem poměrně dlouho neviděl. Ale nemyslím si, že by se měnila.

War Thunder

Co plánujete pro další tři až čtyři roky? Kam hru kromě další bojové techniky chcete posunout?

Před týdnem jsme spustili souboje letadel a tanků (rozhovor proběhl v první půlce června, pozn. red.). Nejprve tedy musíme dokončit stávající fázi, věci vyladit a teprve potom vytvářet další plán. Nápady už máme, ale nechci nic ohlašovat. Může se to ještě změnit.

Většinu našich funkcí totiž nemůžeme vyzkoušet jen interně. Například nový herní režim vyžaduje tisíce hráčů, abychom ho otestovali.

A jak tedy zavádíte nový mód, když ho nemůžete testovat?
Prostě to neděláme. Zkoušeli jsme věci se stovkami lidí, jenže to není zevrubný test. Ale pokud nás něco v padesáti lidech nebaví, asi to nebude dobré ani pro tisíce hráčů.

Myslíte si, že někdy dojde na další díl War Thunder, nebo hru budete spíše průběžně vylepšovat?
Řekl bych, že titul budeme i nadále vylepšovat. Pokračování u hry, jako je ta naše, nedává smysl. Rozdělíte tím hráčskou základnu a my potřebujeme lepší zážitek ze hry. Chceme více lidí, nikoliv méně.

Chcete tedy jít cestou World of Warcraft, kde se průběžně aktualizuje grafika, ale hra zůstává?
Děláme to už dva roky a hra je teď mnohem lepší. Hry se vyvíjejí a my se snažíme držet krok. Věci proto zlepšujeme ve všech ohledech. Upravujeme hru pro méně výkonné počítače, ale i pro nabušené stroje.

A pracujete na nějakých neoznámených projektech?
Soustředíme se jen na War Thunder. Máme nějaké partnery a mobilní divizi, ale tohle je to hlavní. Alespoň zatím.

Autor:
Témata: simulátor
  • Nejčtenější

S černým samurajem v Japonsku tvrdě narazili. Vydavatel se omlouvá

Připravovaná hra Assassin’s Creed Shadows zasazená do feudálního Japonska vyvolala nevoli zejména...

Zaplatil půl milionu, aby si mohl chvíli zahrát s populární streamerkou

Fanoušek vydražil v internetové aukci možnost zahrát si počítačové hry s populární streamerkou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráč dostal ban na deset let, hned po návratu navázal na původní hádku

Uživatel oblíbeného internetového fóra Something Awful dostal v roce 2013 zákaz na sto tisíc hodin...

Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé

Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé

Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...

Fortnite zmizí z obchodu Samsungu, objeví se ovšem jinde na iOS i androidu

Společnost Epic, která provozuje komerční megahit Fortnite, se podělila o své plány ohledně...

Vyšla obří modifikace Falloutu 4, fanoušci na ní dělali přes pět let

Po mnoha odkladech vyšel neoficiální datadisk pro hru Fallout 4. Poprvé v historii série se v něm...

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....