Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor o War Thunder: Hra je úmyslně nevyvážená

Válečná akce War Thunder zabrousila do podobných vod jako jedna z nejúspěšnějších her současnosti. V některých ohledech je přímým soupeřem her World of Tanks a World of Warplanes.
Hra War Thunder sází více na realističnost, World of Tanks a Warplanes oproti tomu preferují zábavnost.

Hra War Thunder sází více na realističnost, World of Tanks a Warplanes oproti tomu preferují zábavnost. | foto: Gaijin Entertainment

Na herním veletrhu E3 jsme si promluvili s šéfem PR společnosti Gaijin Entertainment Alexanderem Trifonovem. Diskutovali jsme o přípravě podkladů pro tvorbu realistické hry, finanční stránce projektu i plánech do budoucna.

Ve War Thunder máte poměrně hodně herních módů a hra se v nich značně mění. Jaké s tím máte zkušenosti?
To je jednou z nejsilnějších stránek tohoto titulu. Že jsou tu pro hráče různé módy, pravidla a obtížnosti. Když hrajete, můžete zjistit, co vám sedí nejvíce. Znamená to také, že máte k prozkoumávání hodně věcí. Na druhou stranu to vyžaduje hodně času. A pro některé hráče je to příliš komplikované. Mají totiž pocit, že se musí naučit vše.

A nebojíte se, že tak odlišné typy her příliš rozdělí hráčskou základnu?
Ve všem je dost hráčů. Kromě módu simulátor, kde narazíte i na slabší hodiny. Je to totiž hodně hardcore mód.

Alexander Trifonov, šéf PR ve společnosti Gaijin. Tedy u autorů War Thunder.

Zmiňujete realistický režim. Jak velké jsou pro něj rešerše? Zkoušíte například bojovou techniku, abyste mohli co nejvěrněji replikovat její parametry?

Většina výzkumu probíhá právě pro realistický mód, který má zjednodušené ovládání. Ale pod kapotou ke zjednodušení fyziky nedochází. Vyvažuje to za vás umělá inteligence, která v simulátor módu chybí. Jenže realistické pojetí je to, proč většina lidí naši hru vyzkouší a eventuálně k němu dojde.

Hovoříme o režimu, který skutečně odráží letadla z druhé světové války. V jiných hrách vývojáři často preferují vyváženost, a fyzika jednotlivých letadel je proto smyšlená.

Takže to úmyslně není vyvážené, aby hra byla realistická?
Jo. Vyvažujeme zápasy, nikoliv letectvo.

A jak vůbec ten realistický mód zpracováváte? Co děláte pro to, aby to odpovídalo skutečnosti? Je obtížné si představit, jak do hry převádíte zážitek z jízdy v tanku.
Liší se to u letadel a tanků. Letadla jsou především o jejich chování a o pocitu z létání. Tanky jsou především o modelu poškození, brnění a balistice. Studujeme proto hodně dat. Zkoušíme skutečné tanky, letadla i náboje. Využíváme na to technickou dokumentaci, čteme válečné záznamy a snažíme se, aby to odpovídalo skutečnosti.

War Thunder

Je to spíš o navození správného dojmu, nebo se snažíte měřit nějaké hodnoty a to replikovat?
Řídit se pocitem není dobré. Dokud jste nejezdil se skutečným tankem ...

... deset tisíc hodin.
Přesně. A většina tehdejší bojové techniky dnes již ani neexistuje. Nemáme možnost, jak se v ní projet. Musíme tedy zkoumat záznamy a pokoušíme se to imitovat. Někdy zkoušíme skutečné předlohy. Ale ve hře máme 500 strojů a zhruba 80 % z nich už není možné vyzkoušet.

Plánujete tedy v budoucnosti přidávat ještě nějaké herní módy?
Ne, chceme vytvořit lepší a propracovanější souboje čet (squad battles).

A jak se hře daří finančně?
Daří se jí velmi dobře. Jen za poslední rok jsme se hodně rozrostli.

Využíváte model ke hraní zdarma. Napadá mě, kolik lidí z hráčské základny za něco zaplatí?
Potřebujeme velký počet hráčů, pro nás je tedy free2play jediný možný způsob. A pokud si pamatuji správně, je to něco jako patnáct až osmnáct procent. Ta čísla už jsem poměrně dlouho neviděl. Ale nemyslím si, že by se měnila.

War Thunder

Co plánujete pro další tři až čtyři roky? Kam hru kromě další bojové techniky chcete posunout?

Před týdnem jsme spustili souboje letadel a tanků (rozhovor proběhl v první půlce června, pozn. red.). Nejprve tedy musíme dokončit stávající fázi, věci vyladit a teprve potom vytvářet další plán. Nápady už máme, ale nechci nic ohlašovat. Může se to ještě změnit.

Většinu našich funkcí totiž nemůžeme vyzkoušet jen interně. Například nový herní režim vyžaduje tisíce hráčů, abychom ho otestovali.

A jak tedy zavádíte nový mód, když ho nemůžete testovat?
Prostě to neděláme. Zkoušeli jsme věci se stovkami lidí, jenže to není zevrubný test. Ale pokud nás něco v padesáti lidech nebaví, asi to nebude dobré ani pro tisíce hráčů.

Myslíte si, že někdy dojde na další díl War Thunder, nebo hru budete spíše průběžně vylepšovat?
Řekl bych, že titul budeme i nadále vylepšovat. Pokračování u hry, jako je ta naše, nedává smysl. Rozdělíte tím hráčskou základnu a my potřebujeme lepší zážitek ze hry. Chceme více lidí, nikoliv méně.

Chcete tedy jít cestou World of Warcraft, kde se průběžně aktualizuje grafika, ale hra zůstává?
Děláme to už dva roky a hra je teď mnohem lepší. Hry se vyvíjejí a my se snažíme držet krok. Věci proto zlepšujeme ve všech ohledech. Upravujeme hru pro méně výkonné počítače, ale i pro nabušené stroje.

A pracujete na nějakých neoznámených projektech?
Soustředíme se jen na War Thunder. Máme nějaké partnery a mobilní divizi, ale tohle je to hlavní. Alespoň zatím.

Autor:
Témata: simulátor
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...