Zvlhčujte se, nabádá muže Beckham. L’Oréal vsadil na fotbalovou hvězdu

  14:57aktualizováno  14:57
Bývalý fotbalista a módní ikona David Beckham se spojil se s kosmetickým obrem L’Oréal, pod značkou House 99 budou vyrábět přípravky péče o muže. „Být něčí tváří nemůžu donekonečna, tak chci vytvořit byznys, kde nebudu muset být vidět,“ vysvětluje dvaačtyřicetiletý Beckham své nové kroky.

David Beckham s fotbalem skončil v roce 2013. Od té doby se svou manželkou Victorií buduje impérium, které těží z jejich slávy. | foto: Reuters

Beckham tak nově vzkazuje mužům na celém světě: Zvlhčujte se. Je to ta nejlepší věc. Řekl to při představení nové značky pánské kosmetiky House 99, kde vlastní menšinový podíl.

Spojení s globálním kosmetickým obrem L’Oréal je lukrativní příležitost. Obrat trhu s kosmetickými přípravky pro muže by totiž měl letos podle výzkumné agentury Euromonitor International vyšplhat k 50 miliardám dolarů. 

Fotbalová superstar si vybudovala svou přitažlivost nejen díky výkonům šikovného středového hráče, ale také svými účesy, které postupně začaly udávat trend. I díky tomu bylo jeho jméno spojeno s výrobky Adidas nebo Giorgio Armani.

Matce kradl šminky kvůli akné, dnes naučil muže nestydět se za make-up

Ve svém nejnovějším podniku bude Beckham prodávat krémy na obličej, oleje na vousy a pomády na vlasy, píše agentura Bloomberg. Zatímco dřív se muži zdráhali si pořídit dejme tomu balzám na projasnění očního okolí za pět set korun, dnes je to podle Beckhama čím dál normálnější. „Většina chlapů, které znám, o sebe pečuje,“ doplnil.

Do stáje L’Oréal patří mimo jiné značky Maybelline a Urban Decay, což z něj dělá světového lídra v makeupu, kde ovládá asi pětinu trhu a vede před světovou dvojkou Estée Lauder Companies. V oblasti péče o muže je ale L’Oréal za Procter & Gamble, vlastníkem značek Old Spice a Gillette, a skupinou Unilever, jíž patří deodoranty Axe a značka Dollar Shave Club.

Prodej holicích potřeb ale klesá - podle průzkumu společnosti Braun si polovina evropských mužů pěstuje strniště nebo vousy. L’Oréal tak chce dohnat lídry trhu tím, že mužům vnukne potřebu o porost jejich tváře a pleť pečovat.

Přípravky péče o muže nejsou žádnou novinkou. Společnost Beiersdorf už v roce 1986 uvedla na trh značku Nivea pro muže. Od té doby segment pánské kosmetice nabobtnal a firmy musejí reagovat na rostoucí poptávku. L’Oréal například pod svou značkou Men Expert představil krém k oživení tetování a gel na mytí vousů, Unilevel posiluje svou řadu Dove Men+Care. Německý výrobce Beiersdorf nedávno na podporu značky Nivea prohloubil své partnerství s fotbalovým klubem Real Madrid.

Jméno David Beckham se vyplatí. Denně vydělá 2,5 milionu korun

Pokud jde o značku House 99, L’Oréal ji plánuje podpořit podobně jako svou kosmetiku pro ženy. Tedy vytvořit na sítích YouTube a Instagram komunitu tzv. influencerů, kteří budou nahrávat návody, tipy a triky, jak přípravky používat.

Beckham prý bude mít vliv na veškeré kroky, od složení výrobků až po design jejich obalů. Značka by tak podle profesorky marketingu na pařížské ekonomické univerzitě HEC Gachouchy Kretzové mohla mít autenticitu a důvěryhodnost, po které mladší zákazníci baží.

Fotbalistova hvězdná kariéra v klubech Manchester United, Real Madrid a Los Angeles Galaxy, jeho módní vkus a pověst vzorného otce a manžela jsou atributy, které lidi přitahují. „Jestli někdo dokáže muže přesvědčit, aby používali víc kosmetiky, je to právě Beckham,“ míní profesorka.

Beckham pověsil fotbal na hřebík v roce 2013. O to víc začal se svou ženou Victorií pracovat na rozšíření rodinného impéria, které těží z jejich slávy. Příjmy Beckham Brand Holdings v roce 2016 dosáhly 46 milionů liber. 

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Nezaúčtoval koláč, dostal pokutu 11 tisíc. Soud se teď prodejce zastal

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Soud se zastal prodejce, který nevystavil EET účtenku za desetikorunový koláček. Místo původní pokuty 11 tisíc korun...

Mince s nulovou hodnotou. Blýskavá past na penzisty má stovky obětí

Sběratelská plaketa s hlavou princezny Diany v nabídce Českého mincovního...

Je to šlendrián, který v Česku běží už léta. Do schránky přijde leták se zdánlivě výhodnou nabídkou lesklých...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Další z rubriky

Facebook začne testovat vlastní kryptoměnu, pracovně jí říká GlobalCoin

Ilustrační snímek

Facebook chce mít svou vlastní kryptoměnu. Provozovatel sociální sítě dokončuje plány na její vytvoření. Má se tak stát...

Americké aerolinky obviňují mechaniky za zrušené a zpožděné lety

Letadlo společnosti American Airlines (14. května 2019)

American Airlines žalují odborové svazy, které zastupují jejich mechaniky. Podle společnosti mohou za 2 200 zpožděných...

USA dá na černou listinu kromě Huawei i čínské výrobce kamerových systémů

Průmyslové kamery čínského výrobce Hikvision

Americká vláda zvažuje, že na čínského výrobce kamerových systémů Hikvision a další čínské podniky působící v tomto...

Najdete na iDNES.cz