Zvlhčujte se, nabádá muže Beckham. L’Oréal vsadil na fotbalovou hvězdu

  14:57aktualizováno  14:57
Bývalý fotbalista a módní ikona David Beckham se spojil se s kosmetickým obrem L’Oréal, pod značkou House 99 budou vyrábět přípravky péče o muže. „Být něčí tváří nemůžu donekonečna, tak chci vytvořit byznys, kde nebudu muset být vidět,“ vysvětluje dvaačtyřicetiletý Beckham své nové kroky.

David Beckham s fotbalem skončil v roce 2013. Od té doby se svou manželkou Victorií buduje impérium, které těží z jejich slávy. | foto: Reuters

Beckham tak nově vzkazuje mužům na celém světě: Zvlhčujte se. Je to ta nejlepší věc. Řekl to při představení nové značky pánské kosmetiky House 99, kde vlastní menšinový podíl.

Spojení s globálním kosmetickým obrem L’Oréal je lukrativní příležitost. Obrat trhu s kosmetickými přípravky pro muže by totiž měl letos podle výzkumné agentury Euromonitor International vyšplhat k 50 miliardám dolarů. 

Fotbalová superstar si vybudovala svou přitažlivost nejen díky výkonům šikovného středového hráče, ale také svými účesy, které postupně začaly udávat trend. I díky tomu bylo jeho jméno spojeno s výrobky Adidas nebo Giorgio Armani.

Matce kradl šminky kvůli akné, dnes naučil muže nestydět se za make-up

Ve svém nejnovějším podniku bude Beckham prodávat krémy na obličej, oleje na vousy a pomády na vlasy, píše agentura Bloomberg. Zatímco dřív se muži zdráhali si pořídit dejme tomu balzám na projasnění očního okolí za pět set korun, dnes je to podle Beckhama čím dál normálnější. „Většina chlapů, které znám, o sebe pečuje,“ doplnil.

Do stáje L’Oréal patří mimo jiné značky Maybelline a Urban Decay, což z něj dělá světového lídra v makeupu, kde ovládá asi pětinu trhu a vede před světovou dvojkou Estée Lauder Companies. V oblasti péče o muže je ale L’Oréal za Procter & Gamble, vlastníkem značek Old Spice a Gillette, a skupinou Unilever, jíž patří deodoranty Axe a značka Dollar Shave Club.

Prodej holicích potřeb ale klesá - podle průzkumu společnosti Braun si polovina evropských mužů pěstuje strniště nebo vousy. L’Oréal tak chce dohnat lídry trhu tím, že mužům vnukne potřebu o porost jejich tváře a pleť pečovat.

Přípravky péče o muže nejsou žádnou novinkou. Společnost Beiersdorf už v roce 1986 uvedla na trh značku Nivea pro muže. Od té doby segment pánské kosmetice nabobtnal a firmy musejí reagovat na rostoucí poptávku. L’Oréal například pod svou značkou Men Expert představil krém k oživení tetování a gel na mytí vousů, Unilevel posiluje svou řadu Dove Men+Care. Německý výrobce Beiersdorf nedávno na podporu značky Nivea prohloubil své partnerství s fotbalovým klubem Real Madrid.

Jméno David Beckham se vyplatí. Denně vydělá 2,5 milionu korun

Pokud jde o značku House 99, L’Oréal ji plánuje podpořit podobně jako svou kosmetiku pro ženy. Tedy vytvořit na sítích YouTube a Instagram komunitu tzv. influencerů, kteří budou nahrávat návody, tipy a triky, jak přípravky používat.

Beckham prý bude mít vliv na veškeré kroky, od složení výrobků až po design jejich obalů. Značka by tak podle profesorky marketingu na pařížské ekonomické univerzitě HEC Gachouchy Kretzové mohla mít autenticitu a důvěryhodnost, po které mladší zákazníci baží.

Fotbalistova hvězdná kariéra v klubech Manchester United, Real Madrid a Los Angeles Galaxy, jeho módní vkus a pověst vzorného otce a manžela jsou atributy, které lidi přitahují. „Jestli někdo dokáže muže přesvědčit, aby používali víc kosmetiky, je to právě Beckham,“ míní profesorka.

Beckham pověsil fotbal na hřebík v roce 2013. O to víc začal se svou ženou Victorií pracovat na rozšíření rodinného impéria, které těží z jejich slávy. Příjmy Beckham Brand Holdings v roce 2016 dosáhly 46 milionů liber. 

Autor:

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Podnikatelský „zázrak“ socialismu. Za úspěchem JZD Slušovice stála StB

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Fenomén, socialistický zázrak – tak se o třítisícových Slušovicích obvykle mluví. Legenda praví, že JZD Slušovice byl...

Zemřel Štěpán Popovič, uznávaný manažer, který pomohl Petru Kellnerovi

Předseda představenstva a generální ředitel AGC Flat Glass Czech Štěpán Popovič

Ve věku 73 let zemřel Štěpán Popovič, nejvýraznější polistopadový manažer, který působil na severu Čech, a jeden z...

Jak vyvést stamiliony z dopravního podniku? Plán vznikal už v roce 2016

Bývalý ředitel DPMLJ Luboš Wejnar, jehož v roce 2017 spolu s Pavlem Šulcem...

MF DNES rozplétá složitou korupční síť, kdy se lidé napojení na firmu BusLine pokoušeli vytunelovat a zničit liberecký...

Druhý měsíc bez zakázek. Aerolinky přestaly objednávat letadla Boeing

Zaparkované Boeingy 737 MAX v továrně ve městě Renton na severovýchodě USA

Krize společnosti Boeing nekončí. Jeden z největších výrobců letecké techniky na světě oznámil, že už druhý měsíc v...

Další z rubriky

Druhý měsíc bez zakázek. Aerolinky přestaly objednávat letadla Boeing

Zaparkované Boeingy 737 MAX v továrně ve městě Renton na severovýchodě USA

Krize společnosti Boeing nekončí. Jeden z největších výrobců letecké techniky na světě oznámil, že už druhý měsíc v...

Směnárenské bankomaty kradou, stěžují si lidé. Brusel to chce zarazit

Ilustrační snímek

Konec okrádání při výběru zahraniční měny. Provozovatelé bankomatů budou muset od půlky dubna příštího roku dát...

V každém hrdinovi jsou miliony dalších. Spermobanky cílí na mužská ega

Reklama spermobanky IVFAustralia

Britské a australské reprodukční kliniky se potýkají s nedostatkem dárců spermatu. Stoupá totiž poptávka a ony nesmějí...

Najdete na iDNES.cz