Kosmetika pro děti je v Koreji hitem, bez rtěnky neudělají ani ránu

  20:15aktualizováno  20:15
Dětí nosících make-up neustále přibývá, což někteří dermatologové považují za problém. Mnohé kosmetické přípravky totiž obsahují látky, které mohou přispívat ke vzniku rakoviny prsu. Zájem o kosmetické produkty roste hlavně v Jižní Koreji, kde je největší poptávka po rtěnkách.

Módní trendy v Jižní Koreji udávají i populární dívčí hudební skupiny. | foto: Profimedia.cz

Kosmetické výrobky z Jižní Koreje nejsou populárni jen mezi ženami. Poté, co společnost K-beauty dobyla trh s kosmetikou pro muže, obrací svou pozornost na zcela novou demografickou skupinu - na děti.

Prodej kosmetických výrobků pro děti loni podle korejské tiskové agentury Jonhap vzrostl oproti předchozímu roku o 29 %. „Více než cokoli jiného děti milují rtěnky. Jejich prodej se v roce 2017 zvýšil o 549 %,“ uvádí zpravodajský server Quartz.

V Jižní Koreji, osmém největším kosmetickém trhu na světě, začínají děti nosit make-up ve znepokojivě nízkém věku. Průzkum z roku 2016, který provedla nezisková skupina spotřebitelů Green Consumers Network, ukazuje, že čtvrtina dotázaných studentek základních škol nosí make-up a 42, 7 % dívek používá kosmetiku.

Problematikou se minulý týden zabývala i jihokorejská vláda uvažující o tom, že by kosmetické výrobky měly být povinně označeny tak, aby bylo jasné, jaké složky obsahují a které z nich mohou způsobit alergickou reakci. Některé chemikálie obsažené v kosmetice, jako jsou parabeny, mohou navíc zvýšit riziko vzniku rakoviny prsu, tvrdil v loňském v rozhovoru pro korejské noviny Čosun Biz dermatolog Hwang Eun-joo.

Obavy mezi matkami

„Stažení sortimentu před Vánocemi oznámila například americká maloobchodní prodejna Claire´s poté, co jedna z matek přišla s tím, že jeden z produktů obsahuje složky, které jsou pro děti škodlivé. Společnost později uvedla, že testy tyto obavy vyvrátily,“ píše Quartz.

V lednu roku 2016 našla korejská vláda způsob, jak na děti zacílit prevencí. Nechala zhotovit brožury s názvem Chytrý způsob, jakým pečovat o svou drahocennou pokožku, a rozdělila je mezi základní a střední školy. Tyto výtisky obsahovaly specifické pokyny, jako například: „Nesdílejte s kamarády kosmetické výrobky určené pro oči a rty,“ nebo „make-up smývejte pomocí vatových tamponů a houbičky s pH vyváženým čisticím prostředkem“.

Tendence používání kosmetiky u dětí kromě obav o zdraví poukazuje také na tlak společnosti, která klade velký důraz na fyzický vzhled. Kupříkladu korejský kosmetický průmysl v odhadované ceně 13 miliard stále podporuje nejnovější trendy, jakými je mimo jiné i odstranění pytlů pod očima.

Nošení make-upu je zkrátka vnímáno jako povinnost pro ženy, což podle korejských médií potvrzuje fakt, že kinematografický řetězec CJ CGV donutil ženy pracující na částečný úvazek k tomu, aby jej nosily.

Pánská kosmetika symbolem krásy

Zkrášlování vizáže se ale nemusí týkat jen žen a dětí. Na kosmetickém trhu se objevují i přípravky pro muže - konkrétně třeba make-up britské značky MMUK, který je dostupný na stránkách společnosti Asos. „Současná generace mladých mužů, kteří vyrostli na selfíčkách a sociálních sítích, je tomuto trendu otevřenější, než byli jejich otcové,“ píše The Guardian. Podle ředitele britské značky L’Oréal Vismaye Sharmy by kosmetické pulty zaměřené na muže mohly být v následujících deseti letech symbolem krásy.

Darren Scott, editor britského magazínu Gay Times, tvrdí, že make-up pro muže není nic nového. „Na sociálních sítích je k vidění spousta mladých kluků, kteří jej dost nápadně nosí,“ řekl pro The Guardian. Scott také nevidí důvod, proč by měl být make-up přiřazován jen jednomu pohlaví.

Autor:

Nejčtenější

Kůrovcový byznys: vydělat na něm může každý, stačí mít aspoň 50 tisíc

Kůrovcová kalamita, vichřice, Šternbersko, Bruntálsko, Lesy ČR, Lesy města...

Kůrovcová kalamita je neštěstí pro životní prostředí a vlastníky lesů, ale také vidina peněz pro firmy, které ji...

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

PŘEHLEDNĚ: Peníze, nebo stravenky? Otázky a odpovědi na chystanou revoluci

Stravenky Cheque Déjeuner (ilustrační snímek)

Ministryně financí přišla s návrhem nabídnout zaměstnavatelům alternativu ke stravenkám: místo nich by mohli...

Kočičí hlavy ničí e-koloběžky. Firmy vymýšlejí, jak z turistů nevytřást duši

Praha, 12.10.2018 Elektrický skútr Lime-S (elektrická koloběžka), který je...

Po příchodu do Evropy začaly firmy nabízející elektrokoloběžky narážet na mnohé problémy. Lidé proti nim protestují,...

Nejen zelenina. Rychle zdražují desítky potravin včetně čaje, masa i sladkostí

Ilustrační snímek

Fakt, že potraviny rychle zdražují, začal vnímat skoro každý. Nejde ovšem jen o často zmiňované extrémy, kterými jsou...

Další z rubriky

Zpoplatnění nestačí, německá ministryně chce úplný zákaz igelitek

Igeltiové tašky

Zpoplatnění igelitek odrazuje Němce od spotřeby, země přesto chystá radikálnější kroky proti plastovým taškám. Zakázat...

Evropa se zbavuje pracovníků bank, o místo přijde více než 40 tisíc lidí

Muž nesoucí krabici před budovou Deutsche Bank v Londýně (8. července 2019)

Evropské banky letos hromadně propouštějí. Nejvíc výpovědí dá německá Deutsche Bank, tisíců lidí se však zbavují i...

Nejdelší podmořský tunel z Finska do Estonska narazil na překážku. Peníze

Finský podnikatel Peter Vesterbacka, jenž stojí za vývoje hry Angry Birds,...

Plánovaná stavba více než stokilometrového podmořského železničního tunelu z finských Helsinek do estonského Tallinnu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz