Tak zní mnohdy odpověď. Ano, ale i ne je pravdou. Skutečně dobrá cestovní kancelář dokáže zařídit skutečně dobré služby. Jenže tato varianta má několik nevýhod: - je to většinou dražší (především u poznávacích cest, ne u masového polehávání u moře), než když si někdo dokáže zařídit potřebné služby sám; - při náhlé a nečekané změně potřeb není kancelář schopna reagovat okamžitě; - ne každému vyhovuje, že je mu pořád někdo v patách a mluví na něj, což je v případě použití služeb kanceláří obvyklé; - když je všechno přesně naplánováno a zaplaceno, těžko se to potom mění, a když tak můžete přijít o investované peníze. Naopak individuální turista, samozřejmě pokud má čas a chuť, se přizpůsobí na cestě daleko lépe případným změněným podmínkám. A právě zde se vynořuje otázka: připravit si před cestou podrobný či alespoň rámcový itinerář neboli plán? Odpověď v tomto případě zní jednoznačně: ano. Dokonce i pro ty případy, že na samotné cestě může být mnoho věcí úplně jinak a plány se změní. Itinerář může pobyt v cizině zrychlit, zjednodušit a také v konečném důsledku zlevnit. Při výrobě podrobnějšího plánu je totiž každý přinucen ke studiu reálií jednotlivých zemí, vytváří si ucelenou představu o místech, kam cestuje, vybírá si dopředu a zvažuje všechny možnosti, jak cestu co nejefektivněji využít. K tomu všemu má jednu výhodu, kterou mu ani nejlepší cestovní kancelář na světě nemůže zaručit: okamžitou svobodu volby, když se rozhodne změnit své plány. Ani nejlépe připravená a nejúspornější cesta však neznamená, že na ni nejsou potřeba peníze. Jenom velmi málo lidí dokáže cestovat prakticky bez peněz, přestože i to je možné. Zabere to ovšem velmi mnoho času, chce to určité charakterové vybavení a někdy i silný žaludek. Itinerář přitom není žádnou "cestovatelskou biblí", je to pouhá pomůcka, která se většinou hodí, ale nastanou i situace, kdy je k ničemu. Příprava na poznávací cestu je však vždy k něčemu dobrá. Užitečné jednotlivosti se ukáží až při pobytu. To ostatně každý pozná sám.
Itinerář cestu zrychlí, zjednoduší a také zlevní
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
Velká čínská zeď začíná dračí hlavou v moři. K vidění je v Laolongtou
Žíznivý drak přistál na břehu moře, aby se napil vody. Křivky jeho nekonečného těla dál opisují...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy
Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...
Království mechu a červených bran. Fušimi Inari je portálem do japonské pohádky
Kilometry tunelů z červených bran torii, hustý les, v němž vládne mech a divoká prasata, tajuplné...
Na co zírá mašinfíra: S chebským Hurvínkem po nejzápadnější trati v Česku
Dnes se svezeme po nejzápadnější dráze v České republice. Kdysi vedla až do Německa, od roku 1945...
Český výletník: Kde Československo nezaniklo. Hranice roztrhala dvě obce
Vždycky mě lákalo vidět, jak vypadá osada Sidonie na Zlínsku, jejíž část se „stěhovala“ na...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Prodej chaty 26m2 s pozemkem 232m2, Borek, Brandýs nad Labem - Stará Boleslav.
Borek, okres Praha-východ
2 190 000 Kč