Diess se podle listu domnívá, že Volkswagen by mohl těžit ze zkušeností Tesly v oblasti baterií a softwaru. Informoval o tom německý Manager Magazin s odvoláním na zdroje z podniku.
„Diess by do toho okamžitě šel, kdyby mohl,“ cituje Manager Magazin nejmenovaného manažera Volkswagenu. Koncern má podle listu dostatek peněz, větší problém by však mohlo představovat získání souhlasu rodin Porscheů a Piëchů. Ty ovládají holding Porsche SE, který je hlavním akcionářem Volkswagenu.
Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen
Nejmenovaný bankéř blízký koncernu Volkswagen potvrdil, že Diess by rád získal softwarové vývojáře Tesly. Vynaložení 30 miliard dolarů (zhruba 700 miliard korun) na převzetí celé společnosti Tesla by však podle jeho názoru bylo téměř nemožné obhájit, napsala agentura Reuters.
„Spekulace ohledně koupě podílu v Tesle, které přinesl Manager Magazin, jsou neopodstatněné,“ uvedl mluvčí Volkswagenu. Také zdroj agentury Reuters blízký Volkswagenu tvrdí, že vedení podniku o převzetí podílu v Tesle nejedná.
Společnost Tesla, v jejímž čele stojí známý americký podnikatel Elon Musk, je dlouhodobě ztrátová. Firma od svého založení prodělala více než šest miliard dolarů. Akcie podniku si po zprávě listu Manager Magazin připisovaly přes dvě procenta.
Manager Magazin rovněž uvedl, že Diess se s Muskem pravidelně setkává. Tesla však podle listu prozatím odmítá návrhy Volkswagenu na vytvoření aliance.
Tesla je i přes svou pochybnou finanční kondici uznávaným hráčem na poli elektromobility, a pro tradiční výrobce je proto zajímavým zbožím. Začátkem letošního roku se s americkým výrobcem dohodla automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA), že do své flotily začlení jeho vozy. Vyhne se tak velkým pokutám za nedodržení nových přísných emisních pravidel EU (podrobnosti čtěte zde). Prodejem takzvaných emisní kreditů v USA vylepšuje Tesla své hospodaření dlouhé roky.
Americký výrobce elektrických aut ve druhém čtvrtletí snížil ztrátu na 408,3 milionu dolarů (9,4 miliardy korun). Výsledky byly ale stále horší, než analytici čekali. I přes rekordní prodeje se firmě stále nedaří dokázat, že je schopná vydělávat peníze prodejem elektrických aut za ceny masového trhu (více zde).
Elektromobil Volkswagen ID.3
Volkswagen v březnu oznámil, že hodlá během příštích deseti let uvést na trh téměř 70 nových modelů s elektrickým pohonem. Součástí koncernu je rovněž česká Škoda Auto. Výrobci automobilů jsou v poslední době nuceni přesunovat svou pozornost k vozům s elektrickým pohonem, aby dokázali splnit zpřísňující se pravidla pro emise.
1. března 2019 |