Nový souboj klanů. Piëch prý dokáže nabít elektromobil za čtyři minuty

  20:00aktualizováno  20:00
Ženeva (Od zpravodaje Auto.iDNES.cz) - Někdejší téměř neomezený vládce koncernu Volkswagen, Ferdinand Piëch, už o svou moc přišel. A v koncernu teď mají navrch zástupci rodinného klanu Porsche. Druhý klan se ale nevzdává a v Ženevě kontruje konceptem elektrického sportovního vozu. Ten se představil v blízkém sousedství stánku Porsche.

Piëch Mark Zero | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Rodinné klany Porsche a Piëch, které historicky ovládaly slavnou značku sportovních vozů a také koncern Volkswagen, spolu bojují dlouhá desetiletí. Navrch měl dlouho klan méně známého jména, přísný Ferdinand Piëch dlouho vládl celému koncernu Volkswagen pevnou rukou.

Jenže nakonec v nedávné turbulentní době o svou moc přišel a koncern teď spíše poslouchá zástupce rodiny Porsche. To u klanu Piëchů nesou poměrně těžce, ale zdá se, že se s tím dovedou vyrovnat neotřelým způsobem. Jeden z členů této rodiny, Toni Piëch, totiž stál před časem u zrodu automobilky, která nese toto rodinné jméno.

Značka sídlí ve švýcarském Curychu (a kanceláře má i v Mnichově), takže není divu, že si za místo světové premiéry své první kreace vybrala právě ženevský autosalon. Po bláznech jakými jsou Franco Sbarro a Frank Rinderknecht se svou značkou Rinspeed je Piëch další malou domácí automobilkou.

A ta rozhodně nechce být tak bláznivá, jako švýcarští kolegové. Naopak, už na první pohled se stánek značky Piëch tváří luxusně, až elitářsky. Této filosofie se drží i koncept, který se jmenuje prostě Piëch Mark Zero. Auto má na první pohled velmi elegantní tvary, které jsou uhlazené a bez většího dramatu. Na ten druhý působí vlastně až příliš obyčejně, chybí mu propracovanější detaily a nějaká ta karosářská finesa.

Piëch Mark Zero

Jenže o designu to vlastně tolik nejde, ten se navíc do případné sériové podoby, jestli na ni někdy dojde, může měnit. Piëch Mark Zero představuje především zbrusu novou techniku. Ta je, jak už je letos v Ženevě prakticky povinností, kompletně elektrická.

Firma slibuje, že její auto bude vybaveno novými revolučními bateriemi. Ty vyvíjí hongkongská firma Desten Group a důležité je i partnerství s čínským dodavatelem dobíjecí techniky Quingdao Tgood Electric Company. Tato spolupráce má přinést doslova revoluci v dobíjení elektromobilů.

Klíčovým údajem tu je totiž hodnota čtyři minuty a 40 sekund. Za takovou dobu se prý mají baterie elektromobilu Piëch Mark Zero dobít na 80 procent kapacity. Tím by v podstatě auto dovedlo zhruba vyrovnat čas, který stráví řidič na benzínce při tankování běžného vozu. Nová konstrukce baterií se prý při nabíjení nezahřívá tolik jako stávající řešení, a tak může být celá sestava chlazena pouze vzduchem. To snížilo hmotnost celé elektrické soustavy asi o 200 kilogramů a luxusní kupé se tak může chlubit hmotností 1 800 kilogramů.

Fotogalerie

Jenže víc než tyto fascinující údaje se na stánku firmy od nikoho nedozvíme, a tak to zatím celé působí trochu jako stavění vzdušných zámků. A jako vzdor vůči nedalekému Porsche, které se na stánku tentokrát elektromobily příliš nechlubí a ofenzivu v podobě sériového typu Taycan chystá až v průběhu letošního roku. U Taycanu přitom Porsche slibuje super-rychlé dobíjení na 80 procent kapacity už za zhruba 15 minut a to díky 800V systému dobíjení.

To u Piëchu se už jen dozvídáme, že auto bude mít celkem tři elektromotory, každý o výkonu 150 kW, jeden vpředu, dva u zadních kol. Celkem tedy kupé slibuje 450 kW výkonu.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Musím prodat čtvrtinu elektroaut, abych splnil cíle, tvrdí šéf Seatu

Seat Minimó

Exkluzivně Charismatický rodák z Milána Luca de Meo táhne vzhůru Seat. V rozhovoru pro iDNES.cz se chlubí...

Češi vymysleli chytré nabíječky pro automobily

Petr Konvalinka

Mnohem širší využívání elektromobilů mají umožnit výsledky práce českých vývojářů. Vymysleli totiž...

Emisní limity nás ničí, úpí automobilky pod tlakem elektromobility

Škoda Vision iV

Stát zaspal v podpoře elektroaut, stěžují si tuzemští výrobci. Hrozí, že bez dotací a sítě...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Minimó je elektrická čtyřkolová motorka seatu s karoserií

Seat Minimó

Španělská automobilka Seat zkombinovala motocykl s elektrickým autem a vytvořila koncept městského...

Němci plýtvají potravinami. Vláda je to chce odnaučit

Bizarní supermarket s plstěným zbožím britské umělkyně Lucy Sparrowové.

Němci vyhazují každý rok stovky tun potravin. Tamní vláda už toho má dost, proto vytvořila plán,...

Nejčtenější

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Tichá hrozba. Elektromobily budou muset povinně vydávat hluk

Model X od Tesly

Jsou zelené, čisté a tiché. Tak vypadá ideální představa o elektromobilech. Že jsou ekologické, jen pokud se domníváme,...

Autohádanka: Kdo pozná žlutý sporťák, je machr

Těší i jejich dvě vnučky, které prarodiče v domě hojně navštěvují.

Podle kousku vykukujícího vraty garáže pozná to auto jen málokdo. Zkuste uhodnout, jaký vůz je na obrázku.

Vykuchaným filtrem pevných částic zabíjíte i sami sebe, prokázal test

Měření emisí u vozu s odstraněným filtrem pevných částic

Desetitisíce aut s vykuchaným nebo poškozeným filtrem pevných částic neotravují jen okolí, ale také vlastní posádku....

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Udělali byste test na řidičské oprávnění? Otestujte se

Ilustrační snímek

Zvládli byste závěrečný test v autoškole? V seriálu iDNES.cz vám přinášíme desátý z dvanácti vzorových testů pro...

Další z rubriky

Benz uměl všechno opravit. A tak postavil první auto

Dobová reklama na první auto Benz Patent Motorwagen

Denně lidstvo otočí klíčkem či zmáčkne startér jedné miliardy automobilů. A jedeme. Můžeme za to poděkovat muži...

Tichá hrozba. Elektromobily budou muset povinně vydávat hluk

Model X od Tesly

Jsou zelené, čisté a tiché. Tak vypadá ideální představa o elektromobilech. Že jsou ekologické, jen pokud se domníváme,...

Na lince, která nikdy nezastaví: montovala jsem auta, chce to grif

Automobilka Hyundai: redaktorka auto.idnes.cz Martina Procházková si na dveřní...

Branami jako na velký hudební festival projde každý den do nošovické automobilky Hyundai 3325 zaměstnanců. A každou...

Najdete na iDNES.cz