Nový souboj klanů. Piëch prý dokáže nabít elektromobil za čtyři minuty

  20:00aktualizováno  20:00
Ženeva (Od zpravodaje Auto.iDNES.cz) - Někdejší téměř neomezený vládce koncernu Volkswagen, Ferdinand Piëch, už o svou moc přišel. A v koncernu teď mají navrch zástupci rodinného klanu Porsche. Druhý klan se ale nevzdává a v Ženevě kontruje konceptem elektrického sportovního vozu. Ten se představil v blízkém sousedství stánku Porsche.

Piëch Mark Zero | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Rodinné klany Porsche a Piëch, které historicky ovládaly slavnou značku sportovních vozů a také koncern Volkswagen, spolu bojují dlouhá desetiletí. Navrch měl dlouho klan méně známého jména, přísný Ferdinand Piëch dlouho vládl celému koncernu Volkswagen pevnou rukou.

Jenže nakonec v nedávné turbulentní době o svou moc přišel a koncern teď spíše poslouchá zástupce rodiny Porsche. To u klanu Piëchů nesou poměrně těžce, ale zdá se, že se s tím dovedou vyrovnat neotřelým způsobem. Jeden z členů této rodiny, Toni Piëch, totiž stál před časem u zrodu automobilky, která nese toto rodinné jméno.

Značka sídlí ve švýcarském Curychu (a kanceláře má i v Mnichově), takže není divu, že si za místo světové premiéry své první kreace vybrala právě ženevský autosalon. Po bláznech jakými jsou Franco Sbarro a Frank Rinderknecht se svou značkou Rinspeed je Piëch další malou domácí automobilkou.

A ta rozhodně nechce být tak bláznivá, jako švýcarští kolegové. Naopak, už na první pohled se stánek značky Piëch tváří luxusně, až elitářsky. Této filosofie se drží i koncept, který se jmenuje prostě Piëch Mark Zero. Auto má na první pohled velmi elegantní tvary, které jsou uhlazené a bez většího dramatu. Na ten druhý působí vlastně až příliš obyčejně, chybí mu propracovanější detaily a nějaká ta karosářská finesa.

Piëch Mark Zero

Jenže o designu to vlastně tolik nejde, ten se navíc do případné sériové podoby, jestli na ni někdy dojde, může měnit. Piëch Mark Zero představuje především zbrusu novou techniku. Ta je, jak už je letos v Ženevě prakticky povinností, kompletně elektrická.

Firma slibuje, že její auto bude vybaveno novými revolučními bateriemi. Ty vyvíjí hongkongská firma Desten Group a důležité je i partnerství s čínským dodavatelem dobíjecí techniky Quingdao Tgood Electric Company. Tato spolupráce má přinést doslova revoluci v dobíjení elektromobilů.

Klíčovým údajem tu je totiž hodnota čtyři minuty a 40 sekund. Za takovou dobu se prý mají baterie elektromobilu Piëch Mark Zero dobít na 80 procent kapacity. Tím by v podstatě auto dovedlo zhruba vyrovnat čas, který stráví řidič na benzínce při tankování běžného vozu. Nová konstrukce baterií se prý při nabíjení nezahřívá tolik jako stávající řešení, a tak může být celá sestava chlazena pouze vzduchem. To snížilo hmotnost celé elektrické soustavy asi o 200 kilogramů a luxusní kupé se tak může chlubit hmotností 1 800 kilogramů.

Fotogalerie

Jenže víc než tyto fascinující údaje se na stánku firmy od nikoho nedozvíme, a tak to zatím celé působí trochu jako stavění vzdušných zámků. A jako vzdor vůči nedalekému Porsche, které se na stánku tentokrát elektromobily příliš nechlubí a ofenzivu v podobě sériového typu Taycan chystá až v průběhu letošního roku. U Taycanu přitom Porsche slibuje super-rychlé dobíjení na 80 procent kapacity už za zhruba 15 minut a to díky 800V systému dobíjení.

To u Piëchu se už jen dozvídáme, že auto bude mít celkem tři elektromotory, každý o výkonu 150 kW, jeden vpředu, dva u zadních kol. Celkem tedy kupé slibuje 450 kW výkonu.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

V závodech aut do zásuvky se osvědčil hybrid, elektroauta málem nedojela

Czech New Energies Rallye

Osmý ročník závodu Czech New Energies Rallye, kde nejde o rychlost, ale přesnost, přilákal desítky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

VIDEO Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě...

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

VIDEO Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Elektromobily jsou pro zámožné. 80 % se prodá v bohatých zemích Evropy

Ostravská firma Velor-X-Trike představila elektrické tříkolky a čtyřkolky,...

Paretovo pravidlo platí ve všech oblastech života. A i na evropském trhu s elektromobily pokřiveném...

Číňané chtějí prorazit levnými elektromobily, nová značka opisuje

Čínský elektromobil ORA R1

Čínská automobilka Great Wall se specializuje téměř výhradně na SUV. Teď chce udělat díru do světa...

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

VIDEO: Tesla řízená autopilotem raketově startuje pornohereččinu kariéru

Pornoherečka pořádně využila autopilota Tesly (13. května 2019)

„Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk na video, které...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Další z rubriky

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch největších perel je...

Autofotka týdne: americký borec Cadillac XT4 v české premiéře

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Americký mamut General Motors před pár lety Evropu víceméně opustil. Po prodeji Opelu v roce 2017 se auta značek GM...

Bugatti za sto třicet milionů jsou hlavními hvězdami pražské slavnosti aut

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Šestý ročník automobilové slavnosti Legendy právě otevírá na pražském Výstavišti v Holešovicích. Až do neděle tu bude k...

Najdete na iDNES.cz