Diskuze
Nový souboj klanů. Piëch prý dokáže nabít elektromobil za čtyři minuty
Děkujeme za pochopení.
J37o26s75e53f 76Š53o95l21t95e20s
Ty informace v článku jsou hodně rozporné. Problém na straně rozvodné sítě by šel řešit vyrovnávacími bateriovými stanicemi u nabíječek, aby nedocházelo k tak prudkým nárazům do sítě, protože nabíjení 80 kWh za 5 minut by znamenalo příkon skoro MW. To je sice pro stávající VN 22kV vedení v pohodě snesitelné, ale tak max. 6 stojanů, víc by bylo problém.
Co se mi vůbec nezdá je, že by se systém měl méně hřát a tak ho stačí chladit jen vzduchem. Tomu prostě nevěřím. V oblasti elektromobilů se chvíli pohybuji a efektivita nabíjení je zhruba 90–95 %. Ztráty tam vždy jsou a vždy jsou značné. Už dnešní rychlé nabíječky s max. uváděnými 350 kW (500 A, 800 V) musí mít kapalinou chlazené nabíjecí kabely a konektory. A to samé je nutné i v autě ne jen u baterií. Technicky mi tedy připadá jako nesmysl, aby 1 MW nabíjení chlazení nepotřebovalo. To by ten kabel v autě musel být tlustý jako kolejnice.
P52a89v97e76l 59B52e90ň47o
A hádejte kdo zapalatí ty rozvodné sítě a celý systém dobíjeni ? ;-)
J95o36s50e96f 42Š58o59l29t74e10s
Samozřejmě zákazníci, kteří je budou používat. Nikdy to nebylo jinak.
A61d24a82m 67R56y85c52h28l86ý
Tak teď už jen zbývá postavit další čtyři Temelíny.....v každé zemi....
J19o19s63e49f 71Š44o48l83t36e76s
Nesmysl. Dle výpočtu je k náhradě všech dnešních aut v ČR potřeba zhruba 1,5 Temelínu. Fakticky by v ČR stačilo k pohonu všech aut to, co letos ČR vyvezla.
V75a26š10e14k 72Ř98í82h33a
No nemám pocit, že by designu něco scházelo. Spíše naopak není přeumělkovaný nesmyslnými prolisy a chromovými hovadinami. Skoro jako by bez nich designéři neuměli pracovat. Za mě rozhodně dlouho nejhezčí čistý design.
H70o55n31z19a 55T55a43r
Introducing V3 Supercharging 250 kW
Tesla model 3 75mil nabito za 5 minut
https://www.youtube.com/watch?v=F-SZ7FgK1KA
Tesla ukázala Superchager V3, díky výkonu 250 kW a dalším vylepšením zkrátí nabíjení na polovinu
J50a44r60o83m42í22r 34K41r64á80l
To je teorie. Praxe je poněkud jiná. Zkuste si spočítat množství ztrátového tepla přo účinnosti nabíjení 95%.
J38a41k85u77b 62F92e73i33f51a97r
Tak dělat třeba v rozvodně v PRE tak věřím že to takto rychle nabiju. Jinak - jak by řekl Arnold - no chance baby.
V60l20a19d67i72s61l81a71v 65B10u63r18y16š31e10k
v našem městě je docela dost rozvoden na úrovni 110 kV, vzdálenost mezi nimi nebývá větší jak 5 km, věřím, že by to z nich šlo nabít taky
J86a98n 92J64a51n84e45č32e44k
Piëch? Zdá se, že se nám tu rýsuje nová elekrogate.
J67a96r55o17s62l56a85v 13V56o60l89a34v50k26a
Klid, pán zjevně vůbec netuší o čem mluví. Rozjíždí 20 MW kotel lusknutím prstů, 110 kV rozvodny má na každém rohu atd. Možná mluví o 22 kV nebo 35 kV. Záleží kde bydlí.
J56a62k15u74b 39S86e56k96e25r86a
A není lepší za 3 minutky prostě natankovat plnou nádrž benzinu?
J74i10ř75í 16S73c19h19w23a59c61h
natáhni si hadici od výfuku do kabiny a zjistíš, že pro ty, co musejí za tebou ten vzduch dýchat, to lepší rozhodně není....
J54o40s75e46f 82L34e14b98d26u46š50k69a
No, když se napojí na Počerady, nebo Temelín, tak by to snad i šlo. Problém by ovšem nastal, kdyby v jedné ulici najednou dobíjeli 4 takové auta. Ono to není jenom o bateriích a elektromotorech. Je to o jističích a možnostech přenosové soustavy. A nevím zda bude někdo ochoten platit trojnásobek měsíčního poplatku za jistič. A jak to bude vypadat v takovém paneláku, když večer všichni přijedou a zapojí nabíječky. A také cena, pravda zatím je to levnější, ale nabití jednoho elektrokola vyjde zhruba na pětikorunu.
V43l27a97d54i56s80l56a25v 98B62u74r46y75š25e91k
šlo by to i když se to napojí jinde, problém nenastane i když budou dobíjet na ulici 50 aut, sostava je totiž dimenzována aby přenesla elektrický proud rovnající se vždy součtu hlavních jističů a to ještě s rezervou, když někdo nebude ochoten platit za jistič, tak nemusí a lidi v paneláku si takový auto celkem jistě nekoupí, pokud ho nebudou mít kde nabíjet, takže se v paneláku nic nezmění a bude to tam vypadat pořád stejně i večer
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...