Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Malé audi má spotřebu 3,2 litru, Volkswagen zas golf a up! na baterky

Koncern Volkswagen představuje hned několik úsporných vozů. Audi se chlubí modelem A3 s rekordně nízkou spotřebou paliva, Volkswagen zase elektrickým golfem a modelem e-up!.
Volkswagen e-UP!

Volkswagen e-UP! | foto: Volkswagen

Audi se po dlouhé době vrhá do segmentu úsporných vozů. Naposledy tomu tak bylo v případě modelu Audi A2 3L v roce 2001, které se stalo prémiovější variantou rekordního VW Lupo 3L, u kterého trojka neznamená objem motoru, ale hodnotu spotřeby.

Audi A3, které z nádrže jen srká

I tentokrát vychází úsporné audi z techniky známé od Volkswagenu. Nejúspornějším modelem automobilky se totiž stává model Audi A3 1.6 TDI ultra, který je obdobou VW Golf sedmé generace v provedení Blue Motion. S ním úsporné audi pojí nejen platforma MQB a úsporný turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 81 kW, ale také stejná papírová průměrná normovaná spotřeba jen 3,2 litru nafty na 100 kilometrů. Značka ultra má u Audi do budoucna označovat i další úsporné modely.

Audi A3 1.6 TDI ultra

Stejně jako v případě VW bylo nízké spotřeby dosaženo optimalizací původního vozu. Hmotnost se podařilo udržet na příznivých 1 205 kilogramech, vylepšena byla aerodynamika a pomohlo i snížení vozu o 15 mm. Samozřejmostí jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem a delší stálý převod. Je jisté, že v praxi bude spotřeba A3 ultra vyšší než papírové údaje, ale i tak jsou schopnosti vozu více než pozoruhodné.

Ukazuje se, jak daleko se automobilová technika za zhruba 12 let dostala. Zatímco v roce 2001 bylo k třílitrové spotřebě nutné použít auto s hmotností 895 kilogramů a koeficientem odporu vzduchu 0,25, dnes se stejným hodnotám blíží auto o třetinu těžší a s koeficientem odporu 0,3. Čelní plocha obou vozů je přitom překvapivě velmi podobná, užší A2 má totiž vyšší stavbu. Zároveň jsou ovšem dosažené hodnoty i důkazem toho, jak pokročilými vozy Lupo 3L a Audi A2 3L byly.

Golf i up! jezdí na elektřinu

Po letech vývoje se setkáváme s prvním opravdu velkosériovým elektromobilem z dílen koncernu VW. A budou hned dva. Volkswagen uvádí elektrické verze modelů Golf a up! Oba modely vycházejí z běžných sériových typů, prošly však řadou změn. Základem je samozřejmě technika pohonu.

Model e-Golf dostal elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 270 Nm, baterie mají celkovou kapacitu 24,2 kWh. Auto zrychlí na stovku za 10,4 sekundy a maximální rychlost činí 140 km/h. Dojezd je 190 km, spotřeba energie je tedy jenom 12,7 kWh na 100 kilometrů.

Volkswagen e-Golf

Menší e-up! dostal elektromotor s výkonem 60 kW a točivým momentem 210 Nm, což stále stačí na solidní dynamiku. Stovku zvládne za 12,4 sekundy, maximální rychlost činí 130 km/h. Není pochyb o tom, že e-up! bude šampionem v městském provozu, pro který je jeho dojezd 160 km zcela dostatečný. Energii z baterií o celkové kapacitě 18,7 kWh odebírá tempem 11,7 kWh na 100 km.

U obou vozů jejich spotřeba znamená, že při průměrných českých cenách elektřiny dovedou jezdit  za částky okolo 45 korun na 100 kilometrů. U obou vozů lze u rychlonabíječek dosáhnout asi 80 procent kapacity za zhruba půl hodiny nabíjení. Zatím však neznáme ceny těchto elektromobilů ani záměr importéra, zda je bude nabízet i na českém trhu.

Znalci si vzpomenou, že omezená série golfů do zásuvky vznikla i z třetí generace tohoto modelu. Golf CitySTROMer se vyráběl od roku 1993 do 1998 a vznilo jich kolem tří set, pár jich je i v Česku - o elektrickém golfu ČTĚTE VÍCE ZDE


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut

Důl na nikl v ruském Norilsku (24. srpna 2021)

Výroba baterií do elektroaut se neobjede bez nejrůznějších kovů, mezi něž se řadí i nikl. Jeho...

Loni se ve světě poprvé prodalo přes deset milionů elektroaut. V Česku 7 000

ilustrační snímek

VIDEO Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst...

Hotely volají po dobíjecích stanicích, počet hostů v elektromobilech roste

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

VIDEO Rozvíjející se elektromobilita je patrná i na spotřebě u dobíjecích stanic. U těch, které v...

Etiopie v elektromobilitě předjela celý svět. Vyhlásila zákaz spalovacích aut

Etiopie nechce otálet, zákaz dovozu vozů se spalovacími motory prosazuje nyní.

Ekonomicky méně rozvinuté země se zpravidla stávají skládkou ojetých vozů ze zemí rozvinutých....

Vysílá Rádio Jerevan? Ne aby se někdo pokusil toto auto okopírovat!

Moderní techniku mají evidentně evokovat světlomety a koncová světla tohoto...

VIDEO Nový papírový model z „ábíčka“? Ne, to je návrh nového ruského auta, který zaregistroval tamní...

Škoda neplánuje levný elektromobil pro Indii, její tamní manažer ano

Sochy elektrické nabídky Škody v roce 2026

Škoda Auto, která je v koncernu Volkswagen zodpovědná za indický trh, v současnosti neplánuje...

Apple zastavil práci na svém elektromobilu, projekt trval dekádu

Vizualizace elektromobilu iCar podle patentových přihlášek firmy Apple

Americká společnost Apple zastavila práci na svém elektrickém autě. Některé zaměstnance z projektu,...

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...