VIDEO: Octavia Combi si z Ženevy poveze nové konkurenty

  16:06aktualizováno  16:06
Na autosalonu v Ženevě se představily hned čtyři kombíky, které si navzájem půjdou po krku. Praktičtější verze Škody Octavie a VW Golf jsou dokonce blízcí příbuzní. Nově se představila sériová podoba kombíkové Toyoty Auris.

S odhalením v Ženevě hned odstartoval prodej kombíkové octavie, které stejně jako u měsíc a půl prodávaného liftbacku tříbil tvary šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Příplatek za kombík je u nižších výbav 30 tisíc a u vyšších 35 tisíc korun. Nejlevnější nová kombíková octavia tak startuje na 364 900 korunách. První auta vyrazí na silnice koncem dubna. S kufrem o objemu 610 litrů nemá ve své kategorii konkurenci.

Kdo nepase po rekordních hodnotách, dostane po Ženevě na výběr z nových konkurentů.

Ta pravá konkurence však dorazila odjinud. Sesterská značka Volkswagen totiž dovezla do Ženevy kombíkového golfa. Auto je velmi technicky podobné, oproti octavii má jen o pět litrů menší kufr (605 l, předchůdce měl o sto litrů méně). Při sklopení zadních sedadel naloží dokonce 1620 litrů.

Fotogalerie

"První generace kombi Golf Variant přišla na trh přesně před 20 lety. Od té doby bylo této praktické karosářské varianty prodáno více než 1,8 milionu exemplářů," uvádí Jan Klíma, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. "Nový Golf Variant bude na český trh uveden koncem léta 2013."

Golf ovšem v Ženevě rovnou přidal i koncept R-Line, který má být jakýmsi slibem, že se golf v kombíkové podobě dočká i verze GTI (nebo dieselové GTD), která měla v Ženevě premiéru u hatchbackového provedení.

Nejzajímavější je u konceptu pohon. Osmnáctipalcové ráfky totiž roztáčí dvoulitrové TDI s výkonem 110 kW (150 koní) a 320 newtonmetrů točivého momentu přenáší na kola obou náprav systém Haldex 5. Škodovkáři by měli zbystřit. Pokud se "R-kový" kombík dostane do výroby, bude hodně zajímavou alternativou k chystané Octavii RS. Ta se totiž také chystá v dieselovém provedení, ale už je skoro jisté, že pohon všech kol nedostane.

Levná alternativa

Mnohem lacinější alternativou pro ty, kdo se spokojí s jednodušší technikou, může být i kombíková Dacia Logan MCV, která je v nové generaci menší a pohlednější - více o novém loganu čtěte ZDE

V Ženevě se také v sériovém provedení představila kombíková Toyota Auris. U předchůdce tato karosářská varianta chyběla. Auris je navíc velmi povedené auto. V kombíkovém provedení má kufr objem 530 litrů. Kromě klasických benzinových a naftových verzí bude navíc k mání i hybridní provedení.

I další konkurent kombíkové octavie dorazil z Japonska, zatím jako studie. Honda Civic patří k nejpovedenějším autům své kategorie. I jako hatchback je nebývale prostorná. Kombík však japonskému modelu slavného jména chybí. Ženevský koncept potvrzuje, že se chystá velký návrat. Vždyť poslední Civic Aerodeck, jak se praktické provedení modelu jmenovalo, ukončil kariéru v polovině 90. let.

Honda o konceptu příliš neprozradila. Jen se holedbá, že Civic Tourer bude mít jeden z největších kufrů své kategorie. I samotný hatchback má velmi solidních 477 litrů, kombík by tedy v tomto ohledu mohl ohrozit kralování octavie.

Praktická vychytávka

Jednu specialitu mají všechny čtyři ženevské kombíky společnou: možnost sklápění zadních opěradel přímo z kufru. Stačí zatáhnout za páku a opěradla se odjistí, sklopí a může se nakládat rozměrná bagáž. Ve vyšších kategoriích aut, hlavně mezi SUV, toto řešení oceňují uživatelé už delší dobu.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Najdete na iDNES.cz