Nová Octavia Combi se začala prodávat. Ceny startují na 365 tisících

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda odhalila v úterý 5. března na autosalonu v Ženevě novou Octavii Combi. S představením hned odstartoval prodej. Oproti liftbacku je u základního provedení za kombík příplatek 30 tisíc. Nejlevnější nová kombíková octavia tak startuje na 364 900 korunách. První auta vyrazí na silnice koncem dubna.

Podoba nového kombíku z Mladé Boleslavi byla už známá, na Ženevu tak zbyla jediná hádanka: kolik bude stát. Příplatek za praktičtější verzi s větším kufrem je u základní verze 30 tisíc korun, což je o čtyři tisíce méně než u předchozí generace.

Ceny začínají na 364 900 korunách za model Škoda Octavia Combi 1,2 TSI/63 kW ve výbavě Active. U této základní výbavy je tedy příplatek za kombík vždy třicet tisíc korun. U vyšších výbav Ambition a Elegance jsou příplatky 35 tisíc korun.

Oficiální uvedení na český trh proběhne v květnu 2013. Ještě v průběhu letoška nabídku rozšíří také Octavia Combi 4×4 s pohonem všech kol, slibuje Škoda.

Premiéra Škody Octavie Combi na autosalonu v Ženevě.

Octavia Combi má pro úspěch značky Škoda na českém trhu klíčový význam. Dosud se v Česku prodalo téměř 145 tisíc kombi první a druhé generace, což je zhruba polovina všech prodejů řady Octavia. "Nová Octavia Combi půjde stejně úspěšnou cestou jako její předchůdkyně. Ceny zůstávají prakticky nezměněny," zdůrazňuje šéf českého zastoupení značky Petr Pečenka.

Dobře rostlá

Octavia Combi třetí generace povyrostla oproti své předchůdkyni o plných devět centimetrů do délky a o 4,5 centimetru do šířky. Prostor mezi nápravami (rozvor) je delší o 11 centimetrů. Kufr je ještě o pět litrů větší než u současného modelu, což znamená, že výsledných 610 litrů deklasuje všechny konkurenty nižší střední třídy (většinou mají kolem 500 litrů), ale i třídy střední.

První prohlídka

S novou Octavií Combi jsme mohli strávit jednu hodinu v malé předpremiéře. Naše dojmy si můžete přečíst ZDE.

Výrazně překonává třeba Ford Mondeo kombi, Hyundai i40 či Toyotu Avensis (tedy modely střední třídy), přestože ostatními rozměry (délka, rozvor) se octavia zastavila na horní hranici kompaktní třídy.

Fotogalerie

Po sklopení opěradel zadních sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 1 740 litrů. Kufr má novou dvojitou podlahu, podobnou bylo možné objednat už i do současné generace v nejvyšší výbavě Laurin & Klement. Pod podlahu se nyní třeba vejde roleta zavazadlového prostoru a příčníky střešního nosiče.

Kombíky v Česku převažují

Česká republika patří k trhům s mírně převažujícím podílem verzí combi. U Octavie druhé generace je v Česku poměr 60:40 ve prospěch karosářské varianty combi. "Očekáváme, že v případě modelu Octavia třetí generace se tento poměr nepatrně upraví, pravděpodobně na 45 procent provedení liftback a 55 procent provedení combi," říká Vítek Pelc ze Škody Auto.

Nová Škoda Octavia Combi na oficiálním videu


Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz