VIDEO: Octavia RS trénuje na okruhu, v Praze měla při tréninku zranění

  15:55aktualizováno  15:55
Octavie RS se představí ve světové premiéře 11. července na slavné přehlídce sportovních aut všech generací v britském Goodwoodu. Při testovacích jízdách novou škodovku nachytali na slavné severní smyčce okruhu Nürburgring, která je považována za nejobtížnější a nejnebezpečnější na světě. Při jízdách na okraji Prahy měl prototyp malou nehodu.

Do jihoanglického Goodwoodu se na slavný festival rychlosti každoročně sjíždí skvosty automobilového závodění. Akce, která láká stále víc návštěvníků i automobilových značek, už viděla několik automobilových premiér.

Festival rychlosti

Goodwood Festival of Speed je motoristická akce, která se od roku 1993 každoročně koná v areálu Goodwood House v Goodwoodu u Chichesteru v hrabství West Sussex v Anglii. Pořadatelem je sportovní nadšenec Charles Gordon-Lennox, hrabě z March a Kinrary. Je to největší akce svého druhu na světě, každoročně přivítá až 200 tisíc nadšených fanoušků.

Letos se mezi ně zařadí i Škoda se svou Octavií RS. Nejrychlejší octavia všech dob bude hvězdou pavilonu značky a kromě toho se zúčastní i závodu do vrchu.

Ještě před premiérou trénuje Octavia RS na veleslavném okruhu Nürburgring, kde ji zachytily fotoaparáty špionážních fotografů. Při tréninku v Zeleném pekle, jak se slavnému jedenadvacetikilometrovému velmi nebezpečnému okruhu říká, jezdilo nové RS jen v lehkém maskování.

Prototyp musí pod plachtu

Začátkem dubna havaroval jeden z prototypů na okraji Prahy. Poničil si kolo i další komponenty. Pro auto musela přijet odtahovka.

Technik automobilky, který hned po nehodě schoval auto dokonce pod dvě plachty, zareagoval správně. Vnitřní pravidla automobilek říkají, že testovací auto nemůže zastavit na veřejném místě. A když už zastaví (třeba v případě poruchy), musí ho zakrýt plachtou, která je v autě vždy připravena.

Fotogalerie

Automobilky jsou totiž velmi háklivé na jakékoliv zmínky o svých nabouraných autech. Pokud nejde o oficiální fotky z crash testů, brání se velmi silně zveřejňování fotek svých modelů po střetech.

Není to poprvé, co na území Česka havaroval testovací prototyp. V roce 2008 se v centru Prahy například střetl maskovaný mercedes třídy E s tramvají.

Vyvíjené škodovky se k nehodám připletou občas také. Začátkem letoška v kalamitě bourala testovací octavia v Praze na Černém Mostě.

Parametry jsou tajné

Oficiálně zatím automobilka neprozradila přesné specifikace třetí generace Octavie RS. Jisté je, že o pohon se postará přeplňovaný benzinový čtyřválec s objemem dva litry. Spekulace o výkonu se točí kolem 220 koní a 350 Nm. Alternativou bude stejně jako u předchozí generace dvoulitrový turbodiesel s výkonem kolem 190 koní. Stejně jako u předchůdce bude na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou a dvouspojkovým automatem DSG.

Verze RS dostanou vždy zadní víceprvkovou nápravu, základní provedení octavie mají ve variantách s motory pod 110 kw výkonu zadní kola nesená nápravou tvořenou torzní příčkou. Pohon všech kol Octavia RS bohužel nedostane. Na výběr bude opět mezi liftbackovou a kombíkovou karoserií.

Novou Octavii RS představí Škoda 11. července.

Novou Octavii RS představí Škoda 11. července.

Nürburgring

Proslulý okruh, kde se konala Grand Prix Německa a na kterém při ní v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. To je Nürburgring. Kvůli Laudově hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na jedenadvacetikilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes však ladí podvozky svých sportovních modelů snad každá automobilka.

Na okruh míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatovává jen velmi pomalu. Bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z Nordschleife značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.


Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

BMW našlo lék na design u génia ve výslužbě a jeho ztracené studie

BMW Garmisch

Vyznavači mnichovské produkce se dnes přou, jsou-li ledvinky na přídích nových BMW majestátní, nebo prostě jen obludně...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Šampionát řidičů kamionů vyhrál Nor, českého mistra zradila rozlitá voda

Čech skončil v evropské soutěži řidičů kamionů mezi osmnáctkou nejlepších z 20...

Jízda na přesnost, o co nejmenší spotřebu, nebo manévrování naslepo, jen podle kamer umístěných na autě, to bylo...

Nový Opel Corsa nejprve ve verzi do zásuvky. Vyvinuli ji za dva roky

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

V Rüsselsheimu začínají dobu elektrickou. Opel se do nového dobrodružství pouští se zázemím koncernu PSA. Jeho...

Dvacet let maloval Jaguary, koncem června končí. Callum ovlivnil i Teslu

Šéfdesignér Jaguaru Ian Callum

Ian Callum opouští po dvaceti letech Jaguar. Čtyřiašedesátiletý designér, který je podepsán pod modely F-Type nebo...

Najdete na iDNES.cz