Službu WeShare už Volkswagen spustil v červnu v Berlíně, kde využívá elektrický model Golf. Vyžaduje, aby uživatel vlastnil chytrý telefon a kreditní kartu, bylo mu nejméně 21 let, měl alespoň rok řidičský průkaz a byl zaregistrovaný na německé adrese.
V ulicích německé metropole stojí v rámci WeShare na 1500 aut, které si lze pronajmout prostřednictvím mobilní aplikace. Zpočátku platí uživatelé 0,17 eura za minutu (asi 4,40 korun), od září chtěl Volkswagen zavést tři tarify s průměrnou cenou 0,29 eura (asi 7,50 korun) za minutu.
Berlínská služba pokryje nejprve plochu o rozloze 150 kilometrů čtverečních. Elektromobily se dobíjejí na veřejných dobíjecích stanicích. Zpočátku se o to postarají zaměstnanci služby, poté chce automobilka motivovat k dobíjení aut zákazníky.
Právě elektrické Citigo je vedle hybridního modernizovaného Superbu hlavní novinkou Škody na autosalonu. Jsou to zároveň první elektrifikované sériově vyráběné vozy v historii automobilky.
Citigo iV je technicky spřízněné se sourozeneckým Volkswagenem e-Up. Pohání je elektromotor o výkonu 61 kW napájený z lithium-iontové baterie s kapacitou 36,8 kWh umístěné v podlaze. Skládá se ze 168 článků a dojezd vozu vyráběného v závodě VW v Bratislavě je až 260 kilometrů.
Citigo má pro elektromotory typický maximální točivý moment 210Nm, který je k dispozici ihned po startu. Pružné zrychlení z šedesátky na sto kilometrů v hodině tak zvládá za 7,6 sekundy, zrychlení z nuly na sto pak za 12,5 sekundy, a dosahuje maximální rychlosti 130 kilometrů v hodině.
Zákazníkům bude Citigo nabízeno v pětidveřové verzi ve výbavovém stupni Style. Součástí výbavy je například elektrické ovládání předních oken, klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Swing a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce. Cenu elektrického Citigo Škoda oznámila při zahájení frankfurtského autosalonu, prodej prvních kusí má v Česku začít v březnu příštího roku. Základní cena je 430 tisíc korun (čtěte více zde).
Elektrický model Citigo představila automobilka Škoda Auto poprvé v květnu v Bratislavě, pár hodin před hokejovým čtvrtfinále ČR – Německo. Společně se Citigo se veřejnosti ukázal také hybridní model škody Superb.
Redakce iDNES.cz však zveřejnila fotky modelu Citigo jako první na světě několik dní předem, když Citigo objevila v ulicích Prahy. Bílá nejmenší škodovka jezdila před Rudolfinem a přes Mánesův most.
Prostřednictvím produkce aut na elektřinu i zemní plyn CNG chce Škoda dosáhnout cíle, jak snížit do ledna 2025 emise vozového parku proti roku 2015 o třicet procent. Ve stejném roce má být čtvrtina vyráběných aut elektrifikovaná. Vedle dalších elektromobilů, tedy elektrického SUV nebo hybridní Octavie, Škoda ještě letos nabídne modely Scala a Kamiq také na CNG.
Škodovka rozesela po Praze padesátku zelených elektroskútrů BeRider |
Od září 2019 vyrábí hlavní závod Škody elektrické komponenty pro některé značky koncernu Volkswagen. Automobilka produkuje v Mladé Boleslavi vysokonapěťové trakční baterie (více čtěte zde). Současně Škoda buduje výkonnou dobíjecí infrastrukturu pro elektrické vozy. Do roku 2025 plánuje výstavbu přibližně sedm tisíc dobíjecích stanic a investice přibližně 32 milionů eur (827 milionů korun).
Ve Frankfurtu Škoda představí ještě Superb v provedení Scout a modely Scala a Kamiq ve sportovně-lifestylové verzi Monte Carlo.