Škoda Auto vyrábí baterie pro elektrické automobily koncernu VW

  15:00aktualizováno  15:00
Škoda vyrobila ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi první sériové komponenty pro elektrické automobily koncernu Volkswagen. Vysokonapěťové baterie budou pohánět plug-in hybridy vycházející z modulární platformy MQB.

Škoda vyrobila ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi první sériové komponenty pro elektrické automobily koncernu Volkswagen. | foto: Škoda Auto

Používat se budou například v plug-in hybridním provedení modelu Škoda Superb iV, jehož výroba bude zahájena v závodě v Kvasinách. „Počáteční výrobní kapacita je 150 tisíc kusů ročně a v příštích letech bude dál rozšířena,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Škoda Auto začala s přípravou závodu na výrobu elektrických komponentů před dvěma lety. Do výrobních linek investovala 25,3 milionu eur (kolem 650 milionů korun). Na výrobě se podílí zhruba 200 zaměstnanců, kteří bateriové moduly nejen montují, ale také testují a před montáží do vozů i nabíjejí. 

Hybridní Škoda Superb - domácí nabíječka

Hybridní Škoda Superb - domácí nabíječka

Pomáhá jim 13 robotů s nosností od 210 do 500 kilogramů. Většina strojů zajišťuje transport velmi těžkých nebo objemných dílů.

Připravují například bateriové moduly na montážní linku a nakládají hotové baterie na přepravní palety. Další roboty pomocí šroubovacího vřetene a automatických úchopů našroubují na bateriové moduly víka, která mají 39 šroubů.

Práce na montážní lince vysokonapěťových baterií vyžaduje mimořádná bezpečnostní opatření, řada elektrických součástek navíc velmi citlivě reaguje na elektrostatický náboj. 

Škoda vyrobila ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi první sériové...

Vedle nových výrobních technologií se automobilka při přípravě výroby vysokonapěťových baterií zabývala také bezpečnosti práce, požární ochrany, řízením kvality a logistiky. Také přestavěla své expediční sklady tak, aby pojaly vysoký počet těžkých baterií. Kromě toho byla implementována specifická protipožární opatření a preventivní opatření pro nakládání s poškozenými bateriemi.

Fotogalerie

„V listopadu 2017 se koncern Volkswagen rozhodl pověřit společnost Škoda Auto výrobou elektrických komponentů pro plug-in hybridní vozy - to je důkaz enormní důvěry. Mezitím jsme zde přijali potřebná opatření a tento úkol důsledně splnili. Vysokonapěťové baterie vyrobené v Mladé Boleslavi dokládají vysoké technické know-how a jsou výsledkem vynikajícího týmového výkonu všech zúčastněných škodováků,“ uvedl člen představenstva Michael Oeljeklaus.

Podle vedoucího výroby komponentů Christiana Bleiela je technologicky vysoce náročná výroba bateriových systémů důležitým krokem při přechodu k elektromobilitě. 

„Výrobu elektrických komponentů budeme dále rozšiřovat. Při budování potřebných kompetencí sázíme na výměnu zkušeností mezi odborníky v našem celokoncernovém svazku Volkswagen Group Components, kde se koncentruje know-how od bateriových článků až po recyklaci,“ dodal.

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Do roku 2022 uvede Škoda na trh více než deset elektrifikovaných modelů. Aktuálně se značka chystá na zahájení prodejů právě plug-in hybridní Škody Superb, což bude první elektrifikovaný sériově vyráběný model české automobilky. Následně, v březnu příštího roku dorazí za prvními zákazníky první plně elektricky poháněná sériová škodovka, kterou je malé Citigo iV. Ještě v příštím roce se má představit velký bateriový crossover. Následovat by mělo podle informací ze zákulisí menší elektrické SUV a další modely. Mimo jiné například hybridní provedení Škody Octavia.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Najdete na iDNES.cz