Výroba saabu opět stojí. Došly peníze

  17:34aktualizováno  17:34
Čínská společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS) kvůli nedostatku financí dočasně přerušila výrobu osobních aut Saab. Firma obnovila produkci těchto vozů v omezeném množství koncem loňského roku, když převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu.

První vyrobený Saab po změně vlastníka | foto: saabsunited.com

Společnost NEVS uvedla, že teď nemá dost peněz na uhrazení dluhů. "Příčinou je to, že společnost Qingbo Investment, která je spoluvlastníkem NEVS, neplní svůj závazek, že bude v případě potřeby financovat aktivity NEVS," napsala firma ve své zprávě. "NEVS proto přistupuje k dočasnému a řízenému zastavení produkce, která doposud činila šest vozů denně," dodala firma.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s...

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.


Mluvčí NEVS Mikael Ostlund uvedl, že továrna v Trollhättanu od čtvrtka zastaví výrobu na čtyři týdny. "Qingbo dohodu nezrušila, tvrdí, že ji naplní. Dohodnuté finance jsme však zatím nedostali," dodal. Qingbo loni získala ve společnosti NEVS dvaadvacetiprocentní podíl a objednala si 200 elektromobilů Saab, jejichž výrobu NEVS plánuje.

Fotogalerie

Automobilku Saab vlastnil do roku 2010 americký koncern General Motors, který ji prodal nizozemské firmě Swedish Automobile. V roce 2011 byl Saab nucen přerušit výrobu kvůli nedostatku peněz na platby dodavatelům. Po neúspěšném pokusu o prodej Saabu do čínských rukou vyhlásil švédský soud koncem roku 2011 bankrot podniku. Předloni koupila majetek Saabu za nezveřejněnou cenu společnost NEVS.

Výrobu obnovila automobilka začátkem prosince 2013. Produkci odstartoval sedan Saab 9-3 s dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým motorem. Automobilka má v plánu vyrábět také elektrické provedení a časem i další dvě karosářské verze: kabriolet a kombi.

Saab vyráběl automobily od roku 1949 a součástí General Motors se stal v roce 1989. Od té doby ale byl téměř nepřetržitě ztrátový.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

Sníh ochromil Německo. Na snímku doprvní zácpa na dálnici A4 u Drážďan (29. listopadu 2010)

Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších...

Audi proti otázce „Už tam budem?“. Vyřeší ji virtuální realitou

Audi Holoride

Zná to snad každý řidič-rodič. A nejen ten. Otázka „Už tam budem?“ dovede pocuchat nervy nejedné osoby za volantem. U...

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Najdete na iDNES.cz