Třídveřový Range Rover se vyráběl mezi lety 1970 až 1996. To se už vyráběla generace druhá a v té a následujících dvou už třídveřový model neexistoval. Land Rover několik třídveřáků v nabídce měl, namátkou Discovery nebo Freelander. Tři dveře dostal u Range Roveru až model Evoque, ale to je jiná liga než plnotučný Range Rover.
Oznámením modelu SV Coupé firma vzbudila na autosalonu v Ženevě velkou pozornost. Částečně tím, že je to po 22 letech třídveřový model. Zároveň se vůz vymyká běžné nabídce značky.
SV Coupé nebude pro každého. Firma vyrobí jen limitovanou sérii tohoto modelu, konkrétně 999 kusů. Všechny budou vznikat individuálně na přání zákazníků, výroba bude ruční.
Range Rovery jsou drahá auta, základní model stojí 2,7 milionu korun a nejdražší Range Rover SVAutobiography Dynamic začíná na téměř pěti milionech. Nové kupé je ještě dražší. Základní konfigurace by vás stála 7,5 milionu korun a jelikož bude každé auto vyrobeno na přání, bude cena velmi pravděpodobně výrazně stoupat.
Výrobu má na starosti divize SVO, tedy Special Vehicle Operations. Design je nezaměnitelný, takže příslušnost ke značce je jasná. Na druhou stranu, aby to ubrání dveří u mohutného auta nevypadalo jako z dílny tunerů, změnila se linie střechy. Ta směrem dozadu klesá po vzoru menšího modelu Evoque. Dveře jsou logicky delší a mají bezrámovou konstrukci. Designérům se úprava proporcí povedla, vypadá přirozeně.
Ale pozor, kupé je jen čtyřmístné. I vzadu jsou jen dvě sedadla, navíc výrazně oddělená středovou konzolou, která se táhne celým interiérem. Především přední křesla jsou výrazně sportovně laděná, ačkoliv si kupé zachovává užitkové vlastnosti. Poháněná jsou všechna čtyři kola a auto se dokáže brodit až do 90 centimetrů. Praktickou stránkou je možnost tahat přívěsy do hmotnosti 3,5 tuny. V terénu lze využít tradiční nastavení podvozku Terrain Response.
Pod dlouhou přední kapotou bude jediná pohonná jednotka, tady si milionáři vybírat nebudou. Dostanou pětilitrový osmiválec, který dopuje kompresor, takže produkuje 415 kW výkonu. To je dost na to, aby kupé zrychlilo na stovku za 5,3 sekundy a rozjelo se až na 266 kilometrů za hodinu. Spotřebu, která bude při dynamické jízdě enormní, majitelé zcela jistě řešit nebudou. Snadno se přehoupne přes dvacet litrů, při klidné jízdě v rámci limitů se dá dostat na něco přes polovinu.
Interiér je přehlídkou luxusu. S ohledem na výrobu na přání je možné volit odstíny kůže na čalounění, a to včetně dvoubarevných variant s rozdílným barevným odstínem čalounění vpředu a vzadu. Dekory středového tunelu obstarává výdřeva z luxusních dýh a potah sedadel a dalších ploch je záležitostí speciální kůže. Semianilinová kůže je luxusnější než obyčejná pigmentovaná, má jemnější povrch, ale stále se dobře udržuje.
Výbava obsahuje vše myslitelné, včetně bezpečnostních a asistenčních prvků nebo multimediálního systému s rozměrným displejem uprostřed palubní desky.