Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru měla jako jediná takovou karoserii. Za netradiční variantu si však řádně připlatíte.

Range Rover SV Coupé | foto: Land Rover

Třídveřový Range Rover se vyráběl mezi lety 1970  až 1996. To se už vyráběla generace druhá a v té a následujících dvou už třídveřový model neexistoval. Land Rover několik třídveřáků v nabídce měl, namátkou Discovery nebo Freelander. Tři dveře dostal u Range Roveru až model Evoque, ale to je jiná liga než plnotučný Range Rover.

Fotogalerie

Oznámením modelu SV Coupé firma vzbudila na autosalonu v Ženevě velkou pozornost. Částečně tím, že je to po 22 letech třídveřový model. Zároveň se vůz vymyká běžné nabídce značky.

SV Coupé nebude pro každého. Firma vyrobí jen limitovanou sérii tohoto modelu, konkrétně 999 kusů. Všechny budou vznikat individuálně na přání zákazníků, výroba bude ruční. 

Range Rovery jsou drahá auta, základní model stojí 2,7 milionu korun a nejdražší Range Rover SVAutobiography Dynamic začíná na téměř pěti milionech. Nové kupé je ještě dražší. Základní konfigurace by vás stála 7,5 milionu korun a jelikož bude každé auto vyrobeno na přání, bude cena velmi pravděpodobně výrazně stoupat. 

Výrobu má na starosti divize SVO, tedy Special Vehicle Operations. Design je nezaměnitelný, takže příslušnost ke značce je jasná. Na druhou stranu, aby to ubrání dveří u mohutného auta nevypadalo jako z dílny tunerů, změnila se linie střechy. Ta směrem dozadu klesá po vzoru menšího modelu Evoque. Dveře jsou logicky delší a mají bezrámovou konstrukci. Designérům se úprava proporcí povedla, vypadá přirozeně. 

Ale pozor, kupé je jen čtyřmístné. I vzadu jsou jen dvě sedadla, navíc výrazně oddělená středovou konzolou, která se táhne celým interiérem. Především přední křesla jsou výrazně sportovně laděná, ačkoliv si kupé zachovává užitkové vlastnosti. Poháněná jsou všechna čtyři kola a auto se dokáže brodit až do 90 centimetrů. Praktickou stránkou je možnost tahat přívěsy do hmotnosti 3,5 tuny. V terénu lze využít tradiční nastavení podvozku Terrain Response.  

Pod dlouhou přední kapotou bude jediná pohonná jednotka, tady si milionáři vybírat nebudou. Dostanou pětilitrový osmiválec, který dopuje kompresor, takže produkuje 415 kW výkonu. To je dost na to, aby kupé zrychlilo na stovku za 5,3 sekundy a rozjelo se až na 266 kilometrů za hodinu. Spotřebu, která bude při dynamické jízdě enormní, majitelé zcela jistě řešit nebudou. Snadno se přehoupne přes dvacet litrů, při klidné jízdě v rámci limitů se dá dostat na něco přes polovinu. 

Interiér je přehlídkou luxusu. S ohledem na výrobu na přání je možné volit odstíny kůže na čalounění, a to včetně dvoubarevných variant s rozdílným barevným odstínem čalounění vpředu a vzadu. Dekory středového tunelu obstarává výdřeva z luxusních dýh a potah sedadel a dalších ploch je záležitostí speciální kůže. Semianilinová kůže je luxusnější než obyčejná pigmentovaná, má jemnější povrch, ale stále se dobře udržuje. 

Výbava obsahuje vše myslitelné, včetně bezpečnostních a asistenčních prvků nebo multimediálního systému s rozměrným displejem uprostřed palubní desky.     

Autor:
  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

ANALÝZA: Proč Čína v boji s covidem uspěla a Západ se zmítá v chaosu

Premium Zatímco Západ se potýká s druhou vlnou koronaviru, východoasijské země dokázaly virus porazit. Proč tomu tak je? Nejde...

Jsme rozvedení. Ještě nevím, zda se vrátím k dívčímu jménu, říká Koukalová

Premium Nepochopení, odsouzení. Konec vrcholové sportovní kariéry. Hledání práce. A ještě rozvod. Gabriela Koukalová (30) má za...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

  • Další z rubriky

Němci musí čekat na nový elektromobil až rok, Češi několik měsíců

Podíl prodaných elektrických a plug-in hybridních vozidel na trhu s novými vozy stále roste. Exkluzivní průzkum...

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

Poznejte závadu na autě podle skvrny. Nejde pouze o barvu, pomůže i chuť

Premium Ačkoli skvrny po kapalinách unikajících z auta často vypadají podobně, ve skutečnosti je snadné zjistit, co přesně...

Tragických nehod o stromy přibývá, přitom je mnoho soušek u silnic zbytečně

Pro více než dva a půl tisíce řidičů skončila v minulém roce jejich jízda nárazem do stromu u silnice. I když počty...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...