Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový Range Rover Evoque má průhlednou kapotu a tříválec za milion

  15:01
Range Rover Evoque se po sedmi letech dočkal druhé generace. Ač je to úplně nové auto, základní design zůstává. Ovšem uvnitř přichází několik zajímavých překvapení. Základní verze se vejde do milionu, speciální atakuje dvojnásobek.

Když v roce 2011 přišel Range Rover Evoque, vzbudil emoce i zájem. Malé SUV se od začátku prezentovalo jako stylový vůz do města. Zajímavý byl především třídveřový model, jakési SUV kupé. V průběhu let z něj výrobce vytvořil kabriolet, v kategorii městských SUV věc neobvyklá. 

Evoque první generace byl velmi úspěšný vůz, proto se výrobce rozhodl u nové generace design zásadně neměnit. Základní proporce a styl mají obě generace stejné, jinak to jsou jiná auta. Ostatně, podobně postupuje Range Rover i u dalších modelů, které se mezigeneračně výrazně neodlišují. 

Třídveřová varianta sice byla zajímavá, ale mnoho zákazníků si ji nevybralo. Takže druhý Evoque dostane jen pět dveří. Kabriolet bude ještě chvíli pokračovat v první generaci a měl by se dočkat i nástupce.

Přestože základní rysy zůstávají, lifting samozřejmě dělá dvojku atraktivnější. Za vzor posloužil větší model Velar. Platí to o předních úzkých světlometech s LED zdroji. Vzadu Velar připomínají propojená světla a na bocích zapuštěné kliky. Vizuálně výrazný je přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu na krajích nebo boční blikače na konci blatníků. 

Pokud tyto inovace spojíme s charakteristickými linkami Evoqu, jako je svažující se střecha, malé zadní okno a tradičními prvky Range Roveru, musíme konstatovat, že je to povedený a moderní mix. 

Range Rover Evoque 2019

I základní tvary interiéru se mezigeneračně nezměnily, přibyly však nové technologie, třeba dvoudisplejový systém Touch Pro Duo na středovém panelu, který už má větší Velar. Podle přání zákazníka a tučnosti jeho konta může být interiér vyveden velmi luxusně. Potěšující je, že interiér včetně palubní desky je přehledný a bez zbytečných výstřelků. Na přání může být včetně sedadel potažen luxusní kůží, ale také potahy z recyklovatelných materiálů.

V rámci příplatkové výbavy může mít nový Evoque zajímavé vychytávky. Tak třeba střední zpětné zrcátko se může změnit na displej s vysokým rozlišením, který promítá záběry ze širokoúhlé parkovací kamery. Multimediální displej dokáže promítat obraz zepředu vozu přes virtuálně průhlednou kapotu a motor. Obojí se bude v městském provozu hodit. 

Range Rover Evoque 2019

Auto stojí na nové platformě PTA (Premium Transverse Architecture). Rozvor se prodloužil o 21 milimetrů, čehož si užijí především cestující na zadních sedadlech, kterým se zvětšil prostor pro nohy. Mezigeneračně je auto o 16 procent tužší a je i lehčí. Výrobce použil ve velké míře recyklované materiály, třeba na kapotu motoru nebo koberce v interiéru. 

Přestože je to primárně auto na běžné silnice a většina majitelů ho tak používá, tak DNA Range Roveru zůstalo zachováno. To platí pro verze s pohonem všech kol, nejlevnější varianta má poháněnou jen přední nápravu. Firma se chlubí nejnovější verzí systému Adaptive Dynamics a přepracovaným odpružením přední i zadní nápravy, což zajistí velmi slušnou průchodnost terénem. Světlá výška je solidních 21,2 cm, brodivost 60 cm a nájezdové úhly jsou vpředu 25 a vzadu 30 stupňů. 

Zhruba za rok dostane Evoque i tříválec, což je u auta za minimálně milion korun poněkud zvláštní, flotilové emise jsou však neúprosné a navíc tříválec bude zároveň plug-in hybrid. Zatím si zákazníci musí vystačit s benzinovými a naftovými agregáty s výkonem 150 až 300 koní. V drtivé většině jsou spojeny s devítistupňovým automatem, jen základní naftová verze s pohonem předních kol má převodovku manuální s šesti stupni. Všechny tyto agregáty mohou být na přání spojeny s mildhybridní technologií, která ukládá energii z brzdění a pak elektromotor pomáhá při akceleraci. 

Range Rover Evoque 2019

Firma již bere objednávky, a to i na českém trhu. Základní varianta se stopadesátikoňovým dieselem, pohonem přední nápravy a šestistupňovým manuálem vyjde na necelý milion korun. Výbava je bohatá, zahrnuje LED přední i zadní světla, dvouzónovou klimatizaci, tempomat a mnoho dalších věcí. Za automatickou převodovku a pohon všech kol se u stejného agregátu připlácí 130 000 korun. Vyšší výbava, či spíš designový paket, R-Dynamic vyjde u všech motorů zhruba o 60 000 korun dráž. 

Nejdražší Evoque s třísetkoňovým zážehovým motorem ve specifikaci R-Dynamic vyjde na necelý půldruhý milion korun. Samozřejmě bohatá příplatková výbava může cenu vystřelit mnohem výš. Nejdražší jsou vozy z limitované edice First Edition. Mají třeba Matrix LED světla, kožené čalounění, střešní okno, head-up displej a další výbavu. V této výbavě jsou k dispozici modely se 180koňovým dieselem a 250koňovým zážehovým agregátem, a to pouze jeden rok od zahájení prodeje. Zájemci musí počítat s cenou 1,75 až 1,85 milionu korun. 

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...