Nový Range Rover Evoque má průhlednou kapotu a tříválec za milion

  15:01aktualizováno  15:01
Range Rover Evoque se po sedmi letech dočkal druhé generace. Ač je to úplně nové auto, základní design zůstává. Ovšem uvnitř přichází několik zajímavých překvapení. Základní verze se vejde do milionu, speciální atakuje dvojnásobek.

Když v roce 2011 přišel Range Rover Evoque, vzbudil emoce i zájem. Malé SUV se od začátku prezentovalo jako stylový vůz do města. Zajímavý byl především třídveřový model, jakési SUV kupé. V průběhu let z něj výrobce vytvořil kabriolet, v kategorii městských SUV věc neobvyklá. 

Fotogalerie

Evoque první generace byl velmi úspěšný vůz, proto se výrobce rozhodl u nové generace design zásadně neměnit. Základní proporce a styl mají obě generace stejné, jinak to jsou jiná auta. Ostatně, podobně postupuje Range Rover i u dalších modelů, které se mezigeneračně výrazně neodlišují. 

Třídveřová varianta sice byla zajímavá, ale mnoho zákazníků si ji nevybralo. Takže druhý Evoque dostane jen pět dveří. Kabriolet bude ještě chvíli pokračovat v první generaci a měl by se dočkat i nástupce.

Přestože základní rysy zůstávají, lifting samozřejmě dělá dvojku atraktivnější. Za vzor posloužil větší model Velar. Platí to o předních úzkých světlometech s LED zdroji. Vzadu Velar připomínají propojená světla a na bocích zapuštěné kliky. Vizuálně výrazný je přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu na krajích nebo boční blikače na konci blatníků. 

Pokud tyto inovace spojíme s charakteristickými linkami Evoqu, jako je svažující se střecha, malé zadní okno a tradičními prvky Range Roveru, musíme konstatovat, že je to povedený a moderní mix. 

Range Rover Evoque 2019

I základní tvary interiéru se mezigeneračně nezměnily, přibyly však nové technologie, třeba dvoudisplejový systém Touch Pro Duo na středovém panelu, který už má větší Velar. Podle přání zákazníka a tučnosti jeho konta může být interiér vyveden velmi luxusně. Potěšující je, že interiér včetně palubní desky je přehledný a bez zbytečných výstřelků. Na přání může být včetně sedadel potažen luxusní kůží, ale také potahy z recyklovatelných materiálů.

V rámci příplatkové výbavy může mít nový Evoque zajímavé vychytávky. Tak třeba střední zpětné zrcátko se může změnit na displej s vysokým rozlišením, který promítá záběry ze širokoúhlé parkovací kamery. Multimediální displej dokáže promítat obraz zepředu vozu přes virtuálně průhlednou kapotu a motor. Obojí se bude v městském provozu hodit. 

Range Rover Evoque 2019

Auto stojí na nové platformě PTA (Premium Transverse Architecture). Rozvor se prodloužil o 21 milimetrů, čehož si užijí především cestující na zadních sedadlech, kterým se zvětšil prostor pro nohy. Mezigeneračně je auto o 16 procent tužší a je i lehčí. Výrobce použil ve velké míře recyklované materiály, třeba na kapotu motoru nebo koberce v interiéru. 

Přestože je to primárně auto na běžné silnice a většina majitelů ho tak používá, tak DNA Range Roveru zůstalo zachováno. To platí pro verze s pohonem všech kol, nejlevnější varianta má poháněnou jen přední nápravu. Firma se chlubí nejnovější verzí systému Adaptive Dynamics a přepracovaným odpružením přední i zadní nápravy, což zajistí velmi slušnou průchodnost terénem. Světlá výška je solidních 21,2 cm, brodivost 60 cm a nájezdové úhly jsou vpředu 25 a vzadu 30 stupňů. 

Zhruba za rok dostane Evoque i tříválec, což je u auta za minimálně milion korun poněkud zvláštní, flotilové emise jsou však neúprosné a navíc tříválec bude zároveň plug-in hybrid. Zatím si zákazníci musí vystačit s benzinovými a naftovými agregáty s výkonem 150 až 300 koní. V drtivé většině jsou spojeny s devítistupňovým automatem, jen základní naftová verze s pohonem předních kol má převodovku manuální s šesti stupni. Všechny tyto agregáty mohou být na přání spojeny s mildhybridní technologií, která ukládá energii z brzdění a pak elektromotor pomáhá při akceleraci. 

Range Rover Evoque 2019

Firma již bere objednávky, a to i na českém trhu. Základní varianta se stopadesátikoňovým dieselem, pohonem přední nápravy a šestistupňovým manuálem vyjde na necelý milion korun. Výbava je bohatá, zahrnuje LED přední i zadní světla, dvouzónovou klimatizaci, tempomat a mnoho dalších věcí. Za automatickou převodovku a pohon všech kol se u stejného agregátu připlácí 130 000 korun. Vyšší výbava, či spíš designový paket, R-Dynamic vyjde u všech motorů zhruba o 60 000 korun dráž. 

Nejdražší Evoque s třísetkoňovým zážehovým motorem ve specifikaci R-Dynamic vyjde na necelý půldruhý milion korun. Samozřejmě bohatá příplatková výbava může cenu vystřelit mnohem výš. Nejdražší jsou vozy z limitované edice First Edition. Mají třeba Matrix LED světla, kožené čalounění, střešní okno, head-up displej a další výbavu. V této výbavě jsou k dispozici modely se 180koňovým dieselem a 250koňovým zážehovým agregátem, a to pouze jeden rok od zahájení prodeje. Zájemci musí počítat s cenou 1,75 až 1,85 milionu korun. 

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz