Pondělí 30. listopadu 2020, svátek má Ondřej
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 30. listopadu 2020 Ondřej

Honda křísí HR-V, krabice dostane ladné křivky

Malé SUV vychází z japonského modelu Vezel. Zatím se dočká jen výstavní premiéry, prodej je naplánován až na druhou polovinu příštího roku. Novinka se musí připravit na silnou konkurenci, kterou chce porazit variabilitou a prostorností.

Honda HR-V Prototype | foto: Honda

Už je to hodně let, co Honda přivezla do Evropy malé SUV jménem HR-V. Koncem devadesátých let ostře hranatá krabicoidní karoserie první generace HR-V zaujala a auto bylo docela úspěšné. Aby ne, ve své době to bylo jedno z velmi mála malých SUV. Produkce skončila v roce 2006, od té doby malé SUV v portfoliu Hondy chybělo.

Fotogalerie

Nové HR-V vychází z modelu Vezel, který Honda ukázala už na začátku roku a který se již v Japonsku prodává. Už při představení Vezelu se automobilka netajila tím, že malé SUV odešle i na evropské a severoamerické trhy. Ale nebylo jasné, jak se bude jmenovat. Staronové označení HR-V Honda potvrdila až nyní, chvíli před evropskou výstavní premiérou na autosalonu v Paříži. Vystaven má být prototyp, ale je jasné, že již s víceméně finální podobou. Od japonské verze se HR-V liší jen minimálně, z venku fakticky jen pozměněnou maskou. Snímky interiéru zatím nejsou dostupné.

Průkopnické první HR-V se vyrábělo v tří i pětidveřové verzi, u nás je mnohem známější menší varianta, která je i designově výraznější. V nabídce ojetin se najdou obě verze, pětidveřová je však poměrně výjimečná. Novinka bude v prodeji jen v pětidveřové verzi, která je výrazně praktičtější. Třídveřová SUV už nefrčí, byl to vlastně pozůstatek z off-roadů, které byly v mnoha případech právě třídveřové.

Design se povedl, auto vypadá mohutnější, což byl i záměr tvůrců. Je konvenčnější než konkurenční excentrik Nissan Juke, ale je zároveň dynamičtější než třeba Opel Mokka nebo Peugeot 2008. Vzhled částečně navazuje na větší SUV Honda CR-V. Spojuje je sportovnější design se svažující se střechou. Novinkou jsou výrazné prolisy na bocích.

Jestliže první HR-V bylo ve své době na trhu fakticky osamoceno, tak pokračovatel to bude mít velmi těžké. Konkurentů je opravdu hodně, současně je ale kategorie malých SUV velmi atraktivní a zákazníky žádaná. Z konkurentů můžeme vedle výše uvedených zmínit ještě Renault Captur nebo nejnověji Citroen Cactus.

Optickou mohutnost dokládají i zatím zveřejněné parametry, HR-V bude podobně velké jako Škoda Yeti. Rozměry jsou 4,3 x 1,77 x 1,6 metru a kufr by měl pojmout více než slušných 450 litrů. Auto je přitom postaveno na platformě malé Hondy Jazz a v interiéru by z něj mělo HR-V převzít takzvaná magická sedadla, která najdeme třeba i ve větším civiku. Nutno dodat, že vnitřní variabilita obou modelů s magic seats je fantastická.

Světlá výška přes 18 centimetrů by mohla slibovat solidní průjezdnost terénem, jenže většina prodaných aut budou pravděpodobně vozy s pohonem jedné nápravy. Což je v této kategorii obvyklé. Čtyřkolka ale bude také, systém si vypůjčí z většího CR-V.

Otázka zatím panuje nad pohonnými jednotkami. Ty zatím Honda neprozradila. Pravděpodobně lze očekávat podobné motory, které nabízí velikostně podobný civic. Jenže základní zážehová jednotka 1,4 s výkonem 73 kW by mohla být pro SUV slabá a naopak větší 1,8 s výkonem 104 kW možná až příliš velká. Japonský Vezel nabízí kompromis v podobě 1,5 s výkonem 96 kW a vypadá jako vhodná volba. Ve hře jsou pak i chystané turbomotory.

V Evropě nezbytný dieselový agregát by měl mít objem 1,6 litru, což splňuje oblíbený 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW. Ten zvládne i větší CR-V a Honda ho montuje i do civiku. Naopak lze jen těžko očekávat, že se pod kapotu HR-V dostane dvoulitrový zážehový motor nebo 2,2litrový diesel.

Cenu zatím Honda nestanovila, možná ji prozradí na autosalonu v Paříži, pravděpodobně ale spíš až v příštím roce při příchodu HR-V na trh.

Autor:
  • Nejčtenější

Evropu mají zaplavit čínské elektromobily, právě dorazily

V úterý 24. listopadu ve čtyři hodiny odpoledne zakotvila v anglickém Bristolu první přímá lodní linka pro dovoz...

Na křižovatce se umíralo, teď se tam vůbec nebourá. Stačila malá změna

Na lesní křižovatce poblíž Lipníka provoz v posledních letech velmi zhoustl. Je to jednak kvůli rychlému spojení od...

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny začátky, je i...

Novozélandská policie nasadí Škody Superb. Nahradí končící značku Holden

Novozélandská policie koupí nové vozy pro své hlídky od firmy Škoda Auto. Nahradí jimi automobily značky Holden, která...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přechod na elektropohon zaviní pokles příjmů z daní. Británie chystá mýtné

Vláda Spojeného království uvažuje o zpoplatnění silnic po přechodu většiny vozidel se spalovacím motorem na elektrický...

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...

  • Další z rubriky

Není hybrid jako hybrid. Jednodušší je lepší a dává větší smysl

Premium Hybridním automobilům patří budoucnost, zvláště v Evropě, kde jsou od letošního roku nastavena přísná emisní pravidla....

Nové sporťáky burácejí s pořádnými motory, puristé si přijdou na své

Aktuální superrychlé automobilové novinky se i v dnešní době nerozpakují nasadit pořádné motory. Hřmotné osmiválce mezi...

V Nizozemsku kamera odhalí řidiče s mobilem v ruce. Pokuty jsou vysoké

Nizozemská policie testuje systém, který dokáže identifikovat, kdy motorista řídí s mobilním telefonem v ruce....

Nový šéf Škody: O elektromobilitě je rozhodnuto, nové šance jsou v Africe

Premium Thomas Schäfer je od srpna novým šéfem značky Škoda. Do Mladé Boleslavi nastoupil v roce koronavirové paralýzy a...

Jsem znechucená, říká Eva Burešová, kterou vyfotili s Forejtem z MasterChefa

Eva Burešová (27) a Přemek Forejt (33) byli společně vyfoceni, jak vycházejí z domu, kde herečka bydlí. Hvězda seriálu...

Tahák: 20 klávesových zkratek, o nichž jste možná neměli ani potuchy

Uživatelé Windows jistě znají notoricky známé klávesové zkratky jako Alt + F4, Alt + Tab, Windows + E, Windows + C,...

Ordinace v růžové zahradě za půl roku skončí, co seriál nahradí?

Po více než patnácti letech od okamžiku, kdy padla první klapka, začal tvůrčí tým seriálu Ordinace v růžové zahradě 2...

Kapitán je na tahu, bude šach mat, oznámil po líbánkách Pavel své ženě

Psycholožka, terapeut a genetička vybrali na základě testů i DNA mezi více než patnácti sty přihlášenými jednotlivci...

Promoření? Odvážný sen, tragické následky. Stádní imunita funguje jinak

Jak se nejlépe zbavit covidu-19? Už od jara mluvili někteří odborníci o kontroverzní strategii známé jako „promořování“...