Sobota 28. května 2022, svátek má Vilém
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 28. května 2022 Vilém

Honda křísí HR-V, krabice dostane ladné křivky

Malé SUV vychází z japonského modelu Vezel. Zatím se dočká jen výstavní premiéry, prodej je naplánován až na druhou polovinu příštího roku. Novinka se musí připravit na silnou konkurenci, kterou chce porazit variabilitou a prostorností.

Honda HR-V Prototype | foto: Honda

Už je to hodně let, co Honda přivezla do Evropy malé SUV jménem HR-V. Koncem devadesátých let ostře hranatá krabicoidní karoserie první generace HR-V zaujala a auto bylo docela úspěšné. Aby ne, ve své době to bylo jedno z velmi mála malých SUV. Produkce skončila v roce 2006, od té doby malé SUV v portfoliu Hondy chybělo.

Fotogalerie

Nové HR-V vychází z modelu Vezel, který Honda ukázala už na začátku roku a který se již v Japonsku prodává. Už při představení Vezelu se automobilka netajila tím, že malé SUV odešle i na evropské a severoamerické trhy. Ale nebylo jasné, jak se bude jmenovat. Staronové označení HR-V Honda potvrdila až nyní, chvíli před evropskou výstavní premiérou na autosalonu v Paříži. Vystaven má být prototyp, ale je jasné, že již s víceméně finální podobou. Od japonské verze se HR-V liší jen minimálně, z venku fakticky jen pozměněnou maskou. Snímky interiéru zatím nejsou dostupné.

Průkopnické první HR-V se vyrábělo v tří i pětidveřové verzi, u nás je mnohem známější menší varianta, která je i designově výraznější. V nabídce ojetin se najdou obě verze, pětidveřová je však poměrně výjimečná. Novinka bude v prodeji jen v pětidveřové verzi, která je výrazně praktičtější. Třídveřová SUV už nefrčí, byl to vlastně pozůstatek z off-roadů, které byly v mnoha případech právě třídveřové.

Design se povedl, auto vypadá mohutnější, což byl i záměr tvůrců. Je konvenčnější než konkurenční excentrik Nissan Juke, ale je zároveň dynamičtější než třeba Opel Mokka nebo Peugeot 2008. Vzhled částečně navazuje na větší SUV Honda CR-V. Spojuje je sportovnější design se svažující se střechou. Novinkou jsou výrazné prolisy na bocích.

Jestliže první HR-V bylo ve své době na trhu fakticky osamoceno, tak pokračovatel to bude mít velmi těžké. Konkurentů je opravdu hodně, současně je ale kategorie malých SUV velmi atraktivní a zákazníky žádaná. Z konkurentů můžeme vedle výše uvedených zmínit ještě Renault Captur nebo nejnověji Citroen Cactus.

Optickou mohutnost dokládají i zatím zveřejněné parametry, HR-V bude podobně velké jako Škoda Yeti. Rozměry jsou 4,3 x 1,77 x 1,6 metru a kufr by měl pojmout více než slušných 450 litrů. Auto je přitom postaveno na platformě malé Hondy Jazz a v interiéru by z něj mělo HR-V převzít takzvaná magická sedadla, která najdeme třeba i ve větším civiku. Nutno dodat, že vnitřní variabilita obou modelů s magic seats je fantastická.

Světlá výška přes 18 centimetrů by mohla slibovat solidní průjezdnost terénem, jenže většina prodaných aut budou pravděpodobně vozy s pohonem jedné nápravy. Což je v této kategorii obvyklé. Čtyřkolka ale bude také, systém si vypůjčí z většího CR-V.

Otázka zatím panuje nad pohonnými jednotkami. Ty zatím Honda neprozradila. Pravděpodobně lze očekávat podobné motory, které nabízí velikostně podobný civic. Jenže základní zážehová jednotka 1,4 s výkonem 73 kW by mohla být pro SUV slabá a naopak větší 1,8 s výkonem 104 kW možná až příliš velká. Japonský Vezel nabízí kompromis v podobě 1,5 s výkonem 96 kW a vypadá jako vhodná volba. Ve hře jsou pak i chystané turbomotory.

V Evropě nezbytný dieselový agregát by měl mít objem 1,6 litru, což splňuje oblíbený 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW. Ten zvládne i větší CR-V a Honda ho montuje i do civiku. Naopak lze jen těžko očekávat, že se pod kapotu HR-V dostane dvoulitrový zážehový motor nebo 2,2litrový diesel.

Cenu zatím Honda nestanovila, možná ji prozradí na autosalonu v Paříži, pravděpodobně ale spíš až v příštím roce při příchodu HR-V na trh.

Autor:
  • Nejčtenější

Zpomalení na spadnutí. K omezení rychlosti směřuje Německo i Francie

Dvě největší země Evropské unie nejspíš zpomalí. Ministři životního prostředí spolkových zemí podepsali memorandum, kde...

Pronájem navigace i topení. Automobilky chtějí předplatné za výbavu

Premium Je libo vyhřívání sedaček, prodloužený dojezd elektromobilu, pokročilou navigaci nebo lepší funkci světel? Zaplaťte si...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Konec amerického snu. Benzin na týden. A pak konec

Premium 17. října 1973. Ve Vídni druhým dnem jednají státy vyvážející ropu. Převážně z Blízkého východu, ale také třeba...

České Aygo dokazuje, že elektřina není jedinou cestou, říká inženýr Toyoty

Svět drtí ekonomická krize, automobilky řeší nedostatek komponentů a výroba stojí. Na nové vozy se čeká rok i více....

Nejdražší auto světa: Mercedes se nechal přesvědčit k prodeji za 3,3 miliardy

Mimořádně vzácný exemplář závodního automobilu Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se na soukromé aukci prodal...

V předdůchodu si odpočinu a pak se uvidí. Možnost, o které se moc neví

Premium Má do penze pět let a je v předdůchodu na tři roky. Na víc totiž nemá naspořeno. Že to nejde? Ale ano. Legislativa to...

Mami, ty se uzdravíš! Jana Vránová o synově cestě do NHL i boji s rakovinou

Premium Před sedmi lety si prožila peklo. Bojovala s rakovinou lymfatických uzlin a nevěděla, jak to synovi, hrajícímu tehdy...

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

  • Další z rubriky

České Aygo dokazuje, že elektřina není jedinou cestou, říká inženýr Toyoty

Svět drtí ekonomická krize, automobilky řeší nedostatek komponentů a výroba stojí. Na nové vozy se čeká rok i více....

Škodě se stále nedaří vyrábět na plnou kapacitu, už došla i USB

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto stále nevyrábí na maximum své kapacity. Nadále se potýká s nedostatkem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Provozovat nabíječku je charita. Kilowatthodina by musela stát 40 korun

Aktuálně je v Evropě v provozu kolem 340 tisíc veřejných nabíjecích stanic. Je právě v tom jeden z hlavních problémů...

V Plzni testují a zkoumají bezpečnost pasažérů při převrácení autobusů

Plzeňské výzkumné univerzitní centrum RTI dělá testy provozní pevnosti a únavové životnosti materiálů, spojů a...

Muž s penisem na předloktí. Pěstoval si ho šest let pro transplantaci

Je to vlastně příběh protkaný smutkem, groteskní fyzickou modifikací, ale se šťastným koncem. A též s mnoha otázkami....

Část dětí dostane 5 000 Kč automaticky, zbytek bude žádat elektronicky

Rodiče, kteří na své potomky pobírají příspěvek na dítě, dostanou státní pětitisícovou pomoc automaticky. Ostatní budou...

Češi posílají na pomoc Ukrajině „ďáblův kočár“

Po pondělním zasedání Kontaktní skupiny pro Ukrajinu zazněla na tiskové konferenci několikrát informace, kterou...

V Charkově se skrývá tajemný supertank, příliš drahý pro sériovou výrobu

Válka na Ukrajině vstupuje do nové fáze. Rusové se po Kyjevu stahují i z okolí Charkova a chystají se zřejmě soustředit...

Zakladatel Microsoftu Bill Gates používá mobil, který byste nečekali

Miliardář a zakladatel Microsoftu Bill Gates se pochlubil tím, jaký aktuálně používá smartphone. Ačkoli Microsoft...