Honda křísí HR-V, krabice dostane ladné křivky

aktualizováno 
Malé SUV vychází z japonského modelu Vezel. Zatím se dočká jen výstavní premiéry, prodej je naplánován až na druhou polovinu příštího roku. Novinka se musí připravit na silnou konkurenci, kterou chce porazit variabilitou a prostorností.

Honda HR-V Prototype | foto: Honda

Už je to hodně let, co Honda přivezla do Evropy malé SUV jménem HR-V. Koncem devadesátých let ostře hranatá krabicoidní karoserie první generace HR-V zaujala a auto bylo docela úspěšné. Aby ne, ve své době to bylo jedno z velmi mála malých SUV. Produkce skončila v roce 2006, od té doby malé SUV v portfoliu Hondy chybělo.

Fotogalerie

Nové HR-V vychází z modelu Vezel, který Honda ukázala už na začátku roku a který se již v Japonsku prodává. Už při představení Vezelu se automobilka netajila tím, že malé SUV odešle i na evropské a severoamerické trhy. Ale nebylo jasné, jak se bude jmenovat. Staronové označení HR-V Honda potvrdila až nyní, chvíli před evropskou výstavní premiérou na autosalonu v Paříži. Vystaven má být prototyp, ale je jasné, že již s víceméně finální podobou. Od japonské verze se HR-V liší jen minimálně, z venku fakticky jen pozměněnou maskou. Snímky interiéru zatím nejsou dostupné.

Průkopnické první HR-V se vyrábělo v tří i pětidveřové verzi, u nás je mnohem známější menší varianta, která je i designově výraznější. V nabídce ojetin se najdou obě verze, pětidveřová je však poměrně výjimečná. Novinka bude v prodeji jen v pětidveřové verzi, která je výrazně praktičtější. Třídveřová SUV už nefrčí, byl to vlastně pozůstatek z off-roadů, které byly v mnoha případech právě třídveřové.

Design se povedl, auto vypadá mohutnější, což byl i záměr tvůrců. Je konvenčnější než konkurenční excentrik Nissan Juke, ale je zároveň dynamičtější než třeba Opel Mokka nebo Peugeot 2008. Vzhled částečně navazuje na větší SUV Honda CR-V. Spojuje je sportovnější design se svažující se střechou. Novinkou jsou výrazné prolisy na bocích.

Jestliže první HR-V bylo ve své době na trhu fakticky osamoceno, tak pokračovatel to bude mít velmi těžké. Konkurentů je opravdu hodně, současně je ale kategorie malých SUV velmi atraktivní a zákazníky žádaná. Z konkurentů můžeme vedle výše uvedených zmínit ještě Renault Captur nebo nejnověji Citroen Cactus.

Optickou mohutnost dokládají i zatím zveřejněné parametry, HR-V bude podobně velké jako Škoda Yeti. Rozměry jsou 4,3 x 1,77 x 1,6 metru a kufr by měl pojmout více než slušných 450 litrů. Auto je přitom postaveno na platformě malé Hondy Jazz a v interiéru by z něj mělo HR-V převzít takzvaná magická sedadla, která najdeme třeba i ve větším civiku. Nutno dodat, že vnitřní variabilita obou modelů s magic seats je fantastická.

Světlá výška přes 18 centimetrů by mohla slibovat solidní průjezdnost terénem, jenže většina prodaných aut budou pravděpodobně vozy s pohonem jedné nápravy. Což je v této kategorii obvyklé. Čtyřkolka ale bude také, systém si vypůjčí z většího CR-V.

Otázka zatím panuje nad pohonnými jednotkami. Ty zatím Honda neprozradila. Pravděpodobně lze očekávat podobné motory, které nabízí velikostně podobný civic. Jenže základní zážehová jednotka 1,4 s výkonem 73 kW by mohla být pro SUV slabá a naopak větší 1,8 s výkonem 104 kW možná až příliš velká. Japonský Vezel nabízí kompromis v podobě 1,5 s výkonem 96 kW a vypadá jako vhodná volba. Ve hře jsou pak i chystané turbomotory.

V Evropě nezbytný dieselový agregát by měl mít objem 1,6 litru, což splňuje oblíbený 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW. Ten zvládne i větší CR-V a Honda ho montuje i do civiku. Naopak lze jen těžko očekávat, že se pod kapotu HR-V dostane dvoulitrový zážehový motor nebo 2,2litrový diesel.

Cenu zatím Honda nestanovila, možná ji prozradí na autosalonu v Paříži, pravděpodobně ale spíš až v příštím roce při příchodu HR-V na trh.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Škoda do roku 2022 představí deset elektroaut a vyvine nový VW Passat

ŠKODA VISION iV

Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, z nichž deset budou elektromobily. Automobilka začne podle...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Najdete na iDNES.cz