Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

aktualizováno 
Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.

Fiat Argo | foto: Fiat

I přes mnohoznačná prohlášení šéfa automobilky Sergia Marchionneho nakonec Punto dostane nástupce, jmenovat se bude Argo. Značku s bizarnější modelovou řadou aby dnes člověk v Evropě pohledal.

Fiat, hrdá italská automobilka, která se objevuje v prvních kapitolách automobilismu, má dnes nabídku postavenou na variacích na téma Fiat 500. Samotná pětistovka už je i přes předloňský velký facelift taky docela fousatá (představila se v roce 2007), jejím různě nafouknutým odvozeninám nelze upřít snahu a sem tam i nějaký nápad, ale šlágr to zrovna není.

Abarth Punto Evo
Fiat Grande Punto dostal facelift
Fiat Punto

Fiat Punto se vyrábí už dvanáct let, stále je v nabídce

Turecké Tipo je kromobyčejně povedené, zaujme hlavně svou obyčejností (to je kvalita, ne výtka). A na vrcholu (alespoň cenovém) je dvoumístný roadster 124 Spider. Dolce-vita kabrio s pohonem zadních kol staví Fiat společně s Mazdou.

Auto vycházející z ikonické MX-5 je skvělé, ale mezi ostatní fiaty jako by spadlo z Měsíce. Takový roadster za 800 tisíc se kupuje pro radost o nedělních odpoledních nebo milence, jenže co si pak má zámožný světák koupit u Fiatu k tomu? Rodinnou ošklivku Fiat 500L Living? Možná radši dodávku Talento.

Fotogalerie

Tradiční fiatáři tak jdou pro Punto po třech faceliftech. Šarm, který mu dal před patnácti leto Giorgetto Giugiaro, mu odepřít nelze, jinak už je to spíš bizar. A k tomu všemu vládce koncernu FCA Sergio Marchionne donekonečna opakuje, že je to poslední Punto v historii.

Jak to myslel se teď možná ukázalo. Slavné jméno sice značka opustí, ale třídu malých aut ne. Zatím tedy alespoň v Brazílii, kde se představil nástupce jménem Argo.

Pohledný pětidveřový hatchback s rysy Fiatu Tipo se pro jižní Ameriku bude vyrábět ve fabrice v Betimu na periferii Belo Horizonte. V plné parádě se ukáže na autosalonu v Buenos Aires v červnu. Na brazilském trhu nahradí Bravo, Punto a Palio.

Fiatářům se sluší připomenout, že jihoamerická nabídka značky je hodně odlišná od té evropské a historicky úspěšná jména tam vozí modely v Evropě nevídané. Jižní Amerika je totiž baštou Fiatu, právě tam vydělává peníze.

Fiat Argo

Fiat Argo

Argo je asi čtyři metry dlouhé, první obrázky ukazují vyšňořenou verzi se sportovními doplňky, osmnáctistovkou pod kapotou a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Slabší verze budou mít pod kapotou atmosferické benzinové čtyřválce 1,0 a 1,3, u kterých bude možné manuální převodovku nahradit robotizovaným automatem. Kromě benzinu umí tyto motory spalovat etanol, což je tradiční alternativní palivo na jihoamerickém trhu.

Koncem roku by mělo hatchback doplnit provedení sedan, který by se měl vyrábět v argentinské Ferreyře nedaleko Cordoby. Příprava výroby bude Fiat stát půl miliardy dolarů.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Najdete na iDNES.cz