Také představil nového brouka (v Evropě propadák, v USA úspěch). Asi chtěl být jako jeho děda, který Hitlerovi postavil prvního volkswagena. V roce 1993, kdy se o novém broukovi rozhodovalo, vidělo mnoho manažerů malé stylové auto jako hračku, kterou si automobilka nemůže dovolit. Volkswagen nebyl v dobré kondici a bojoval s kvalitou.
„Jeden z odpůrců, šéf výzkumu a vývoje Ulrich Seiffert došel tak daleko, že dva týdny před Piëchem ukrýval první model v životní velikosti,“ popisoval celou situaci magazín BusinessWeek představení nového brouka v říjnu 1998. Nakonec vznikly další dvě generace moderního brouka, letos v červenci vyrobili poslední Volkswagen tohoto jména v Mexiku (čtěte více).
Prosadil vývoj „litrového“ konceptu L1, se kterým dojel v roce 2002 z Wolfsburgu do Hamburku na setkání s akcionáři se spotřebou 0,89 litru na sto kilometrů. To předával žezlo svému nástupci, bavorskému kovbojovi Berndu Pischetsriederovi ve velkém stylu. Tehdy to vypadalo jako drahé plácnutí do vody, ale o deset let později Volkswagen představil futuristický stroj jménem XL1, který byl výstavní v roce 2013 skříní moderních technologií.
Bugatti Veyron – nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší vůz své doby je ikonou. Dnes už ho překonalo více modernějších soupeřů, Veyron ovšem nikdy nepřestane fascinovat. Veřejným tajemstvím je, že na každém prodaném veyronu automobilka prodělávala miliony.
Piëch koncem devadesátých let rozhodl, že Volkswagen postaví nejdokonalejší limuzínu na světě. První setkání konstruktérů nad projektem Phaeton dopadlo podle pamětníků tak, že se polovina inženýrů svého místa okamžitě vzdala. V Piëchově zadání bylo deset parametrů, které by byly i na dnešní dobu přehnané. Třeba toto zadání: auto musí být schopné jet nepřetržitě třísetkilometrovou rychlostí v padesátistupňovém horku a v kabině udržovat teplotu 22 stupňů Celsia.
A tak vznikla limuzína Phaeton, jedno z nejpropracovanějších aut své doby. Phaeton byl byl ovšem propadák, možná proto, že byl snad lepší než rolls, ale „lidové“ jméno bez noblesní historie mu chybělo. Původně chtěl Volkswagen vyrábět 20 000 Phaetonů ročně, nakonec jich za patnáct let výroby vzniklo jen 84 000, nebýt nenasytné Číny, byl by to ještě větší propadák.