Závoďáky, propadáky, ikony
Život Fedinanda Piëcha byl lemován auty. Pár z nich se stalo ikonami, nebo znamenaly přelom. V historii automobilismu bude s jeho jménem určitě spojováno minimálně těchto šest.
Jeden z nejslavnějších závodních vozů všech dob. Ferdinand Piëch staví Porsche 917 v roce 1968 na vlastní pěst, ovšem za firemní peníze. Náklady jsou pro malou firmu enormní, automobilka musí kvůli homologaci vyrobit 25 kusů. Tento projekt přivedl automobilku téměř k bankrotu. Okruhové speciály vzniklé za jeho přispění se ovšem staly legendou motosportu, když v letech 1970 a 1971 zvítězily ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.
Za Piëchova působení se Audi stalo významným producentem vozů prémiového segmentu a vážným konkurentem tradičnějších výrobců Mercedes a BMW. Do výroby se tehdy dostal třeba systém pohonu všech kol quattro.
V 80. letech postavilo Audi na pozemcích JZD Slušovice tajnou testovací dráhu pro své rallyové speciály. Ferdinand Piëch je tou dobou v automobilce na pozici šéfa vývoje a ve Slušovicích jedná s předsedou družstva Františkem Čubou.