„Itálie má společně s Francií, Českou republikou, Rumunskem, Portugalskem, Slovenskem, Bulharskem, Polskem a Maďarskem dostatek sil, aby tento skok do tmy zablokovala,“ řekl Salvini na konferenci prodejců automobilů ve Veroně. „Nyní jsme blokační menšinou, ale chceme se stát většinou,“ dodal podle agentury Reuters.
Česká vláda chce bojovat proti normě Euro 7, vidí ohrožení autoprůmyslu![]() |
Norma Euro 7 bude podle expertů znamenat konec výroby cenově dostupných malých aut. Návrh automobilkám podle jejich dřívějšího vyjádření neposkytuje dostatečné množství času, aby si mohly naplánovat vývoj nových vozidel, nainstalovat odpovídající technologie, nasmlouvat dodavatele a přeškolit zaměstnance.
VW vyzývá Brusel k odkladu chystané přísné emisní normy Euro 7![]() |
„Euro 7 je špatná volba z hlediska metod, časů a principu, je to norma postrádající ekonomický a ekologický smysl,“ zaútočil lídr Ligy a sliboval bitvu v Evropě. „Myslím si, že bitvu o Euro 7 lze vyhrát,“ dodal Salvini, podle kterého by změna většiny po evropských volbách v roce 2024 mohla přepsat agendu Unie: „S příštím volebním obdobím bude možnost přehodnocení,“ dodal.
Země EU a zákonodárci mají letos v úmyslu jednat o navrhovaných právních předpisech, které se mají od července 2025 vztahovat na osobní a dodávkové automobily a o dva roky později na autobusy a nákladní auta. Podle Salviniho, který je v italské pravicové vládě předsedou koaliční strany Liga, je navrhovaná emisní norma „jednoznačně špatná“ a nepomáhá ani z hlediska ochrany životního prostředí.
Euro 7 je naprostá hloupost, říká šéf Iveca. Elektřina není řešení![]() |
Evropské automobilky se navrhované emisní normě brání, je podle nich příliš nákladná, uspěchaná a zbytečná. Evropská komise (EK) tvrdí, že přísná pravidla jsou potřeba ke snížení škodlivých emisí a také, aby se neopakoval skandál kolem falšování testů emisí v automobilce Volkswagen.
Salvini se též vyjádřil k přechodu na elektrický pohon u aut. „Přechod potřebuje čas a podporu“, prohlásil politik, „elektřina je jednou z možností, ale nesmí být jedinou“. Samotnému přechodu na bateriový pohon se ovšem nebrání. Upozorňuje však na zájem zákazníků a především malou hustotu nabíjecí sítě v Itálii. „Elektrická mobilita je budoucnost, ale Itálie musí zmenšit ztrátu. K tomu hodlám tyto čtyři a půl roku využít,“ cituje Salviniho magazín Quattroruote.
Itálie píše do Bruselu kvůli zákazu spalovacích aut. Povolte také biopaliva![]() |